- عنوان کتاب: AI in Banking – Practical Applications and Case Studies
- نویسنده: Liyu Shao, Qin Chen
- حوزه: بانکی
- سال انتشار: 2025
- تعداد صفحه: 365
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 7.70 مگابایت
این کتاب نگاهی جامع به کاربردهای عملی هوش مصنوعی در بانکداری ارائه می دهد و تجربیات واقعی مبتکران و متخصصان را ثبت می کند. وقتی نویسنده نسخه خطی را برای من فرستاد، با احترام به فناوریهای جدید، در پذیرش فوری آن تردید داشتم. با اینکه کارشناس فنی نبودم قبول کردم بخونمش. تحول دیجیتالی بانکها یک چالش بزرگ معاصر است که من را وسوسه میکند تا این کتاب را بررسی کنم. این شامل چندین فناوری و مفاهیم خاص هوش مصنوعی به همراه برنامه های کاربردی موفق است که کنجکاوی من را مانند رایحه ای با طراوت مجذوب کرد. من با آقای لیانگ لیفانگ که از سال 2001 تا 2010 به عنوان مدیر کل مرکز نرم افزار در بانک صنعتی و تجاری چین خدمت کرد و یکی از مشهورترین کارشناسان فنی در این صنعت است، مشورت کردم. حمایت او باعث دلگرمی من شد. در زمینه دیجیتالی شدن بانکداری، برای درک اهمیت این کتاب باید دو سوال کلیدی درک شود. اول اینکه بانک دیجیتال چیست؟ چگونه به دیجیتالی شدن گذر کنیم؟ دوم اینکه هوش مصنوعی چیست؟ هنگامی که معنای بانک دیجیتال را درک می کنیم، کاربردهای هوش مصنوعی واضح تر می شوند. از آغاز قرن بیست و یکم، با توسعه سریع صنعت مالی چین و ظهور فناوریهای اطلاعاتی جدید، کاربردهای رایانهای در بانکداری شکوفا شده است و صنعت بانکداری را به عصر دیجیتال سوق داده و عملیات سنتی را متحول کرده است. با تأمل در کل فرآیند توسعه فناوری مالی، درک ما از دیجیتالی شدن بانکداری دیگر سطحی نیست. اول اینکه بانکداری دیجیتال چیست؟ در طول ظهور و توسعه هر فن آوری جدید مهم، مردم به طور مداوم کارکردها و اهمیت آن را از دیدگاه های مختلف آشکار، کاوش و درک می کنند و شاهد پتانسیل گسترده آن هستند. این جذابیت تکنولوژی و تفکر جدید است. تعاریف مختلفی از بانکداری دیجیتال وجود دارد: • بانکداری دیجیتال به طور فزاینده ای خدمات مالی را به سمت دستگاه های دیجیتالی سوق می دهد، محصولات و خدماتی را به مشتریان ارائه می دهد بدون اینکه به زمان، مکان، باجه ها، مدیران مشتریان یا پرسنل کنترل ریسک تکیه کند. بانک ها می توانند نیازهای مشتریان را بهتر درک کنند و به طور مداوم فرآیندهای تجاری را بهینه کنند. مشتریان را قادر می سازد از خدمات و محصولات دیجیتال بهره مند شوند و ارتباط دیجیتالی یکپارچه بین فرآیندهای فرانت اند و بک ند را تسهیل می کند که منجر به عملیات بانکی کاملاً خودکار می شود. این نشان دهنده ارتقاء بانکداری آنلاین یا تلفن همراه است. • بانکداری دیجیتال از جدیدترین فناوری های اطلاعاتی، از جمله ارتباطات سیار، کلان داده، هوش مصنوعی، بیومتریک و بلاک چین برای دستیابی به فرآیندهای تجاری خودکار و عملیات هوشمند، شکستن محدودیت های زمان و مکان برای بهبود کارایی، بهینه سازی خدمات و کاهش هزینه ها و در عین حال افزایش اثربخشی استفاده می کند.
This book provides a comprehensive look at the practical applications of AI in banking, recording the genuine experiences of innovators and practitioners. When the author sent me the manuscript, I hesitated to accept it immediately, with a reverence for new technologies. I agreed to read it, despite not being a technical expert. The digital transformation of banks is a major contemporary challenge, tempting me to explore this book. It includes numerous specific AI technologies and concepts, along with successful applications, which captivated my curiosity like a refreshing scent. I consulted Mr. Liang Lifang, who served as the General Manager of the Software Center at the Industrial and Commercial Bank of China from 2001 to 2010, and is one of the most renowned technical experts in the industry. His support encouraged me. In the context of banking digitalization, two key questions must be understood to grasp the significance of this book. First, what is a digital bank? How do we transition to digitalization? Second, what is AI? Once we understand the meaning of a digital bank, the applications of AI become clearer. Since the turn of the twentyfirst century, with the rapid development of China’s financial industry and the rise of new information technologies, computer applications in banking have been flourishing, propelling the banking industry into the digital age and transforming traditional operations. Reflecting on the entire development process of financial technology, our understanding of banking digitalization is no longer superficial. First, what is digital banking? Throughout the emergence and development of any significant new technology, people continuously reveal, explore, and understand its crucial functions and significance from different perspectives, witnessing its vast potential. This is the charm of new technology and thinking. There are various definitions of digital banking: • Digital banking increasingly moves financial services to digital devices, providing products and services to customers without relying on time, place, tellers, customer managers, or risk control personnel. Banks can better understand customer needs, continuously optimizing business processes. enabling clients to benefit from digital services and products, and facilitating a seamless digital connection between front-end and back-end processes, leading to fully automated bank operations. It represents an upgrade of online or mobile banking. • Digital banking utilizes the latest information technologies, including mobile communication, big data, artificial intelligence, biometrics, and blockchain, to achieve automated business processes and intelligent operations, breaking the constraints of time and space to greatly improve efficiency, optimize services, and reduce costs while enhancing effectiveness.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: AI in Banking – Practical Applications and Case Studies
نظرات کاربران