مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب مدیریت خدمات اکوسیستم گردشگری در یک زمینه پس از همه گیری

بازدید 379
  • عنوان کتاب: Management of Tourism Ecosystem Services in a Post Pandemic
  • نویسنده: Vanessaa G.B. Gowreesunkar
  • حوزه: گردشگری
  • سال انتشار: 2022
  • تعداد صفحه: 446
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 23.75 مگابایت

خدمات گردشگری و اکوسیستم (ES) دو روی یک سکه هستند، زیرا اولی به دومی بستگی دارد. بخش عظیمی از فعالیت های گردشگری در سطح جهان با استفاده از خدمات اکوسیستم طبیعی و فرهنگی تولید و مصرف می شود. در نتیجه، مقاصد برای اداره تجارت گردشگری خود به حمایت ES نیاز دارند. در نکته دیگر، به خوبی مستند شده است که گردشگری نیروی محرکه بسیاری از تغییرات در جامعه است. گردشگری فواید متعددی را به همراه دارد، اما در عین حال، این صنعت از اکوسیستم طبیعی استفاده گسترده (اگر نه استفاده بیش از حد) می کند. این امر در گردشگری انبوه و تبدیل کاربری اراضی مبتنی بر توسعه منعکس می شود که آسیب های جبران ناپذیری به محیط فیزیکی و معیشت جامعه وارد کرده است. به همین ترتیب، گردشگری، به عنوان تجربه ای که با مردم محلی ایجاد می شود، ناگزیر شامل مصرف منابع فرهنگی (غذاهای سنتی، محصولات و خدمات محلی، تجربیات بومی و غیره) می شود. با بیان این عبارات، وابستگی گردشگری به ES طبیعی و فرهنگی آشکار است. از این رو، نیاز به درک چگونگی تبدیل ES به منابع گردشگری و نحوه مدیریت آنها برای دستیابی به پایداری اجتماعی-اقتصادی وجود دارد.

Tourism and ecosystem services (ES) are two sides of the same coin, as the former depends on the latter. An enormous part of tourism activities globally are produced and consumed using natural and cultural ecosystem services. As a result, destinations imperatively need the support of ES in order to run their tourism businesses. On another note, it is well documented that tourism is the driving force behind many changes in society; tourism provides several benefits but at the same time, the industry makes extensive use (if not over­use) of the natural ecosystem. This is reflected in mass tourism and develop­ment-driven land-use conversion, which have had irreparable damage to the physical environment and community livelihoods. Likewise, tourism, as co-created experience with locals, inevitably involves the consumption of cul­tural resources (traditional food, local products and services, indigenous experiences, among others). Expressed in these terms, tourism’s dependence on both natural and cultural ES is obvious. Hence, there is a need to under­stand how ES are converted into tourism resources and how they are man­aged to achieve socio-economic sustainability.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: Management of Tourism Ecosystem Services in a Post Pandemic

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید