مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب ریاضی برای برنامه نویسان – گرافیک سه بعدی، یادگیری ماشین و شبیه سازی

بازدید 1001
  • عنوان کتاب: Math for Programmers/3D graphics, machine learning, and simulations
  • نویسنده: Paul Orland
  • حوزه: کاربرد ریاضی در برنامه نویسی
  • سال انتشار: 2020
  • تعداد صفحه: 692
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 36.4 مگابایت

من کار بر روی این کتاب را در سال 2017 شروع کردم، زمانی که مدیر ارشد فناوری Tachyus بودم، شرکتی که خودم تاسیس کردم و نرم افزارهای تحلیلی پیش بینی برای شرکت های نفت و گاز می سازد. در آن زمان، ما ساخت محصول اصلی خود را به پایان رسانده بودیم: یک شبیه‌ساز جریان سیال که با فیزیک و یادگیری ماشین، همراه با یک موتور بهینه‌سازی کار می‌کرد. این ابزارها به مشتریان ما اجازه می دهد تا به آینده مخازن نفت خود نگاه کنند و به آنها کمک کرد تا صدها میلیون دلار فرصت بهینه سازی را کشف کنند. وظیفه من به عنوان CTO تولید و گسترش این نرم افزار بود زیرا برخی از بزرگترین شرکت های جهان شروع به استفاده از آن کردند. چالش این بود که این نه تنها یک پروژه نرم افزاری پیچیده بود، بلکه کد بسیار ریاضی بود. در همان زمان، ما شروع به استخدام برای موقعیتی به نام «مهندس نرم‌افزار علمی» کردیم، با این ایده که به مهندسان نرم‌افزار حرفه‌ای ماهر نیاز داریم که پیش‌زمینه خوبی در ریاضیات، فیزیک و یادگیری ماشین داشته باشند. در فرآیند جستجو و استخدام مهندسان نرم افزار علمی، متوجه شدم که این ترکیب هم کمیاب است و هم تقاضای زیادی دارد. مهندسان نرم‌افزار ما نیز به این موضوع پی بردند و مشتاق بودند مهارت‌های ریاضی خود را تقویت کنند تا به اجزای تخصصی پشته ما کمک کنند. با وجود دانش‌آموزان مشتاق ریاضی در تیم ما، و همچنین در خط لوله استخدام، شروع کردم به فکر کردن در مورد بهترین راه برای آموزش یک مهندس نرم‌افزار قوی برای تبدیل شدن به یک کاربر فوق‌العاده ریاضی.

I started working on this book in 2017, when I was CTO of Tachyus, a company I founded that builds predictive analytics software for oil and gas companies. By that time, we had finished building our core product: a fluid-flow simulator powered by physics and machine learning, along with an optimization engine. These tools let our customers look into the future of their oil reservoirs and helped them to discover hundreds of millions of dollars of optimization opportunities. My task as CTO was to productize and scale-out this software as some of the biggest companies in the world began to use it. The challenge was that this was not only a complex software project, but the code was very mathematical. Around that time, we started hiring for a position called “scientific software engineer,” with the idea that we needed skilled professional software engineers who also had solid backgrounds in math, physics, and machine learning. In the process of searching for and hiring scientific software engineers, I realized that this combination was both rare and in high demand. Our software engineers realized this as well and were eager to hone their math skills to contribute to our specialized back-end components of our stack. With eager math learners on our team already, as well as in our hiring pipeline, I started to think about the best way to train a strong software engineer to become a formidable math user.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: Math for Programmers

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید