مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب اربابان، بردگان و فیلسوفان

بازدید 349
  • عنوان کتاب: Masters, Slaves and Philosophers
  • نویسنده/انتشارات: Bernardo Ferro
  • حوزه: برده داری
  • سال انتشار: 2022
  • تعداد صفحه: 313
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 4.40 مگابایت

مقدمه بحث مقدماتی را در مورد رابطه بین آزادی، قدرت و دانش، ارتباط فلسفی و مفاهیم مفهومی و تاریخی آن ارائه می دهد. با شروع از یک تعریف کلی از آزادی، من بر بعد شناختی آزادی تمرکز می کنم. تمرکز اصلی من این است که یک زندگی آزاد تا چه حد به درک روشنی از واقعیت نیاز دارد – یعنی. تا چه حد دانش توانمند یا رهایی بخش است. و برعکس، تا چه حد جهل تضعیف کننده یا بردگی است. من استدلال می کنم که این موضوع برای اولین بار در گفت و گوهای افلاطون مطرح شد، جایی که جهل انسانی به عنوان شکلی از بردگی به تصویر کشیده می شود، و به یک موضوع مهم فلسفی تبدیل شد. پس از معرفی موضع افلاطون، من تأثیر منحصر به فرد آن را بر آثار دو نویسنده مدرن، هگل و نیچه، که صریحاً مفاهیم جهل و حقیقت را با مفاهیم اسارت و آزادی – یا بردگی و سلطه مرتبط می‌دانند، برجسته می‌کنم. من ادعا می کنم که این دو پروژه فلسفی، از بسیاری جهات، افراطی ترین پاسخ ها را به ایده بنیانگذار افلاطون نشان می دهند. در حالی که دیالوگ ها بر نیاز به آموزش مجدد و در نتیجه رهایی آگاهی انسان تاکید داشتند، هگل و نیچه پا را فراتر گذاشتند و به دنبال انجام این وظیفه بلندپروازانه بودند، اما راه حل های آنها به جهات بسیار متفاوتی اشاره می کند: در حالی که هگل به امکان واقعی اعتقاد دارد و از این رو، شیوه واقعاً آزاد شناخت، نیچه خود مفهوم حقیقت و همچنین آزادی را که قرار است ارائه دهد، زیر سؤال می برد.

The introduction offers a preliminary discussion of the relationship between freedom, power and knowledge, its philosophical relevance and its conceptual and historical implications. Starting from a general definition of freedom, I concentrate on freedom’s cognitive dimension. My main focus is the extent to which a free life requires a clear understanding of reality—i.e. the extent to which knowledge is empowering or liberating; and, conversely, the extent to which ignorance is debilitating or enslaving. I argue that this issue was first raised in Plato’s dialogues, where human ignorance is portrayed as a form of enslavement, and went on to become an important philosophical theme. After introducing Plato’s position, I highlight its unique influence on the work of two modern authors, Hegel and Nietzsche, who explicitly linked the notions of ignorance and truth to those of bondage and freedom—or slavery and mastery. I claim that these two philosophical projects represent, in many ways, the most extreme responses to Plato’s founding idea. While the dialogues stressed the need to re-educate, and thereby liberate human consciousness, Hegel and Nietzsche went further and sought to fulfil this ambitious task, but their solutions point in very different directions: whereas Hegel believes in the possibility of a true, and hence truly free mode of cognition, Nietzsche calls into question the very notion of truth, as well as the freedom it is supposed to offer.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: Masters, Slaves and Philosophers

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید