- عنوان کتاب: Social Media Marketing, 9 in 1 For Dummies
- نویسنده: Michelle Krasniak
- حوزه: بازاریابی
- سال انتشار: 2025
- تعداد صفحه: 719
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 6.62 مگابایت
شما با خیال راحت نشستید و آهی کشیدید که وبسایتتان بینقص کار میکند، برای موتورهای جستجو بهینه شده است و ترافیک، سرنخ و فروش ایجاد میکند. شاید برای جذب مشتریان جدید به سراغ بازاریابی ایمیلی یا تبلیغات کلیکی رفتهاید. سپس با رضایت فکر کردید: «میگذارم پول سرازیر شود.» در عوض، داستانهایی درباره صفحات فیسبوک، پستها و وبلاگها، پادکستها، اسنپچت، اینستاگرام و سایر انواع رسانههای اجتماعی به گوشتان خورده است. احتمالاً تاکنون بیش از یکی از این پلتفرمهای رسانههای اجتماعی را امتحان کردهاید. شاید نتیجهی چندانی نگرفتهاید، یا آمادهاید تا راههایی برای گسترش دسترسی، افزایش وفاداری مشتری و افزایش فروش خود با رسانههای اجتماعی کشف کنید. هرچند که ممکن است آرزو کنید که اوضاع طور دیگری باشد، اما اکنون باید با گزینههای به سرعت در حال تغییر در دنیای رسانههای اجتماعی بهروز باشید. به عنوان یک بازاریاب، وقتی بیش از ۹۳ درصد از کاربران اینترنت از وبلاگها و رسانههای اجتماعی بازدید میکنند و وقتی موقعیت شما در نتایج موتورهای جستجو ممکن است به تازگی و فراوانی بهروزرسانیهای رسانههای اجتماعی بستگی داشته باشد، چارهای ندارید. بازاریابی رسانههای اجتماعی یک جزء اساسی از بازاریابی آنلاین است. آمارها حیرتانگیز هستند: فیسبوک تا سهماهه اول سال ۲۰۲۵ بیش از ۳.۰۷ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد؛ روزانه بیش از ۷.۵ میلیون پست وبلاگ منتشر میشود؛ در سال ۲۰۲۴ به طور متوسط روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون پست ارسال میشود؛ و تقریباً ۵۰۰ ساعت ویدیو در هر دقیقه در یوتیوب آپلود میشود. نامهای جدید شرکتها و اصطلاحات جدید و گیجکننده همچنان دنیای آنلاین را پر میکنند: برای مثال، تیکتاک، اسنپچت، بیتموجی، اینفلوئنسرها و نظارت بر احساسات. آیا کسبوکار جدید شما باید درگیر بازاریابی رسانههای اجتماعی شود؟ آیا همه اینها دردسرش بیشتر از ارزشش است؟ اگر مشارکت نکنید، ناامیدانه عقب خواهید ماند؟ اگر وارد این عرصه شوید، یا اگر قبلاً وارد آبهای رسانههای اجتماعی شدهاید، چگونه همه چیز را تحت کنترل نگه دارید و چه کسی کار را انجام میدهد؟ کدام پلتفرمها برای کسبوکار شما بهترین هستند؟ آیا باید از کانالهای جدید استفاده کنید یا به کانالهای راحتی که قبلاً در آنها تسلط دارید، پایبند باشید؟ این کتاب به شما کمک میکند تا به هر دو دسته سؤال پاسخ دهید: آیا کسبوکار شما باید بازاریابی رسانههای اجتماعی را انجام دهد؟ اگر چنین است، چگونه؟ (پاسخ سریع: اگر مشتریان شما از یک سرویس رسانه اجتماعی استفاده میکنند، از آن استفاده کنید. اگر نه، از آن صرف نظر کنید.) فلسفه پشت این کتاب ساده است: بازاریابی رسانههای اجتماعی یک وسیله است، نه یک هدف به خودی خود. خدمات رسانههای اجتماعی ابزار هستند، نه دنیای جدید. در بهترین حالت، نتایجی را میبینید که جذب، حفظ و رفتار خرید مشتری را بهبود میبخشد – به عبارت دیگر، سود شما را. اگر این موارد آشنا به نظر میرسد، به این دلیل است که هر آنچه از قبل در مورد بازاریابی میدانید صحیح است. داشتن بیشترین لایک در فیسبوک یا بازنشر بیشتر محتوای X شما نسبت به رقبایتان، اگر این دستاوردها تأثیر مثبتی بر کسب و کار شما نداشته باشند، معنای زیادی ندارد. در سراسر این کتاب، پیشنهادات مشخصی برای به کارگیری تاکتیکهای رسانههای اجتماعی برای دستیابی به آن اهداف خواهید یافت. اگر یک کمپین بازاریابی رسانههای اجتماعی را انجام میدهید، از شما میخواهم که برنامههای خود را ساده نگه دارید، کارها را به آرامی پیش ببرید و همیشه روی مشتریان خود متمرکز باشید. بیش از همه، از اصول بازاریابی چریکی پیروی کنید: هر بار یک بازار خاص را هدف قرار دهید، آن بازار را رشد دهید و سپس سود خود را در بازار خاص بعدی دوباره سرمایهگذاری کنید.
You sat back, sighing with relief that your website was running faultlessly, optimized for search engines, and producing traffic, leads, and sales. Maybe you ventured into email marketing or pay-per-click advertising to generate new customers. Then you thought with satisfaction, “I’ll just let the money roll in.” Instead, you were inundated with stories about Facebook pages, X and posts, blogs and podcasts, Snapchat, Instagram, and all other manner of social media buzz. By now you’ve probably tried more than one of these social media platforms. Perhaps you haven’t seen much in the way of results, or you’re ready to explore ways to expand your reach, increase customer loyalty, and grow your sales with social media. Much as you might wish it were otherwise, you must now stay up to date with rapidly changing options in the social media universe. As a marketer, you have no choice when more than 93 percent of Internet users visit blogs and social media and when your position in search engine results may depend on the recency and frequency of social media updates. Social media marketing is an essential component of online marketing. The statistics are astounding: Facebook has more than 3.07 billion monthly active users as of the first quarter of 2025; more than 7.5 million blog posts are published every day; more than 500 million posts were sent per day on average in 2024; and nearly 500 hours of video are uploaded every minute on YouTube. New company names and bewildering new vocabulary terms continue to flood the online world: TikTok, Snapchat, Bitmoji, influencer, and sentiment monitoring, for example. Should your new business get involved in social media marketing? Is it all more trouble than it’s worth? Will you be hopelessly left behind if you don’t participate? If you jump in, or if you’ve already waded into the social media waters, how do you keep it all under control and who does the work? Which platforms are the best for your business? Should you take advantage of new channels or stick with the comfortable ones you’ve already mastered? This book helps you answer both sets of questions: Should your business undertake social media marketing? If so, how? (Quick answer: If your customers use a social media service, use it. If not, skip it.) The philosophy behind this book is simple: Social media marketing is a means, not an end in itself. Social media services are tools, not new worlds. In the best of all worlds, you see results that improve customer acquisition, retention, and buying behavior — in other words, your bottom line. If this sounds familiar, that’s because everything you already know about marketing is correct. Having the most likes on Facebook or more reposts of your X content than your competitors doesn’t mean much if these achievements don’t have a positive effect on your business. Throughout this book, you’ll find concrete suggestions for applying social media tactics to achieve those goals. If you undertake a social media marketing campaign, I urge you to keep your plans simple, take things slowly, and always stay focused on your customers. Most of all, follow the precepts of guerrilla marketing: Target one niche market at a time, grow that market, and then reinvest your profits in the next niche.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
نظرات کاربران