- عنوان کتاب: Public Sector Marketing Communications Volume I
- نویسنده: Ogechi Adeola
- حوزه: بازاریابی
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 258
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 4.72 مگابایت
در طول سالها، محققان عمدتاً ارتباطات بازاریابی بخش عمومی را نادیده گرفتهاند و بیشتر بر ارتباطات بازاریابی در بخش خصوصی تمرکز کردهاند. این منجر به این سؤال می شود که آیا این مفهوم به طور کلی قابل اجرا است یا خیر. ارزش ارتباطات بازاریابی در بخش عمومی را نمی توان دست کم گرفت زیرا باعث ترویج انتشار اطلاعات در مورد پیشنهادات، برنامه ها و پروژه ها برای مخاطبان هدف می شود. مؤسسات بخش عمومی می توانند از طریق ابتکارات بازاریابی، تکنیک ها و استراتژی های مختلف، روابط با شهروندان و ذینفعان را جذب و حفظ کنند. استدلال مشابهی را می توان مطرح کرد که با اتخاذ رویکرد شهروند محور، اصول و شیوه های ارتباطات بازاریابی می تواند به دولت ها در سراسر جهان کمک کند تا اعتماد و وفاداری را با مردم ایجاد کنند و اطلاعات به موقع در مورد مسائل، چالش ها و پویایی هایی که شکل می دهند دریافت کنند. نیازهای در حال تغییر جمعیت
در آفریقا، ارتباطات بخش عمومی می تواند شکاف بین جامعه و دولت را پر کند. در سالهای اخیر، به دلیل ناتوانی دولت در تامین امکانات اولیه اجتماعی، بهبود استاندارد زندگی و تا حدودی، رفع ناکارآمدی ارتباطات سیاستها، روابط بین دولت و دولتهای آفریقایی کمتر صمیمانه شده است. این سطح بالای بیاعتمادی بین دولت و دولت، علیرغم تلاشهایی که طی سالها برای ایجاد نهادهای توسعهمحور و مردممحور انجام شده، تأثیر منفی بر برند بخش عمومی گذاشته است. سازمانهای دولتی همچنان در تلاش برای رفع نیازهای مردم خصوصیسازی میشوند و به نظر میرسد مشکلاتی که برای دههها مدیریت بخش عمومی را مشخص کردهاند در حال افزایش است. یکی از بسیاری از عوامل مرتبط با این کاهش، فقدان یک جهت گیری بازاریابی است که ارتباط بین بخش عمومی و شهروندان را بهبود بخشد.
بازاریابی در مدیریت بخش عمومی شامل ارتباط موثر با مردم، رفتار با آنها به عنوان مشتریان ارزشمند و ارائه خدماتی است که نیازهای آنها را برآورده می کند. این کتاب ویرایش شده نشان می دهد که چگونه ارتباطات بازاریابی موثر و کارآمد در بخش عمومی آفریقا می تواند به طور مناسب برای دستیابی به اهداف چند بعدی قرار گیرد. مفاهیمی که به عنوان راهنمای آموزش و یادگیری برای دانشجویان و دانشگاهیان در بازاریابی بخش دولتی عمل خواهد کرد. محققان و متخصصان با تمرکز بر مدیریت دولتی از دیدگاههایی در مورد اینکه چگونه ارتباطات بخش عمومی را میتوان در آفریقا تقویت کرد، بهرهمند خواهند شد.
ایجاد ارتباط با مردم از طریق ابزارها و بسترهای ارتباطی مناسب در این کتاب مورد توجه قرار گرفته است که برای بازگرداندن تصویر و اعتماد بخش عمومی مقدس است. برای این منظور، جلد اول این اثر ویرایش شده دو جلدی بر دیدگاههای ارتباطی مرتبط با برندسازی، بازاریابی، روابط عمومی، نمایشگاهها و نمایشگاهها، و استراتژیهای ارتباطات بازاریابی و اخلاقیات در ارتباطات بخش عمومی تمرکز دارد.
Over the years, scholars have largely overlooked public sector marketing communications and focused more on marketing communications in the private sector. This leads to questions of whether the concept is universally applicable. The value of marketing communications in the public sector cannot be underestimated since it promotes the dissemination of information about offerings, programmes, and projects to target audience. Public sector institutions can attract and sustain relationships with citizens and stakeholders through various marketing initiatives, techniques, and strategies. An analogous argument can be made that by adopting a citizen-centric approach, marketing communication principles and practices can help governments across the globe build trust and loyalty with the public and receive timely information on issues, challenges, and dynamics that shape the changing needs of the populace.
In Africa, public sector communications can bridge the gap between society and government. In recent years, the relationship between the government and the governed in Africa has become less cordial due to the government’s inability to provide basic social amenities, improve the standard of living, and, to some extent, resolve the ineffective communication of policies. This high level of distrust between the government and the governed has had a negative effect on the public sector brand, despite efforts made over the years to build development-oriented and people-centred institutions. Government agencies are still being privatised in an attempt to meet the needs of the populace, and problems that have characterised public sector management for decades seem to be on the rise. One of the many causal factors associated with this decline is the lack of a marketing orientation that would improve communication between the public sector and the citizens.
Marketing in public sector management involves effective communication with the people, treating them as valued customers and providing services that meet their needs. This edited book documents how effective and efficient marketing communications in Africa’s public sector can be appropriately positioned to achieve multidimensional goals; concepts that will serve as a teaching and learning guide for students and academics in public sector marketing. Scholars and practitioners focusing on public administration will benefit from the perspectives on how public sector communications can be enhanced in Africa.
Building a relationship with the public through appropriate communication tools and platforms is considered in this book, sacrosanct to restoring public sector image and trust. To this end, the first volume of this two-volume edited work focuses on communication perspectives related to branding, marketing, public relations, trade fairs and exhibitions, and marketing communications strategies and ethics in public sector communications.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
نظرات کاربران