مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب شیمی آلی

بازدید 667
  • عنوان کتاب: Organic Chemistry 4th Edition
  • نویسنده: David Klein
  • حوزه:  شیمی آلی
  • سال انتشار: 2021
  • تعداد صفحه: 1379
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 65.7 مگابایت

دانش‌آموزانی که در امتحانات شیمی آلی ضعیف عمل می‌کنند، اغلب گزارش می‌دهند که ساعت‌های بی‌شماری را صرف مطالعه کرده‌اند. چرا بسیاری از دانش آموزان در آماده سازی خود برای امتحانات شیمی آلی مشکل دارند؟ مطمئناً عوامل متعددی دخیل هستند، از جمله عادات مطالعه ناکارآمد، اما شاید غالب ترین عامل، گسست اساسی بین آنچه دانش آموزان در سالن سخنرانی می آموزند و وظایفی که از آنها در طول امتحان انتظار می رود، باشد. برای نشان دادن قطع ارتباط، قیاس زیر را در نظر بگیرید. تصور کنید که یک دانشگاه معتبر دوره ای با عنوان “دوچرخه سواری 101” ارائه می دهد. در طول دوره، اساتید فیزیک و مهندسی بسیاری از مفاهیم و اصول را توضیح می دهند (به عنوان مثال، چگونه دوچرخه ها برای به حداقل رساندن مقاومت هوا مهندسی شده اند). دانش آموزان زمان قابل توجهی را صرف مطالعه اطلاعات ارائه شده می کنند و در آخرین روز دوره، امتحان نهایی شامل دوچرخه سواری برای مسافت 100 فوت است. ممکن است تعداد کمی از دانش‌آموزان استعدادهای ذاتی داشته باشند و بتوانند بدون افتادن کار را انجام دهند. اما بیشتر دانش‌آموزان چندین بار زمین می‌خورند و به آرامی به خط پایان می‌رسند، کبود می‌شوند و آسیب می‌بینند. و بسیاری از دانش آموزان نمی توانند حتی یک ثانیه بدون سقوط سوار شوند. چرا؟ زیرا بین آنچه دانش آموزان آموخته اند و آنچه از آنها انتظار می رود برای امتحان خود انجام دهند، گسست وجود دارد. سال‌ها پیش، متوجه شدم که یک انفصال مشابه در آموزش شیمی آلی سنتی وجود دارد. یعنی یادگیری شیمی آلی بسیار شبیه دوچرخه سواری است. همانطور که از دانش آموزان در قیاس دوچرخه سواری انتظار می رفت که پس از شرکت در سخنرانی ها دوچرخه سواری کنند، اغلب انتظار می رود که دانش آموزان شیمی آلی به طور مستقل مهارت های لازم برای حل مسائل را توسعه دهند. در حالی که تعداد کمی از دانش آموزان استعدادهای ذاتی دارند و می توانند مهارت های لازم را به طور مستقل توسعه دهند، اکثر دانش آموزان به راهنمایی نیاز دارند. این راهنما به طور مداوم در کتاب‌های درسی موجود ادغام نشده بود، و من را بر آن داشت تا اولین ویرایش کتاب درسی خود، شیمی آلی را بنویسم. هدف اصلی متن من استفاده از یک رویکرد مبتنی بر مهارت برای پر کردن شکاف بین تئوری (مفاهیم) و عمل (مهارت های حل مسئله) بود. نسخه‌های دوم و سوم با معرفی صدها مشکل اضافی بر اساس ادبیات شیمی، از این هدف حمایت کردند و بدین ترتیب دانش‌آموزان را با نمونه‌های هیجان‌انگیز دنیای واقعی از تحقیقات شیمیایی که در آزمایشگاه‌های واقعی انجام می‌شوند، قرار دادند. موفقیت خارق‌العاده سه نسخه اول بسیار خوشحال‌کننده بوده است، زیرا شواهد قوی ارائه می‌کند که رویکرد مبتنی بر مهارت‌های من واقعاً در پر کردن شکافی که در بالا توضیح داده شد مؤثر است. من کاملاً معتقدم که رشته علمی شیمی آلی صرفاً مجموعه‌ای از اصول نیست، بلکه یک روش منظم تفکر و تجزیه و تحلیل است. دانش آموزان قطعا باید مفاهیم و اصول را درک کنند، اما مهمتر از آن، دانش آموزان باید یاد بگیرند که مانند شیمیدان های آلی فکر کنند. . . یعنی باید یاد بگیرند که بر اساس مجموعه ای از مهارت ها در برخورد روشمند با موقعیت های جدید مهارت پیدا کنند. این جوهر واقعی شیمی آلی است.

Students who perform poorly on organic chemistry exams often report having invested countless hours studying. Why do many students have difficulty preparing themselves for organic chemistry exams? Certainly, there are several contributing factors, including inefficient study habits, but perhaps the most dominant factor is a fundamental disconnect between what students learn in the lecture hall and the tasks expected of them during an exam. To illustrate the disconnect, consider the following analogy. Imagine that a prestigious university offers a course entitled “Bike-Riding 101.” Throughout the course, physics and engineering professors explain many concepts and principles (for example, how bicycles have been engineered to minimize air resistance). Students invest significant time studying the information that was presented, and on the last day of the course, the final exam consists of riding a bike for a distance of 100 feet. A few students may have innate talents and can accomplish the task without falling. But most students will fall several times, slowly making it to the finish line, bruised and hurt; and many students will not be able to ride for even one second without falling. Why? Because there is a disconnect between what the students learned and what they were expected to do for their exam. Many years ago, I noticed that a similar disconnect exists in traditional organic chemistry instruction. That is, learning organic chemistry is much like bicycle riding; just as the students in the bike-riding analogy were expected to ride a bike after attending lectures, it is often expected that organic chemistry students will independently develop the necessary skills for solving problems. While a few students have innate talents and are able to develop the necessary skills independently, most students require guidance. This guidance was not consistently integrated within existing textbooks, prompting me to write the first edition of my textbook, Organic Chemistry. The main goal of my text was to employ a skills-based approach to bridge the gap between theory (concepts) and practice (problem-solving skills). The second and third editions further supported this goal by introducing hundreds of additional problems based on the chemical literature, thereby exposing students to exciting real-world examples of chemical research being conducted in real laboratories. The phenomenal success of the first three editions has been extremely gratifying because it provided strong evidence that my skills-based approach is indeed effective at bridging the gap described above. I firmly believe that the scientific discipline of organic chemistry is NOT merely a compilation of principles, but rather, it is a disciplined method of thought and analysis. Students must certainly understand the concepts and principles, but more importantly, students must learn to think like organic chemists . . . that is, they must learn to become proficient at approaching new situations methodically, based on a repertoire of skills. That is the true essence of organic chemistry.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: Organic Chemistry 4th Edition

بیبیس برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید