مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب تصاویر جنگ – موستانگ P-51

بازدید 806
  • عنوان کتاب: IMAGES OF WAR / P-51 MUSTANG
  • نویسنده/انتشارات: MARTIN BOWMAN
  • حوزه: جنگ
  • سال انتشار: 2022
  • تعداد صفحه: 193
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 20.2 مگابایت

داستان موستانگ در آوریل 1940 زمانی آغاز می شود که مقامات کمیسیون خرید بریتانیا که از آمریکا بازدید کرده بودند به دنبال یک جنگنده جدید دوربرد برای تکمیل اسپیت فایر و طوفان بودند. تعدادی از سازندگان هواپیمای آمریکایی در 5 آوریل به کنفرانسی در نیویورک فراخوانده شدند و نمایندگانی از جمله جیمز اچ. «هلندی» کیندلبرگر، رئیس شرکت هواپیمایی آمریکای شمالی که توسط معاون اجرایی این شرکت، جی. لیلاند اتوود، همراهی می شد. هنگامی که شرکت کرتیس رایت پیشنهاد عرضه کرتیس H-87 (P-40D) را که قبلاً در حال تولید بود، ارائه کرد، پیشنهاد شد که آمریکای شمالی می‌تواند با کمک به ساخت هواپیما، مشکل تامین را کاهش دهد. سپس کیندلبرگر پیشنهاد طراحی و ساخت یک جنگنده جدید و بی نهایت برتر را داد که به طور خاص برای برآورده کردن نیاز بریتانیا با استفاده از همان موتور 1150 اسب بخار Allison V-1710-39 توسعه یافته بود. کمیسیون خرید بریتانیا پیشنهاد او را پذیرفت، اما در قرارداد همچنین خواستار ارائه انواع تجهیزات و تسلیحات دیگر توسط بریتانیایی‌ها شد که مشخص کردند هزینه هر هواپیما نباید بیش از 40000 دلار باشد. تنها تجربه قبلی آمریکای شمالی در طراحی و ساخت جنگنده محدود به NA-50A بود که در سال 1939 برای سیام طراحی شده بود. با این حال، کیندلبرگر گزارش های مربوط به نبرد هوایی در اروپا را مطالعه کرده بود و قبلاً خطوط کلی یک جنگنده جدید با ارزش جنگی به نام NA-73 را درک کرده بود. همچنین، اطلاعات فنی بسیار مفیدی از شرکت Curtiss-Wright به دست آمد. اولین نمونه از نقشه های تولیدی ساخته نشد، بلکه از طرح های طراحی ساخته شد تا بتوان سرعت بیشتری به دست آورد. در مجموع، 3500 نقشه اصلی، علاوه بر یک برنامه آزمایش تونل باد و یک برنامه آزمایش ساختاری، که باید عملاً قبل از اولین پرواز تکمیل می‌شد، مورد نیاز بود. تیم طراحی و تولید شانزده ساعت در روز، شش روز در هفته کار می کردند، زمانی که آنها در 1800 ساعت به پایان رسیدند. نمونه اولیه NA-73X در 78000 ساعت مهندسی در 127 روز مونتاژ شد، اگرچه موتور 1100 اسب بخاری Allison V-1710-39 (F3R) هنوز نصب نشده بود و چرخ ها از یک مربی پایه AT-6 قرض گرفته شده بودند. پس از چندین تغییر، NA-73X برای اولین بار در 26 اکتبر 1940 از میدان معدن (فرودگاه بین المللی لس آنجلس فعلی) در دستان آزمایشی خلبان پروژه ونس بریز به پرواز درآمد. نمونه اولیه ویژگی های هندلینگ عالی را نشان داد و پروازهای آزمایشی اولیه موفقیت بزرگی بودند. NA-73X به زودی به سرعت 382 مایل در ساعت در 14000 فوت رسید که برابر با اسپیت فایر بریتانیا بود. با این حال، در طول پرواز پنجم در 20 نوامبر 1940، سوخت NA-73X پس از یک خطای تعویض سوخت تمام شد. خلبان سعی کرد با چرخ در زمین کشاورزی فرود بیاید و نمونه اولیه پس از ورود به مزرعه ای که به تازگی شخم زده شده بود به پشت خود واژگون شد. در نظر گرفته می‌شد که این هواپیما در حال حذف شدن است، اما کمیسیون خرید بریتانیا بیش از حد راضی بود و تولید آن تضمین شده بود. در 29 می 1941، 320 فروند NA-73 سفارش داده شد. سفارش دیگری برای 300 فروند هواپیمای کمی بهبود یافته NA-82 انجام شد، سفارش در ژوئیه 1942 تکمیل شد. حداقل 20 فروند موستانگ در دریا گم شد و ده مورد دیگر قبل از پایان سال 1941 به اتحاد جماهیر شوروی منحرف شد و بعداً علیه فنلاند مورد استفاده قرار گرفت.

The Mustang story begins in April 1940 when British Purchasing Commission officials visiting America sought a new long-range fighter to supplement the Spitfire and Hurricane. A number of US aircraft manufacturers were called to a conference in New York on 5 April and delegates included James H. ‘Dutch’ Kindelberger, president of North American Aviation Incorporated who was accompanied by the company’s executive vice president, J. Leland Atwood. When Curtiss-Wright Corporation offered to supply the Curtiss H-87 (P-40D), which was already in production, it was suggested that North American could ease the supply problem by assisting with construction of the aircraft. Then Kindelberger offered to design and build a new and infinitely superior fighter specifically developed to meet the British requirement using the same 1,150hp Allison V-1710-39 engine. The British Purchasing Commission accepted his proposal but the contract also called for various types of other fittings and armament to be provided by the British, who specified that the cost of each aircraft should not exceed $40,000. North American’s only previous experience in fighter design and construction was limited to the NA-50A, which had been designed in 1939 for Siam. However, Kindelberger had studied accounts of air combat in Europe and had already conceived the broad outlines of a new combat-worthy fighter, designated NA-73. Also, much useful technical data was obtained from the Curtiss-Wright Corporation. The first prototype was not built from production drawings, but rather from design layouts so that a faster rate could be achieved. All told, 3,500 original drawings were required, in addition to a wind tunnel test programme and a structural test programme, which had to be virtually completed prior to the first flight. The design and production team worked sixteen hours a day, six days a week, when they finished at 1800 hours. The NA-73X prototype was assembled in an astonishing 78,000 engineering hours over 127 days, although the 1,100hp Allison V-1710-39 (F3R) engine was not yet installed, and the wheels were borrowed from an AT-6 basic trainer. After several modifications, the NA-73X was flown for the first time on 26 October 1940 from Mines Field (now Los Angeles International Airport) in the hands of project test pilot Vance Breese. The prototype showed excellent handling characteristics and early test flights proved to be a great success; the NA-73X soon achieved 382mph at 14,000 feet, which was equal to the British Spitfire. However, during the fifth flight on 20 November 1940, the NA-73X ran out of fuel after a fuel-switching error; the pilot attempted a wheels-down landing on farmland and the prototype flipped over onto its back after entering a newly ploughed field. The aircraft was deemed to be a write-off, but the British Purchasing Commission had been more than satisfied and production was assured. On 29 May 1941, 320 NA-73s were ordered. A further order was placed for 300 slightly improved NA-82 aircraft, the order being completed in July 1942. At least twenty Mustang Is were lost at sea and another ten were diverted to the Soviet Union before the end of 1941 and later used against Finland.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: IMAGES OF WAR / P-51 MUSTANG

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید