این سوال که آیا نیاز به اخلاق در تجارت وجود دارد یا خیر هنوز یک بحث علمی است. با این حال، در زمینه بحران انرون در سال 2000، اولین تردیدها در مورد اینکه آیا یک شرکت تجاری بدون اخلاق می تواند کار کند یا خیر بوجود آمد. از زمان بحران مالی که در سال 2007 آغاز شد، اقتصاد و ادارات تجاری به طور فزاینده ای با تقاضا برای مسئولیت اجتماعی بیشتر مواجه شدند. ویژگی مشترک بحرانها، تلاشهای غیراخلاقی غنیسازی مدیران به هزینه شرکتها و نظام و در نتیجه جامعه بود. نظام اقتصاد بازار، فرد را در خط مقدم خلق ارزش اقتصادی قرار می دهد و به او آزادی زیادی در توسعه می دهد. دنبال کردن منافع شخصی برای تضمین بیشترین انگیزه ممکن برای فرد در نظر گرفته شده است و بنابراین به نظر می رسد حداکثر نتیجه برای عموم مردم کمتر و کمتر کار می کند.
The question of whether or not there is a need for ethics in business is still a scientific discussion. However, in the context of the 2000 Enron crisis, the first doubts arose as to whether a business enterprise without morality could work. Since the financial crisis that began in 2007, the economy and business administrations are increasingly confronted with the demand for more social responsibility. A common feature of the crises was the immoral enrichment efforts of managers at the expense of their companies and the system, and thus society. The market economy system places the individual at the forefront of economic value creation and grants him a great freedom of development. The pursuit of self-interest is intended to ensure the greatest possible motivation for the individual, and thus a maximum result for the general public seems to work less and less.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
نظرات کاربران