مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب شکل گیری 5 – تکنیک های ارزشیابی روزانه برای هر کلاس ریاضی

بازدید 750
  • عنوان کتاب: The Formative 5 / Everyday Assessment Techniques for Every Math Classroom
  • نویسنده: Francis (Skip) Fennell
  • حوزه: آموزش ریاضی
  • سال انتشار: 2022
  • تعداد صفحه: 231
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 13.7 مگابایت

پروژه متخصصان ریاضیات ابتدایی و رهبران معلم (http://www.mathspecialists.org) تلاش می‌کند تا چالش‌ها و نگرانی‌های بیان شده توسط متخصصان ریاضیات/رهبران آموزشی و معلمان کلاسی را که با آنها کار می‌کنیم، چه در سطح منطقه‌ای و چه در سطح ملی، شناسایی و برطرف کند. یکی از آن چالش هایی که به طور مرتب بیان شده است مربوط به ارزیابی است. آنچه ما می شنویم نظراتی بود، مانند نظرات بالا، که به نظر می رسید به وضوح به دنبال درک نقش ارزشیابی به طور کلی بود، اما، به طور خاص، اینکه چگونه می تواند و باید بر آموزش کلاس درس تأثیر بگذارد. تلاش‌های ما در چند سال گذشته معطوف به پرداختن به نقش مهم ارزشیابی تکوینی و ارتباط روزمره آن با برنامه‌ریزی و آموزش بوده است. همانطور که دیگران اشاره کردند، تجزیه و تحلیل ما نشان داد که ما در واقع چیزهای زیادی در مورد ارزیابی تکوینی می دانیم، و یکی از چیزهایی که می دانیم این است که می تواند و می تواند تفاوت ایجاد کند. ما همچنین دریافتیم که وقتی از معلمان و متخصصان/رهبران ریاضیات در مورد ارزشیابی تکوینی پرسیدیم، پاسخ ها و تعاریف مختلفی دریافت کردیم. علاوه بر این، بسیاری از پاسخ دهندگان ما نشان دادند که ارزیابی برای آنها یک “لحظه خاص” است که اغلب توسط دیگران تعریف می شود، مانند ارزیابی های خارجی پایان سال، به جای اینکه به طور منظم به برنامه ریزی و تدریس آنها مرتبط باشد. در نهایت، ما بار بیش از حد از نشریات، ارزیابی‌های تکوینی واقعی منتشر شده، کاربرگ‌ها و خدماتی را که به‌عنوان «اصلاح» ارزیابی تکوینی برای سطح کلاس یا مدرسه تبلیغ می‌شوند، تشخیص دادیم. این کتاب بر اساس تحقیقات ویلیام و تامپسون (2007) هدایت شده است و بر اهمیت ارزشیابی تکوینی دقیقه به دقیقه و روز به روز یا چرخه کوتاه و راهبردهای خاص برای ارزیابی تکوینی مؤثر تمرکز دارد. همه چیز در مورد ارزیابی برای اطلاع رسانی به آموزش و یادگیری است – هر روز. Formative 5 بیانگر تقطیر و اعتبار سنجی تکنیک های ارزشیابی تکوینی مبتنی بر کلاس است که معلمان می توانند به طور منظم از آنها استفاده کنند. ما تکنیک‌های Formative 5 را به‌عنوان پالتی از پنج «رنگ» می‌دانیم که معلمان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، گاهی اوقات رنگ‌ها را با هم مخلوط می‌کنند تا بهترین راه را برای ارزیابی تکوینی و همچنین هدایت برنامه‌ریزی، آموزش و یادگیری هر روز پیدا کنند.

The Elementary Mathematics Specialists and Teacher Leaders Project (http://www.mathspecialists.org) endeavors to both identify and address challenges and concerns expressed by the mathematics specialists/instructional leaders and classroom teachers with whom we work, both regionally and nationally. One of those challenges that has been regularly expressed is related to assessment. What we were hearing were comments, like those above, that appeared to be clearly seeking to understand the role of assessment generally, but, in particular, how it could and should impact classroom instruction. Our efforts for the past few years have been dedicated to addressing the important role of formative assessment and its everyday connection to planning and instruction. Our analysis revealed, as others have noted, that we actually do know a lot about formative assessment, and one of the things we know is that it can and does make a difference. We also found that when we asked teachers and mathematics specialists/leaders about formative assessment, we received many different responses and definitions. Additionally, far too many of our respondents indicated that assessment, to them, was a “special moment” often defined by others, as in end-of-year external assessments, rather than regularly connected to their planning and teaching. Finally, we recognized an overload of publications, actual published formative assessments, worksheets, and services advertised as the formative assessment “fix” for the classroom or school level. This book has been guided by the research of Wiliam and Thompson (2007) and focuses on the importance of minute-by-minute and day-by-day or short-cycle formative assessment and particular strategies for effective formative assessment. It’s all about assessment to inform teaching and learning—every day. The Formative 5 represents a distillation and validation of classroom-based formative assessment techniques that teachers can use on a regular basis. We think of the Formative 5 techniques as a palette of five “colors” that teachers can use, sometimes mixing the colors to find the best way to formatively assess as well as guide planning, teaching, and learning every day.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: The Formative 5 / Everyday Assessment Techniques for Every Math Classroom

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید