مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب خود و داستان در اوایل دوران کودکی – توسعه ذهن کودک

بازدید 316
  • عنوان کتاب: SELF AND STORY IN EARLY CHILDHOOD
  • نویسنده/انتشارات: HUGH CRAGO
  • سال انتشار: 2022
  • حوزه: روانشناسی کودک
  • تعداد صفحه: 336
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 13.9 مگابایت

فرزندان ما در دنیایی از داستان‌ها بزرگ می‌شوند – در کتاب‌ها، روی پرده‌ها – اما آنها از داستان‌هایی که به آنها پیشنهاد می‌کنیم چه می‌کنند؟ وقتی به صحبت های والدینی که یک کتاب مصور می خوانند گوش می دهند چه فکر و چه احساسی دارند؟ اگر داستانی آنها را گیج یا ناراحت کند چه؟ در طول پنجاه سال گذشته، چندین مادر باهوش و متعهد، وظیفه سختی را بر عهده گرفتند که دقیقاً آنچه را که فرزندانشان می‌گفتند و در پاسخ به داستان‌هایی که به اشتراک می‌گذاشتند، ثبت کردند. برخی از سوابق آنها بیش از پنج سال یا حتی بیشتر است. تحقیقات آنها که بدون بودجه یا نظارت آکادمیک انجام شده است، بینش بی نظیری را در ذهن کودکان بسیار قبل از یادگیری صحبت کردن به ما ارائه می دهد – چه رسد به یادگیری خواندن. هیو کراگو در کتاب خود و داستان در اوایل دوران کودکی از ترکیب غیرمعمول تخصص خود در مطالعات ادبی، روانشناسی رشد و روان درمانی استفاده می کند تا پیامدهای شگفت انگیز این مجموعه شواهد نادیده گرفته شده را دوباره بررسی کند. او تاکید می‌کند که کودکان بدون آموزش رسمی، اما با حضور حمایت‌کننده یک بزرگسال مورد اعتماد که با آنها در تجربه داستان شرکت خواهد کرد، چقدر می‌توانند به موفقیت برسند. این کتاب برای محققان روانشناسی رشد، سواد شناسی اولیه و روایت شناسی و همچنین متخصصانی که با کودکان پیش دبستانی کار می کنند بسیار مورد توجه خواهد بود. بیشتر از همه، والدینی که خودشان داستان هایی را با فرزندانشان به اشتراک می گذارند، مجذوب خود می شود.

Our children grow up into a world of stories—in books, on screens—but what do they make of the stories we offer them? What do they think and feel as they listen to a parent read a picture-book? What if a story confuses or upsets them?
Over the past fifty years, several intelligent, committed mothers undertook the onerous task of recording exactly what their children said and did in response to the stories they shared. Some of their records extended over five years, or even longer. Their research, done without funding or academic supervision, offers us unparalleled insight into children’s minds long before they learn to speak—let alone learn to read.
In Self and Story in Early Childhood, Hugh Crago draws on his unusual combination of expertise in literary studies, developmental psychology and psychotherapy to re-examine the startling implications of this neglected body of evidence. He highlights how much children can achieve without formal teaching, but with the supportive presence of a trusted adult who will participate with them in the story experience.
This book will be of great interest to scholars of developmental psychology, early literacy and narratology, as well as to professionals working with preschoolers. Most of all, it will fascinate parents who themselves share stories with their children.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: SELF AND STORY IN EARLY CHILDHOOD

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید