مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب جنبه انسانی تحول کسب و کار دیجیتال

بازدید 535
  • عنوان کتاب: The Human Side of Digital Business Transformation
  • نویسنده: Nicholas D. Evans
  • حوزه: فرایند تولید
  • سال انتشار: 2023
  • تعداد صفحه: 315
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 11.9 مگابایت

تجارت طبق معمول دیگر معتبر نیست. برای بیش از یک دهه، اختلال دیجیتال تقریباً هر صنعت را تحت تأثیر قرار داده است. در نتیجه، قوانین و مفروضات سنتی تجارت برای موفقیت پایدار در چشم‌انداز کسب‌وکار جهانی اعتبار کمتری پیدا می‌کنند. قوانین آزمایش شده با زمان که برای شناسایی مشتریان و تعامل با آنها، توسعه و بازاریابی محصولات و خدمات و همچنین مدیریت یک سازمان، افراد و منابع آن ایجاد شده اند، دیگر معتبر نیستند. این قوانین توسط فناوری‌های نوظهور و مدل‌های کسب‌وکار جدید که از فناوری برای جایگزینی مدل‌های کسب‌وکار مسلط استفاده می‌کنند، تغییر کرده‌اند. در هر صنعتی، یک مدل کسب و کار غالب در طول زمان پدیدار می شود، مدلی که کارآمدترین راه را برای تخصیص و سازماندهی منابع دارد. کسب‌وکارهای جدید به دلیل دشواری در رقابت با مقیاس و گستردگی این مدل‌های کسب‌وکار غالب، شکست می‌خورند. با این حال، ظهور فناوری های دیجیتال این قانون قدیمی تجارت را تغییر داده است. مدل‌های کسب‌وکار جدید می‌توانند از فناوری برای ایجاد مقیاس و رشد نمایی در مدت زمان کوتاه و منابع بسیار کمتر استفاده کنند و عملاً جایگزین مدل‌های تجاری غالب شوند. کتاب بازی تجاری جدیدی پدید آمده است که قوانین و مفروضات سنتی تجارت را نامعتبر می کند. به عنوان مثال، قوانین سنتی رشد و مقیاس دیگر معتبر نیستند. سازمان‌های فعلی مانند نایک یا استارباکس حدود 24 سال طول کشید تا به ارزش یک میلیارد دلاری در بازار دست پیدا کنند، در حالی که برند لوکس پرادا 98 سال طول کشید تا به همان نقطه عطف مالی دست یابد. شرکت‌های فعال دیجیتالی جدید قادر به ارتباط با این جدول زمانی تجاری طولانی نیستند (مونتینی 2014). برای مثال، شرکت‌هایی مانند یوتیوب، توییتر و اینستاگرام با استفاده از فناوری‌های دیجیتال و پلتفرم‌هایی که دسترسی به بازار جهانی مصرف‌کنندگان را در روز اول کسب‌وکارشان فراهم می‌کردند، طی سه سال یا کمتر به ارزش یک میلیارد دلاری دست یافتند. علاوه بر این، مرزهای صنعتی سنتی نیز کمتر مرتبط می شوند. سازمان های مستقر به بازی در یک صنعت خاص و رقابت با سایر بازیگران در صنعت عادت دارند. این مرزها در طول زمان توسعه یافته اند، زیرا شرکت های رقیب بر ایجاد تخصص و قابلیت های خاص در صنعت خود تمرکز می کنند. با این حال، شرکت‌های دارای قابلیت دیجیتالی رویکردی جایگزین به بازار دارند و بر فرصت‌های ایجاد شده توسط فناوری و ارزش ایجاد شده در بازار جهانی تمرکز می‌کنند. این به معنای کنار گذاشتن مرزهای صنعتی سنتی برای به کارگیری راه حل های فناوری در صورت امکان و نیاز است. به عنوان مثال، آمازون به سختی می تواند تمرکز صنعت را تعریف کند، زیرا محصولات و خدمات ارائه شده را در صنایع مختلف از جمله تجارت الکترونیک، تجارت مصرف کننده و خرده فروشی، مراقبت های بهداشتی، خدمات مالی، و همچنین پخش ویدئو و محتوا توسعه داده است. در سال 2021، آمازون یک آرایشگاه در لندن افتتاح کرد تا آخرین فناوری‌های صنعتی از جمله مشاوره مو با واقعیت افزوده را آزمایش کند که به مشتریان اجازه می‌دهد تا مدل‌ها و رنگ‌های مختلف مو را قبل از تصمیم‌گیری در مورد تغییر تجسم کنند (وینسنت 2021).

Business as usual is no longer valid. For over a decade, digital disruption has impacted almost every industry. As a result, the traditional rules and assumptions of business are becoming less valid for sustainable success in the global business landscape. The time-tested rules that were developed to identify customers and engage with them, develop and market products and services, as well as manage an organization, its people and resources are no longer valid. These rules have been upended by emerging technologies, and new business models that leverage technology to displace dominant business models. In any industry, a dominant business model emerges over time, the model that has the most efficient way to allocate and organize resources. New businesses tend to fail due to difficulty in competing with the scale and reach of these dominant business models. However, the emergence of digital technologies have upended this old business rule. New business models are able to leverage technology to create exponential scale and growth within a short time and far fewer resources, effectively displacing dominant business models. A new business playbook has emerged, rendering the traditional rules and assumptions of business invalid. For example, the traditional rules of growth and scale are no longer valid. Incumbent organizations like Nike or Starbucks took about 24 years to achieve $1 billion dollar market valuation, while luxury brand Prada took 98 years to achieve the same financial milestone. New digitally enabled companies are not able to relate to this extended business timeline (Montini 2014). For example, companies such as YouTube, Twitter, and Instagram achieved the $1 billion valuation in three years or less by leveraging digital technologies and platforms that offered access to a global marketplace of consumers on day one of their business. In addition, traditional industry boundaries are also becoming less relevant. Incumbent organizations are used to playing within a specific industry and competing with other players within the industry. These boundaries have developed over time, as competing companies focus on building specific expertise and capabilities within their industry. However, digitally enabled companies take an alternative approach to the market, focusing on opportunities created by technology and value created in the global market. This means forgoing traditional industry boundaries to apply technology solutions where possible and needed. For example, Amazon would be hard pressed to define an industry focus, having developed product and service offerings across multiple industries including e-commerce, consumer business and retail, health care, financial services, as well as video and content streaming. In 2021, Amazon opened a hair salon in London to trial the latest industry technologies including an augmented reality hair consultation that allows customers to visualize different hair styles and colors on themselves before deciding on a change (Vincent 2021).

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: The Human Side of Digital Business Transformation

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید