- عنوان کتاب: Education in Late Antiquity
- نویسنده: Jan R. Stenger
- حوزه: باستان شناسی
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 336
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 1.77 مگابایت
آموزش می تواند یک موضوع تفرقه انگیز باشد. هنگامی که دربار گوتیک در راونا در سال 526 در مورد تربیت پادشاه آتالاریک بحث شد، درگیری جدی شروع شد. آتالاریک نوه و جانشین تئودریک کبیر بود اما به عنوان خردسال هنوز تحت سرپرستی مادرش آمالاسوینتا بود. در یک طرف این شکاف، مادر پسر بود که خود تیزبین و تحصیلکرده بود. اگر همه چیز طبق نقشههای او پیش میرفت، آتالاریک باید آموزش کاملی توسط متخصصان بالغ در دستور زبان و حروف لاتین دریافت میکرد تا سبک زندگی اشراف رومی را اتخاذ کند. از سوی دیگر، دستهای از گوتهای قدرتمند مقاومت کردند. آنها اظهار داشتند که “نامه ها به طور گسترده ای از مردانگی جدا هستند و آموزه های پیرمردها در بیشتر موارد منجر به ذهنی ترسو و مطیع می شود.” آنها آمالاسوینتا را مجبور کردند که آرزوهای پسرش را رها کند و سه معلم سالخورده را با همراهی پسرانی که قرار بود زندگی آتالاریک را به اشتراک بگذارند، جایگزین کند. همانطور که پروکوپیوس مورخ یونانی به ما اطلاع می دهد، از آن زمان به بعد، سرنوشت کودک پادشاه مهر و موم شد. این بچهها که کمی از نوه تئودریک بزرگتر بودند، به زودی او را به مستی و فسق کشاندند، تا اینکه هر نصیحتی از سوی مادرش در گوش او افتاد. اما، همانطور که ادوارد گیبون به طور خشک به طبیعت آتالاریک اشاره کرد، «مردمک چشمی که نسبت به مزایای، باید از محدودیت های آموزش متنفر باشد
Education can be a divisive issue. When the Gothic court at Ravenna in 526 ce debated the upbringing of King Athalaric, a serious conflict erupted. Athalaric was the grandson and successor of Theoderic the Great but, as a minor, still under the guardianship of his mother Amalasuintha. On one side of the divide was the boy’s mother, herself of sharp mind and well educated. If everything had gone according to her plans, Athalaric would have received a thorough training by mature experts in Latin grammar and letters, so as to adopt the lifestyle becoming for Roman nobles. On the other, a clique of powerful Goths mounted resistance. ‘Letters’, they asserted, ‘are widely separated from manliness, and the teachings of old men for the most part results in a cowardly and submissive mind.’ Alleging that already Theoderic had evinced dislike for literate education in favour of training in arms, they forced Amalasuintha to abandon the aspirations for her son and replace the three elderly tutors with the company of boys who were to share Athalaric’s life. From then on, the child king’s fate was sealed, as the Greek historian Procopius informs us. These lads, only a little older than Theoderic’s grandson, soon enticed him into drunkenness and debauchery, until any advice of his mother fell on deaf ears. But, as Edward Gibbon dryly remarked on Athalaric’s nature, ‘the pupil who is insensible of the benefits, must abhor the restraints, of education’.2
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Education in Late Antiquity
نظرات کاربران