مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب درمان درد عملکردی شکم در کودکان

بازدید 406
  • عنوان کتاب: Treating Functional Abdominal Pain in Children
  • نویسنده: Nancy L. Zucker
  • حوزه: بیماری‌های شکم
  • سال انتشار: 2023
  • تعداد صفحه: 197
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 36.3 مگابایت

خوش آمدی! این برنامه به شما کمک می کند تا از کودکانی که دردهای شکمی مکرر و مختل کننده دارند حمایت و درمان کنید. شما به این کودکان کمک خواهید کرد به بدن خود اعتماد کنند و در آنها احساس امنیت کنند، ماموریتی که ما با آموزش دادن به همه افراد (از جمله خودتان) به عنوان محققین احساس و بدن – ماموران FBI – بخش درد انجام می دهیم. از طریق این آموزش، زمینه احساسی کاوش و کنجکاوی نسبت به احساسات بدن را ایجاد می کنیم و راهبردهای مشخصی را ارائه می دهیم تا تجربه درد ترسناک نباشد، بلکه یک سرنخ، یک موضوع کنجکاوی و یک رمز و راز برای بررسی باشد. ما استراتژی‌های خود را به‌عنوان ابزار رمزنگاری در نظر می‌گیریم که به کودکان کمک می‌کند تا پیام‌های مختلفی را که بدنشان ارسال می‌کند، رمزگشایی کرده و به آن‌ها پاسخ دهند، خواه این پیام‌ها گرفتگی درد گرسنگی، پروانه‌های اضطراب یا فشار ناشی از درد گاز باشد. ممکن است شما را متعجب کند که فکر کنید تمرکز بیشتر بر احساسات فیزیکی می تواند در واقع تکرار و شدت تجارب درد را کاهش دهد و آگاهی و تنظیم عاطفی کودکان را بهبود بخشد. کلید بهبود در کیفیت این تمرکز توجه نهفته است: این تمرکز باید به جای هشیاری مضطرب، یک تحقیق بازیگوش باشد. ما به کودکان روش جدیدی برای تفسیر سیگنال های فیزیکی بدن خود آموزش می دهیم. و شاید به همان اندازه مهم، ما همین طرز فکر را در والدین این کودکان پرورش می دهیم – هم در نحوه ارتباط آنها با بدن خود و هم در نحوه واکنش آنها به تجربیات فرزندانشان. چه کسی می تواند برنامه FBI را عملی کند؟ ما برای مخاطبان گسترده ای نوشته ایم. هر متخصص بهداشتی که با کودکان مبتلا به درد کار می کند، خواه در مراقبت های اولیه، مدرسه یا محیط درمانی باشد، می تواند این درمان را اجرا کند. باید به اندازه کافی برای یک کارآموز در دسترس باشد، اما برای پزشکان مجرب نیز به اندازه کافی جالب باشد. تا زمانی که این برنامه را یاد گرفتید، روشی که در آن تمرین شما با بیماران در مورد علائم بدن به طور کلی و به طور خاص درد درگیر می شود، بسیار سرگرم کننده تر و همچنین موثرتر خواهد شد. حتی ممکن است متوجه شوید که رابطه خودتان با بدنتان بهبود یافته است. شما رسماً در مسیر تبدیل شدن به یک محقق معتبر احساس و بدن – بخش درد هستید. تبریک می گویم! ما یک گروه نخبه از نیروهای ویژه هستیم. مداخله FBI در واقع از کار من با جمعیت بیماران کاملاً متفاوت – کودکان، نوجوانان و بزرگسالان مبتلا به اختلالات خوردن ناشی شد. در میان پیچیدگی‌های متعدد دیگر، افراد مبتلا به اختلالات خوردن به پیام‌هایی که بدنشان ارسال می‌کرد اعتماد نداشتند. به عنوان مثال، به جای تشخیص غرغر شکم به عنوان نشانه گرسنگی، ممکن است این ناراحتی را به عنوان تلاش بدن برای فریب دادن آنها برای خوردن تعبیر کنند. آنها احساسات و انگیزه های بدن را تهدیدکننده می دیدند. آنها با بدن نه به عنوان یک شریک حیاتی، بلکه به عنوان یک دشمن رفتار می کردند – چیزی که باید تحت کنترل در می آمد، نادیده گرفته می شد یا مجازات می شد. این نوع تفکر منجر به اختلالات تهدید کننده زندگی مانند بی اشتهایی عصبی شد. اما همچنین، در سطح روانشناختی پایه‌تری، این افراد خودشان را نمی‌دانستند – چه چیزی می‌خواهند، به چه چیزی نیاز دارند یا به آن اهمیت می‌دهند. فکر کردن در مورد تجربیات آنها مرا به این فکر واداشت که چگونه کودکان یاد می گیرند که حس اعتماد به خرد بدن خود را پرورش دهند و چگونه این اعتماد را در زمانی که وجود ندارد آموزش دهند. شروع کردم به پرسیدن سوالات بسیار جالب از خودم. چگونه کودکان یاد می گیرند که نسبت به قدرت و خرد بدن خود حس اعتماد و هیبت را ایجاد کنند؟ چه نوع تجارب زندگی می تواند در پیدایش این حس اعتماد دخالت کند؟ آیا می توانید به کودکان بیاموزید که به بدن خود اعتماد کنند، زمانی که آنها قبلاً تجربه هایی از زندگی داشتند که این حس اعتماد را به چالش می کشد؟ کی شروع می کنی؟ اگر زود مداخله کنید، آیا واقعاً می توانید از بروز اختلالات روانپزشکی که ریشه در بی اعتمادی به بدن دارند جلوگیری کنید؟ در میان بسیاری از پاسخ‌ها به این سؤالات، یک موضوع بارها و بارها ظاهر شد: کودکانی که شرایط پزشکی اولیه دارند، به‌ویژه آنهایی که منجر به درد می‌شوند، ممکن است به بدن خود بی‌اعتماد شوند. من و همکارانم شروع به جستجوی جمعیت هدفی از کودکان کردیم که مداخله ممکن است برای آنها تفاوت ایجاد کند. هدف ما عالی بود. اگر می‌توانستیم (الف) کودکانی را بگیریم که در برابر ایجاد احساس بی‌اعتمادی نسبت به بدن‌شان آسیب‌پذیر بودند (یا شاید قبلاً داشته‌اند) و سپس (ب) به آن‌ها کمک کنیم تا تجربه کنند که بدن‌شان شکست‌ناپذیر است، و سپس (ج) نشان دهیم آنها که این شکست ناپذیری در واقع از همان چیزی ناشی می شود که فکر می کردند آنها را ضعیف می کند – درد آنها یا سایر آسیب پذیری های قبلی – که می تواند چیزی بسیار قدرتمند باشد! ما می‌خواستیم مداخله‌ای طراحی کنیم که به کودکان آسیب‌پذیر (یا واقعاً هر کودکی) کمک کند تا یاد بگیرند عمیقاً به بدن خود اعتماد کنند، احساس امنیت کنند و برای مقابله با همه چالش‌های زندگی احساس آمادگی کنند. بنابراین برنامه FBI متولد شد. از طریق بودجه موسسه ملی بهداشت در ایالات متحده، ما یک کارآزمایی بالینی را با هدف قرار دادن کودکان پنج تا نه ساله مبتلا به درد مزمن شکم انجام دادیم.

Welcome! This program will help you support and treat chil­dren who experience frequent and impairing abdominal pain. You will help these children trust their bodies and feel safe in them, a mission we accomplish by training everyone (yourself included) to be Feeling and Body Investigators – FBI agents – Pain Division. Through this training, we create an emotional context of exploration and inquisitiveness toward body sensa­tions and provide concrete strategies so that the experience of pain is not scary, but rather a clue, an object of curiosity, and a mystery to be investigated. We treat our strategies as crypto­graphic tools that help children decipher and respond to the various messages their bodies are communicating, whether these messages are the cramps of hunger pain, the butterflies of anxiety, or the pressure of gas pain.

It may surprise you to think that focusing more on physical sensations can actually reduce the frequency and intensity of pain experiences and improve children’s emotional awareness and regulation. The key to improvement lies in the quality of that attentional focus: it should be one of playful inquiry rather than of anxious hypervigilance. We teach children a new way to interpret their bodies’ physical signals. And perhaps equally important, we foster this same mindset in the parents of these children – both in how they relate to their own bodies and in how they respond to the experiences of their children.

Who can put the FBI program into practice? We have writ­ten for a broad audience. Any health professional who works with children in pain, whether in a primary care, school, or therapy setting, can implement this treatment. It should be accessible enough for a trainee but also interesting enough for seasoned clinicians.

By the time you have learned this program, the way in which your practice engages with patients about body symptoms gener­ally and pain specifically will have become a lot more fun as well as more effective. You may even find that your own relationship to your body will have improved. You are officially on the path to becoming a certified Feeling and Body Investigator – Pain Division. Congratulations! We are an elite group of special forces.

The FBI intervention actually arose from my work with an entirely different patient population – children, adolescents, and adults with eating disorders. Amidst numerous other com­plexities, individuals with eating disorders did not trust the messages their bodies were sending. For example, instead of recognizing a growling stomach as a sign of hunger, they might interpret this discomfort as the body trying to trick them into eating. They saw the emotions and drives of the body as threat­ening. They treated the body not as an essential life-partner, but as an enemy – something that needed to be subdued, ignored, or punished. This kind of thinking led to life-threatening disorders such as anorexia nervosa; but also, at a more basic psychological level, these individuals did not know themselves – what they wanted, needed, or cared about. Thinking about their experi­ences led me to wonder how children learn to develop a sense of trust in their body’s wisdom and how to teach this trust when it was not present.

I began to ask myself a lot of very interesting questions. How do children learn to develop a sense of trust and awe at their bodies’ power and wisdom? What type of life experiences could interfere with the emergence of this sense of trust? Could you teach children to trust their bodies when they already had some life experiences that challenged this sense of trust? When do you start? If you do intervene early, can you actually prevent the emergence of psychiatric disorders rooted in distrust of the body? Among many answers to these questions, one theme appeared repeatedly: children with early medical conditions, particularly those resulting in pain, may come to distrust their bodies.

My colleagues and I began to look for a target population of children for whom an intervention might make a difference. Our goal was lofty. If we could (a) take children who were vul­nerable to developing feelings of distrust toward their bodies (or perhaps already had) and then (b) help them experience, instead, that their bodies were invincible, and then (c) show them that this invincibility actually arose from the very thing that they thought made them weak – their pain or other prior vulnerability – that could be something very powerful! We wanted to design an intervention that would help vulnerable children (or really any children) to learn to trust deeply in their bodies, to feel safe, and to feel equipped to handle all of life’s challenges.

The FBI program was thus born. Through funding by the National Institutes of Health in the United States, we conducted a clinical trial targeting five- to nine-year-old children with chronic abdominal pain.

این کتاب را میتوانید بصورت رایگان از لینک زیر دانلود نمایید.

Download: Treating Functional Abdominal Pain in Children

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.