مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب تسلط بر برنامه نویسی انیمیشن بازی های ++C – مهارت های خود را با تکنیک های پیشرفته انیمیشن بازی در C++، OpenGL و Vulkan تقویت کنید.

  • عنوان کتاب: Mastering C++ Game Animation Programming – Enhance your skills with advanced game animation techniques in C++, OpenGL, and Vulkan
  • نویسنده: Michael Dunsky
  • حوزه: توسعه بازی
  • سال انتشار: 2025
  • تعداد صفحه: 545
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 6.58 مگابایت

به Mastering C++ Game Animations خوش آمدید! آیا شما از آن دسته افرادی هستید که به مدل های متحرک در یک بازی رایانه ای یا کنسولی یا یک ابزار انیمیشن سه بعدی نگاه می کنید و از خود سؤالاتی می پرسید: چگونه این کار را انجام می دهد؟ چگونه این کار را انجام می دهند؟ آیا من هم می توانم این کار را خودم انجام دهم؟ اگر چنین است، این کتاب شما را در مسیر درست برای دستیابی به این هدف هدایت می کند. در 14 فصل بعدی، یاد خواهید گرفت که چگونه بیننده مدل شخصیت بازی کوچک خود را بسازید. کتاب با بارگذاری یک فایل با استفاده از Open Asset Import Library، تبدیل ساختارهای داده از کتابخانه واردکننده به ساختارهای داده کارآمدتر برای رندر، و رندر کردن مدل کاراکتر با یک OpenGL یا رندر Vulkan ساده شروع می‌شود. همچنین می‌آموزید که چگونه به‌روزرسانی‌ها و رندر کردن داده‌ها را با جابجایی بار محاسباتی به GPU در قالب جداول جستجوی مبتنی بر GPU و سایه‌زن‌های محاسباتی بهینه کنید. برای انیمیشن‌های شخصیت‌ها، شما نه تنها به ترکیب عادی انیمیشن شیرجه خواهید زد، بلکه با کنترل انیمیشن مبتنی بر حالت، ترکیب انیمیشن افزودنی برای حرکت دادن سر مستقل از بقیه بدن و انیمیشن‌های صورت آشنا می‌شوید. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه رفتار نمونه ها را با استفاده از یک نسخه ساده شده از درختان رفتار کنترل کنید و تعامل بین نمونه ها را روی صفحه اجرا کنید. برای دادن خانه مناسب به شخصیت های بازی، نحوه بارگذاری نقشه بازی را در برنامه یاد خواهید گرفت. حرکت در نقشه بازی با افزودن تشخیص برخورد، سینماتیک معکوس برای پای کاراکترها و ناوبری ساده بهبود می‌یابد تا به نمونه‌ها اجازه دهید به‌طور کامل در دنیای مجازی به‌طور مستقل اجرا شوند. علاوه بر انیمیشن‌ها، ویژگی‌هایی مانند انتخاب تعاملی با استفاده از ماوس، ذخیره و بارگذاری پیکربندی در یک فایل برای امکان کار بر روی دنیای مجازی بزرگ‌تر و مدیریت دوربین‌های مختلف در دنیای مجازی معرفی شده‌اند. همچنین، یک پیکربندی گرافیکی مبتنی بر گره پیاده‌سازی می‌شود که به شما امکان می‌دهد رفتار نمونه‌ها را به روشی غیربرنامه‌نویسی تغییر دهید. با ترکیب تمام این مراحل، شخصیت های مجازی شما در دنیای مجازی به شخصیت های واقعی بازی نزدیک می شوند.

Welcome to Mastering C++ Game Animations! Are you the kind of person who looks at the animated models in a computer or console game, or a 3D animation tool, and asks yourself questions like: How does this work? How do they do this? Could I do this myself, too? If so, this book will take you in the right direction to achieving this. In the next 14 chapters, you will learn how to create your own little game character model viewer. The book starts with loading a file using Open Asset Import Library, converting the data structures from the importer library into more efficient data structures for rendering, and rendering the character model with a simple OpenGL or Vulkan renderer. You will also learn how to optimize data updates and rendering by relocating computational load to the GPU in the form of GPUbased lookup tables and compute shaders. For the character animations, you will not only dive into normal animation blending but also be introduced to state-based animation control, additive animation blending to move the head independently of the rest of the body, and facial animations. You will also learn how to control the behavior of the instances by using a simplified version of behavior trees and implement interaction between the instances on the screen. To give a proper home to the game characters, you will learn how to load a game map into the application. Moving around in the game map will be enhanced by adding collision detection, inverse kinematics for the character feet, and simple navigation to let the instances run around fully on their own in the virtual world. In addition to the animations, features such as interactive selection by using the mouse, saving and loading the configuration to a file to allow working on larger virtual worlds, and handling different cameras in the virtual world are introduced. Also, a graphical, node-based configuration will be implemented, enabling you to change the behavior of the instances in a non-programming way. With all these steps combined, your virtual characters in the virtual world will come closer to real game characters.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: Mastering C++ Game Animation Programming

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

X
آموزش ساز ویولن کانال واتساپ