- عنوان کتاب: Teaching English as Second Language
- نویسنده/انتشارات: Barbara-M.-Birch
- حوزه: آموزش زبان انگلیسی
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 331
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 8.77 مگابایت
از زمانی که این کتاب را نوشتم، آب زیادی از زیر پل گذشته است. پس از ۲۷ سال تدریس در هند (در دانشگاه مهاراجه سایاجیرائو بارودا)، در سال ۲۰۱۴ به عمان نقل مکان کردم تا به کالج مدرن علوم بازرگانی (MCBS، اولین کالج خصوصی عمان) بپیوندم که دیدگاه تدریس من را تغییر داد. از تدریس به مجموعهای از دانشجویان چندزبانه (دانشجویان هندی عموماً چندزبانه هستند) گرفته تا تدریس به مجموعهای از دانشجویان دوزبانه و بینالمللی در عمان، بینشهای جدیدی کسب کردم که منجر به تغییر استراتژیهای تدریس من شد. علاوه بر این، کووید-۱۹ نحوه ارائه دانش من را تغییر داد، هنجارهای جدیدی ظهور کردند که به این زودیها از بین نمیروند. وقتی همهگیری دوباره جای خود را به تدریس حضوری داد، نسل Z به طور مداوم به تعامل با فناوری ادامه داد. آنها تازه شروع به غلبه بر بیحوصلگی خود در استفاده از قلم کرده بودند که به نفع آنها، ابزارهای مدل زبان هوش مصنوعی که معمولاً ChatGPT نامیده میشوند، ظهور کردند. برای آنها، این ابزار دیگری بود که میتوانستند بدون اینکه متوجه شوند تکالیف خود را ننوشتهاند، از آن استفاده کنند، اما برای معلمان چالش بزرگی ایجاد کرد. امروز، در یازدهمین سال تدریسم در MCBS، عمان، هر روز چیزهای جدیدی از دانشآموزان و همکاران بینالمللیام یاد میگیرم. با وجود تغییر سناریوی آموزشی، منشأ نگارش این کتاب همچنان یکسان است. در این ویرایش اصلاحشده، بینشهای جدید از فصلهای جدید به دست آمده است – ادغام هوش مصنوعی در تدریس، استفاده از روشهای جایگزین یادگیری برای افزایش تجربیات یادگیری نسل Z، در عین حال هشدار به دانشآموزان مبنی بر اینکه سرقت ادبی در دانشگاه منجر به نقض صداقت میشود که بر پیشرفت و موفقیت آنها در آینده تأثیر میگذارد. چرا کتابم را با نوشتن در مورد نظریههای یادگیری زبان شروع میکنم؟ اجازه دهید یک تجربه شخصی را بازگو کنم. حرفه تدریس من به عنوان معلم کلاس سطح دو در ناشیک، یک شهر صنعتی در ایالت ماهاراشترا در هند، تقریباً ۴۰۰ کیلومتری بمبئی، آغاز شد. من یک شعر تدریس کردم و یک آزمون کلاسی ترتیب دادم تا بفهمم آیا دانشآموزان آنچه را که تدریس کردهام درک کردهاند یا خیر. در آزمون، برخی از دانشآموزان خوب عمل کردند، اکثر آنها متوسط عمل کردند و بقیه ضعیف عمل کردند. این باعث شد فکر کنم که چرا دانشآموزان وقتی ورودی یکسان بود، عملکرد متفاوتی داشتند؟ اگرچه من زبان انگلیسی تدریس میکردم، اما هیچ دانشی از جنبه نظری یادگیری زبان نداشتم. چند ماه بعد، وقتی به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه (MPhil) در آموزش زبان انگلیسی به دانشگاه مهاراجه سایاجیرائو، بارودا، هند پیوستم، دلایل و عوامل بسیاری را که در یادگیری یک زبان دخیل هستند و خروجی را متمایز میکنند، درک کردم. بله، دوستان عزیز، این دلیل اصلی است که چرا این کتاب با ملاحظات نظری شروع میشود و به جنبه عملی آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم میپردازد. کسب بینش در مورد نحوه یادگیری زبان به معلمان کمک میکند تا زبانآموزان را درک کنند و با استفاده از روشها و تکنیکهای مناسب، تدریس خود را جهتدهی کنند. ترتیب فصلها، طرح کلی کتاب را نشان میدهد. نظریه جای خود را به عناصر تشکیلدهنده زبان انگلیسی میدهد که پس از آن تمرینها و تکنیکهای چهار مهارت قرار میگیرد. فصلی در مورد ارزیابی به معلمان کمک میکند تا آزمونها و برگههای سؤال را برای تأمل در مورد یادگیری دانشآموزان و تدریس خودشان تهیه کنند. میخواهم همه شما توجه داشته باشید که فعالیتهای طراحی شده در کلاسهای درس هند استفاده شدهاند. با این حال، آنها بسیار کلی هستند و میتوانند با هر موقعیت کلاسی جهانی سازگار شوند. تدریس آنلاین آمده است که بماند. فصلهای جداگانهای به تدریس و روشهای آنلاین، پذیرش ابزارهای هوش مصنوعی در تدریس، و ایجاد فرهنگ صداقت علمی در کلاس درس با تمرکز ویژه بر سرقت ادبی اختصاص داده شده است. در این یادداشت، امیدوارم نوشتههای من و فعالیتهای تعاملی من را برای توسعه مهارت زبانی در زبانآموزان مفید بدانید.
A lot of water has flown under the bridge since I penned this book. After teaching in India for 27 years (at Maharaja Sayajirao University of Baroda), I moved to Oman in 2014 to join the Modern College of Business Science (MCBS, the first private college of Oman), which shifted my teaching perspective. From teaching a set of multilingual students (Indian students are generally multilingual) to teaching a set of bilingual and international students in Oman, I gathered new insights that led me to change my teaching strategies. In addition to this, COVID-19 changed the way I delivered knowledge, new norms emerged that are not going away any time soon. When pandemic gave way to face-to-face teaching again, Gen Z continued to constantly engage with technology. They had just started to get over their lethargy of using pens, when to their advantage, AI language model tools emerged commonly referred to as ChatGPT. For them, it was another tool they could use without getting noticed that they had not written their assignments but for the teachers it posed a big challenge. Today, into my 11th year of teaching at MCBS, Oman, each day I continue to learn new things from my students and my international colleagues. Despite the changed education scenario, the genesis of writing this book remains the same. In this revised edition, the new insights gained form new chapters—integration of AI in teaching, using alternate mode of learning methodologies to enhance learning experiences of Gen Zs, while cautioning the students that plagiarizing in academics leads to a breach in integrity that will affect their progress and success in future. Why do I begin my book by writing about the theories of language learning? Let me recount a personal experience. My teaching career began as a class teacher of Standard II in Nashik, an industrial town in the state of Maharashtra in India, nearly 400 km away from Mumbai. I taught a poem and set up a class test to understand whether the students had understood what I had taught. In the test, some students fared well, most of them fared averagely, and the rest poorly. This made me think as to why the students had fared differently when the input was the same? Though I was teaching the English language, I had no knowledge of the theoretical aspect of language learning. A couple of months later when I joined Maharaja Sayajirao University, Baroda, India, as a student of Master of Philosophy (MPhil) in English Language Teaching, I understood the reasons and the many factors that are involved in learning a language that makes the output differential. Yes, dear friends, this is the primary reason why this book begins with the theoretical considerations and proceeds to the practical aspect of teaching English as a second language. Gaining insights into the way language is learnt will help teachers understand learners and orient their teaching by using appropriate methods and techniques. The order of the chapters denotes the layout of the book. Theory gives way to the constituent elements of the English language, which is followed by the practicums and techniques of the four skills. A chapter on assessment will help the teachers prepare tests and question papers to reflect on students’ learning and their own teaching. I would like you all to note that the designed activities have been used in the Indian classrooms. However, they are very generic and can be adapted to any global classroom situation. Online teaching has come to stay. Separate chapters are designated to Online teaching and methods, embracing AI tools in teaching, and building a classroom culture of academic integrity with special focus on plagiarism. On this note, I am hoping that you find my writing useful, and activities interactive, to develop language proficiency in learners.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Teaching English as Second Language
نظرات کاربران