مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب آمار برای مدیران مدارس ساده شده است

بازدید 687
  • عنوان کتاب: Statistics Made Simple for School Leaders
  • نویسنده: Susan R. Carroll
  • حوزه: مدیریت مدرسه
  • سال انتشار: 2022
  • تعداد صفحه: 141
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 3.48 مگابایت

رهبران مدارس به اشکال مختلفی وجود دارند – سرپرستان، مدیران و دیگر رهبران ساختمان، روسای بخش‌ها، اعضای شورای آموزشی، روسای سازمان اولیا و مربیان، نمایندگان اتحادیه معلمان، روسای آژانس ایالتی و فدرال و دیگران. به عنوان رهبران از آنها انتظار می رود که تصمیمات عاقلانه، سریع و آگاهانه بگیرند. حدس و گمان و تصمیم گیری بر مبنای ورودی کیفی قابل قبول نیست. داده های سخت برای جعبه ابزار یک رهبر مدرسه ابتدایی در نظر گرفته می شود. این کتاب به عنوان یک کتاب راهنما برای مدیران مدارس عمل می کند. با استفاده از این کتاب، آنها می توانند با اطمینان و موفقیت تصمیمات مبتنی بر داده را به نفع مدارس، دانش آموزان، کارکنان و جامعه خود اجرا کنند. فصل 1 این مورد را نشان می دهد که چرا آمار ابزار قدرتمندی برای رهبران مدرسه است. مزایای استفاده از آمار در محیط های مدرسه همراه با اهداف عملی که ارائه می دهند، پیشرفته است. بعد، فصل 2 عنصر اساسی آمار، اندازه گیری را تشریح می کند. در حالی که این مفهوم اغلب به اشتباه درک می شود، مهم است که بین چهار نوع اندازه گیری تمایز قائل شویم تا اطلاعات حاصل از داده ها معتبر، قابل اعتماد و قابل اجرا باشد. فصل 3 مراحل مورد نیاز برای مدیریت مجموعه داده ها را مورد بحث قرار می دهد. اغلب اوقات، مراحل دور زده می شوند و اجازه می دهند که خطاها و اطلاعات نادرست از مجموعه داده ها ظاهر شوند. صرف زمان برای توسعه توزیع‌های فرکانس و مهم‌تر از آن، بررسی دقیق آن‌ها برخی از با ارزش‌ترین مراحل در مدیریت داده است. فصل 4 مهارت ترسیم نمودار را ارائه می کند تا مدیران مدرسه بتوانند داستان های خود را بیان کنند. تنظیم صحیح نمودارها در این فصل همراه با برخی از اشتباهات که باید از آنها اجتناب شود آموزش داده شده است. نمودارسازی می تواند دارایی در توانایی مدیران مدرسه برای برقراری ارتباط با مخاطبان متعدد به شیوه ای ساده و آموزنده باشد. فصل 5 ارائه آمار را با آمار توصیفی آغاز می کند. میانگین، میانه و حالت اغلب در زندگی روزمره مدرسه استفاده می شود. این فصل سه معیار و زمان استفاده از کدام یک را توضیح می دهد. فصل 6 مکمل است زیرا فصل 5 را می گیرد و توضیح می دهد که چرا تنوع به عنوان یک شریک حیاتی است. مزیت درک، و سپس استفاده از منحنی و صدک های نرمال، در این فصل به همراه الگویی که مدارس می توانند برای داده های محلی و تفسیر استفاده کنند، مورد بحث قرار گرفته است. فصل 7 به رهبران مدارس نشان می دهد که چگونه نمونه گیری می تواند یک ابزار مدیریتی باشد. این فرایند نمونه گیری تصادفی را توضیح می دهد و همچنین شامل چندین راهبرد نمونه گیری دیگر است که ممکن است در موقعیت های مختلف مدرسه استفاده شود. فصل 8 آزمون فرضیه ها را به عنوان پیش نیاز اجرای تحلیل های آماری مرور می کند. بیان سوال تحقیق و فرضیه صفر مربوطه که از آمار برای آزمون استفاده خواهد شد، ضروری است. فصل 9 و 10 مقدمه آمار استنباطی را آغاز می کند. روش های آزمون تی و آنالیز واریانس (ANOVA) به روشی ساده مورد بررسی قرار می گیرند تا مدیران مدرسه بتوانند با اطمینان آنها را اجرا کنند. این آمارهای پارامتریک در بسیاری از جنبه‌های محیط مدرسه کاربرد دارند و زمانی که تصمیم‌هایی مانند سنجش جایگزین‌ها باید مورد توجه قرار گیرند، به مدیران مدرسه کمک می‌کنند. در فصل 11، تجزیه و تحلیل آماری غیرپارامتری کای دو ارائه شده است. از آنجایی که این روش متغیرهای طبقه بندی شده ای مانند جمعیت شناسی را بررسی می کند، استفاده از آن برای مدیران مدارس بسیار زیاد است. همبستگی و رگرسیون چندگانه در فصل های 12 و 13 ارائه شده است. همبستگی یک آمار توصیفی است که روابط بین متغیرها را آزمایش می کند. مجدداً، این به مدیر مدرسه اجازه می دهد تا از گمانه زنی در مورد اینکه چه چیزی مرتبط است و چه چیزی مرتبط نیست اجتناب کند. آمار کار را انجام می دهد. رگرسیون چندگانه یک روش پیچیده و چند متغیره است که به روشی ساده و بدون عارضه ارائه شده است. در محیط های مدرسه، این آمار کاربردهای زیادی دارد اما ممکن است به تخصص خارجی نیز نیاز داشته باشد.

School leaders come in many forms—superintendents, principals and other building leaders, department heads, Board of Education members, heads of the Parent-Teacher organization, the teachers’ union representatives, the state and federal agency heads, and others. As leaders they are expected to make wise, expeditious, and knowledgeable decisions. It is not acceptable to speculate and base decisions on qualitative input. Hard data is regarded as elementary to a school leader’s toolbox. This book serves as a handbook for school leaders. With this book, they can confidently and successfully execute data-based decisions to the benefit of their schools, students, staff and community. Chapter 1 presents the case for why statistics are powerful tools for school leaders. The benefits of using statistics in school settings are advanced along with the practical purposes they offer. Next, chapter 2 describes the basic element of statistics, measurement. While this concept is often misunderstood, it is critical to distinguish among the four types of measurement so that the information from the data is valid, reliable and actionable. Chapter 3 discusses the steps needed to manage data sets. Oftentimes, the steps are bypassed allowing for errors and misinformation to emerge from data sets. Taking the time to develop frequency distributions and, more importantly, examining them in detail are some of the most valuable steps in data management. Chapters 4 presents the skill of graphing so that school leaders can tell their stories. Correctly setting up graphs is instructed in this chapter along with some mistakes to avoid. Graphing can be an asset in the ability of school leaders to communicate to multiple audiences in a simple, informative manner. Chapter 5 begins the statistics presentation with descriptive statistics. The mean, median and mode are used often in everyday school life. This chapter explains the three measures and when to use which one. Chapter 6 is a complement as it takes chapter 5 and explains why variability is critical as a partner. The benefit of understanding, and then using the normal curve and percentiles, is discussed in this chapter along with a template that schools can use for local data and interpretation. Chapter 7 shows school leaders how sampling can be a management tool. It explains the process of random sampling and also includes several other sampling strategies that might be of use in different school situations. Chapter 8 reviews hypothesis testing as a prerequisite to running statistical analyses. It is imperative to state the research question and corresponding null hypothesis that statistics will be used to test. Chapters 9 and 10 begin the introduction of inferential statistics. T-test and analysis of variance (ANOVA) procedures are examined in a straightforward manner so that school leaders can confidently execute them. These parametric statistics have application in many aspects of the school setting and lend a hand to school leaders when decisions such as weighing alternatives need to be addressed. In chapter 11, the nonparametric statistic chi-square analysis is presented. Because this procedure examines categorical variables such as demographics, its usage to school leaders is immense. Correlation and multiple regression are presented in chapters 12 and 13. Correlation is a descriptive statistic that tests relationships among variables. Again, this allows the school leader to avoid hunches about what is and is not related. The statistics do the work. Multiple regression is a complex, multivariate procedure presented in a plain and uncomplicated manner. In school settings, this statistic has many applications but may require external expertise as well.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: Statistics Made Simple for School Leaders

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید