- عنوان کتاب: Misleading Marketing Communication
- نویسنده: Viktor Smith
- حوزه: بازاریابی
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 170
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 3.63 مگابایت
این کتاب کوچک با روح مجموعه Palgrave Pivot نوشته شده است که انتشار تحقیقات اصلی را در طول طبیعی خود تشویق می کند، “طولانی تر از یک مقاله ژورنالی، اما کوتاه تر از یک تک نگاری”.
برچسبگذاری مواد غذایی و تأثیر آن بر رفتار مصرفکننده موضوعی بسیار متنوع است که توسط تعداد قابل توجهی از رشتهها از قانون و سیاست، از طریق توسعه مواد غذایی، تغذیه و سلامت انسان، و مطالعات پایداری، تا بازاریابی و برندسازی، مورد بررسی قرار گرفته است. با کمک هم از علوم اجتماعی، رفتاری و طبیعی و هم از علوم انسانی. در نتیجه، پرسشها و یافتههای پژوهشی حیاتی که به وضوح مکمل یکدیگر هستند، تمایل دارند در پارادایمهای نظری مختلف، دغدغههای زندگی واقعی، و کانالهای انتشار با چند نقطه تماس طبیعی پراکنده باقی بمانند.
قصد ما از این کار این بود که با پرداختن به موضوعی که به چندین و در نهایت به همه دیدگاههایی که به دلیل ماهیت آن اشاره شد، بر برخی از این شکافها پل بزنیم: این سؤال که آیا و چگونه درک قانونی برچسبگذاری گمراهکننده مواد غذایی وجود دارد یا خیر. میتواند به شرایط تجربی قابل اندازهگیری منتقل شود، در نتیجه راههای جدیدی برای توسعه بازاریابی و برچسبگذاری مواد غذایی منصفانه و فراتر از خواستههای کاملاً قانونی ارائه میشود. این هدف در چهار مطالعه تجربی که مکمل یکدیگر در موارد ضروری هستند، دنبال میشود. برای اینکه این کار به صورت تجربی قابل مدیریت باشد، نقطه مرجع در سراسر قانون اتحادیه اروپا و سناریوهای منطقه خاکستری انتخاب شده در بازار مواد غذایی دانمارک است. با این حال، قالب کنونی به ما امکان می دهد تا این ویژگی های تجربی را برای طیف وسیعی از موضوعات با علاقه روش شناختی، نظری و اجتماعی بیشتر زمینه سازی کنیم. با این حال، ما نمیتوانیم تمام دیدگاههای کنونی در مورد موضوع را در اثری مختصر مانند امروز پوشش دهیم. به عنوان مثال، این شامل برخورد قانونی دقیق با اقدامات تجاری ناعادلانه فراتر از اتحادیه اروپا و پیامدهای بیشتر برای همکاری خصوصی و دولتی در زمینه هایی مانند ارتقای سلامت و حمایت از تولید غذای محلی است. با این حال، ما امیدواریم که در تحقیقات آینده برخی از سرنخهای جدید را برای ادامه کار در این زمینهها و سایر جهتهای مرتبط ارائه کرده باشیم.
This small book is written in the spirit of the Palgrave Pivot series which encourages the publication of original research at its natural length, “longer than a journal article, but shorter than a monograph”.
Food labelling and its effect on consumer behaviour is a highly versatile topic which is being investigated by a substantial number of disciplines that span from law and politics, through food development, human nutrition and health, and sustainability studies, to marketing and branding, with contributions from both the social, the behavioural, and the natural sciences, and from the humanities. As a result, vital research questions and findings that evidently supplement each other tend to remain scattered across different theoretical paradigms, real-life concerns, and publication channels with few natural touchpoints.
Our intention with this work was to bridge some of these gaps by addressing a topic which connects to several, ultimately to all, of the perspectives just mentioned by its very nature: the question whether and how the legal comprehension of potentially misleading food labelling could be transposed into empirically measurable terms, thereby offering new leads to the development of fair food marketing and labelling practices also beyond strictly legal demands. This goal is pursued in four experimental studies which complement each other on essential points. To keep the task empirically manageable, the point of reference throughout is EU law and selected grey-zone scenarios found on the Danish food market. However, the present format allows us to further contextualize these empirical specifics to a range of issues of wider methodological, theoretical, and societal interest. Still, we cannot possibly cover all current perspectives on the topic in a concise work like the present. That includes, for instance, the detailed legal treatment of unfair commercial practices beyond EU and further implications for private–public collaboration in such fields as health promotion and support of local food production. However, we hope to have provided some new leads for continued work in these and other relevant directions in future research.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Misleading Marketing Communication
نظرات کاربران