مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب رفتن به مرکز شهر – نیروی هوایی ایالات متحده بر فراز ویتنام، لائوس و کامبوج، 1961-1975

بازدید 436
  • عنوان کتاب: Going Downtown / The US Air Force over Vietnam, Laos and Cambodia, 1961-75
  • نویسنده/انتشارات: Thomas McKelvey Cleaver
  • حوزه: نیروی هوایی
  • سال انتشار: 2022
  • تعداد صفحه: 369
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 14.4 مگابایت

«راجر، نیل-43. فهمیده شد – در آتش.” کاپیتان نیروی هوایی، چارلز براون، نیازی به کنترل کننده هوای جلو (FAC) نداشت تا بداند او در حال آتش گرفتن است. او می توانست درخشش آتش را از اگزوزهای AT-28D خود ببیند! نیت او هر چه که باشد، تصمیم باید سریع باشد. “من در یک هواپیمای در حال سوختن، در شب، بر فراز مسیر هوشی مین در لائوس بودم – اینها مواد لازم برای یک شب خوب نبود.” 27 ژانویه 1968 بود. خلبانان AT-28D با پرواز از پایگاه هوایی ناخون فانوم (NKP) در تایلند در اسکادران عملیات ویژه 606 ماموریت یافتن و توقف کاروان های تدارکاتی ویتنام شمالی در حال حرکت به سمت پایین هوشی مین بود. مسیر در شب. منطقه گشت زنی براون بخشی بود که مسیر از ویتنام شمالی در گذرگاه مو جیا خارج می شد و از طریق لائوس به سمت جنوب شرقی می چرخید و سپس به کوه های شمال غربی ویتنام جنوبی می رفت. براون با رسیدن به ایستگاه حدود ساعت 2015 در همان شب، دو جت را با بمب‌هایشان قبل از FAC تماشا کرده بود، علامت تماس «نایل-43» که با یک سسنا O-2A دو موتوره پرواز می‌کرد، او را با گرما پاک کرد. “من رشته های آتش 37 میلی متری را در منطقه ای دیدم که فکر می کردم FAC در آن نگه داشته شده است. می خواستم با او تماس بگیرم که هواپیمای من لرزید، پرید و آتش گرفت.

“Roger, Nail‑43. Understood – on fire.” Air Force Captain Charles Brown didn’t need the forward air controller (FAC) to know he was on fire. He could see the glow of the fire out the exhausts of his AT‑28D! Whatever his intentions, the decision had to be fast. “I was in a burning aircraft, at night, over the Ho Chi Minh Trail in Laos – these were not the ingredients for a good night.” It was January 27, 1968. Flying out of Nakhon Phanom (NKP) air base in Thailand in the 606th Special Operations Squadron, the mission of the AT‑28D pilots was to find and stop the North Vietnamese supply convoys moving down the Ho Chi Minh Trail at night. Brown’s patrol area was the section where the trail exited North Vietnam at Mu Gia Pass and turned southeast through Laos before crossing into the mountains of northwestern South Vietnam. Arriving on station around 2015 hours that night, Brown had watched two jets miss with their bombs before the FAC, call sign “Nail‑43” flying a twin‑engine Cessna O‑2A, cleared him in hot. “I saw strings of 37mm fire in the area where I thought the FAC was holding. I was about to call him when my aircraft shook, jumped, and burst into flame.”

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: The US Air Force over Vietnam, Laos and Cambodia, 1961-75

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید