مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب اطلاعات مشترک – زندگی و کار با هوش مصنوعی

بازدید 1082
  • عنوان کتاب: Co-Intelligence/Living and working with AI
  • نویسنده: Ethan Mollick
  • حوزه: هوش مصنوعی مولد
  • سال انتشار: 2024
  • تعداد صفحه: 192
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 4.44 مگابایت
من معتقدم هزینه آشنایی با هوش مصنوعی – واقعاً شناخت هوش مصنوعی – حداقل سه شب بی خوابی است. پس از چند ساعت استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی مولد، لحظه‌ای می‌رسد که متوجه می‌شوید مدل‌های زبان بزرگ (LLM)، شکل جدیدی از هوش مصنوعی که خدماتی مانند ChatGPT را تقویت می‌کند، طوری عمل نمی‌کند که شما از کامپیوتر انتظار دارید عمل کند. در عوض، آنها بیشتر شبیه یک شخص رفتار می کنند. متوجه می شوید که در حال تعامل با چیزی جدید، چیزی بیگانه هستید، و همه چیز در شرف تغییر است. شما بیدار می مانید، قسمت های مساوی هیجان زده و عصبی هستید و می گویید: شغل من چگونه خواهد بود؟ فرزندان من قادر به انجام چه شغلی خواهند بود؟ آیا این چیز در حال تفکر است؟ در نیمه های شب به رایانه خود باز می گردید و درخواست های به ظاهر غیرممکن می کنید، فقط می بینید که هوش مصنوعی آنها را برآورده می کند. شما متوجه می شوید که دنیا به روش های اساسی تغییر کرده است و هیچ کس واقعا نمی تواند به شما بگوید که آینده چگونه خواهد بود. اگرچه من یک دانشمند کامپیوتر نیستم، اما یک دانشگاهی هستم که در حال مطالعه نوآوری هستم و مدتهاست درگیر کار بر روی کاربردهای هوش مصنوعی، به ویژه برای یادگیری هستم. در طول سال ها، هوش مصنوعی بسیار بیشتر از آنچه که ارائه کرده است، وعده داده است. برای دهه‌ها، به نظر می‌رسید که تحقیقات هوش مصنوعی همیشه در آستانه یک پیشرفت عظیم بوده است، اما بیشتر کاربردهای عملی، از ماشین‌های خودران تا آموزش شخصی‌سازی شده، همیشه به آرامی پیشرفت می‌کنند. در طول این مدت، من به آزمایش ابزارهای هوش مصنوعی، از جمله مدل‌های GPT OpenAI، یافتن راه‌هایی برای گنجاندن آنها در کارم، و استفاده از هوش مصنوعی در کلاس به دانش‌آموزانم ادامه دادم. بنابراین شب‌های بی‌خوابی من زود فرا رسید، درست پس از انتشار ChatGPT در نوامبر 2022. پس از گذشت تنها چند ساعت، مشخص بود که چیزی بزرگ بین تکرارهای قبلی GPT و این نسخه جدید تغییر کرده است. چهار روز پس از راه اندازی هوش مصنوعی، تصمیم گرفتم این ابزار جدید را به کلاس کارآفرینی خود در مقطع کارشناسی نشان دهم. کمتر کسی در مورد آن شنیده بود. در مقابل دانش‌آموزانم، نمایشی برپا کردم و نشان دادم که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به خلق ایده‌ها کمک کند، طرح‌های تجاری بنویسد، آن طرح‌های تجاری را به شعر تبدیل کند (نه اینکه تقاضا برای آن زیاد باشد)، و به طور کلی نقش شرکت را ایفا کند. بنیانگذاران. در پایان کلاس، یکی از دانش‌آموزان من، کریل نائوموف، با استفاده از کتابخانه کدی که قبلاً هرگز از آن استفاده نکرده بود، یک قاب عکس متحرک با الهام از هری پاتر که به افرادی که در نزدیکی آن راه می‌رفتند واکنش نشان می‌داد، یک نسخه نمایشی برای پروژه کارآفرینی خود ایجاد کرد. ، در کمتر از نیمی از زمانی که در غیر این صورت طول می کشید. او از پیشاهنگان سرمایه گذاری خطرپذیر تا پایان روز بعد با او تماس گرفت. در عرض دو روز پس از معرفی دانش‌آموزان با هوش مصنوعی، چند نفر به من گفتند که از ChatGPT برای توضیح مفاهیم گیج‌کننده برای آنها استفاده می‌کنند «مثل اینکه ده ساله هستند». آن‌ها دست از بالا بردن دست برداشتند – چرا وقتی می‌توانستند بعداً از هوش مصنوعی بپرسند، خودشان را در کلاس نشان دهند؟ و هر مقاله ناگهان با دستور زبان کامل نوشته شد (اگرچه ارجاعات اغلب اشتباه بود و پاراگراف پایانی تمایل داشت با “در نتیجه” شروع شود – نشانه ای از نوشتن اولیه ChatGPT، از آنجایی که ثابت شد). اما دانش آموزان نه تنها هیجان زده بودند، بلکه عصبی بودند. آنها می خواستند آینده را بدانند. برخی از آنها از من پرسیدند که برای مشاغل مورد علاقه آنها چه معنایی دارد (“آیا اگر هوش مصنوعی بتواند بسیاری از کارها را انجام دهد، آیا باید رادیولوژیست شوم؟” “آیا نوشتن کپی بازاریابی همچنان کار خوبی برای پنج سال آینده خواهد بود؟”). دیگران پرسیدند که این توسعه فناوری چه زمانی متوقف می شود یا اینکه آیا متوقف می شود؟ حتی شخصی پرسید که آیا هوش عمومی مصنوعی (AGI)، ماشین فرضی که از انسان باهوش‌تر است، ممکن است قبل از فارغ‌التحصیلی وارد شود؟
 
 

I believe the cost of getting to know AI—really getting to know AI—is at least three sleepless nights. After a few hours of using generative AI systems, there will come a moment when you realize that Large Language Models (LLMs), the new form of AI that powers services like ChatGPT, don’t act like you expect a computer to act. Instead, they act more like a person. It dawns on you that you are interacting with something new, something alien, and that things are about to change. You stay up, equal parts excited and nervous, wondering: What will my job be like? What job will my kids be able to do? Is this thing thinking? You go back to your computer in the middle of the night and make seemingly impossible requests, only to see the AI fulfill them. You realize the world has changed in fundamental ways and that nobody can really tell you what the future will look like. Though I am not a computer scientist, I am an academic studying innovation who has long been involved in work on the applications of AI, especially for learning. Over the years, AI has promised much more than it has delivered. For decades, AI research has always seemed to be on the edge of a massive breakthrough, but most practical uses, from self-driving cars to personalized tutoring, always advanced grindingly slowly. During this time, I kept experimenting with AI tools, including OpenAI’s GPT models, figuring out ways to incorporate them into my work, and assigning my students to use AI in class. So my sleepless nights came early, just after the release of ChatGPT in November 2022. After only a couple of hours, it was clear that something huge had shifted between previous iterations of GPT and this new one. Four days after the AI was launched, I decided to demonstrate this new tool to my undergraduate entrepreneurship class. Barely anyone had heard of it. In front of my students, I put on a show, demonstrating how AI can help generate ideas, write business plans, turn those business plans into poems (not that there is a lot of demand for that), and generally fill the role of company cofounder. By the end of the class, one of my students, Kirill Naumov, had created a working demo for his entrepreneurship project—a Harry Potter–inspired moving picture frame that reacted to people walking near it—using a code library he had never used before, in less than half the time it would otherwise have taken. He had venture capital scouts reaching out to him by the end of the next day. Within two days of introducing students to AI, several told me they used ChatGPT to explain confusing concepts to them “like they were ten years old.” They stopped raising their hands as much—why expose themselves in class when they could just ask the AI later? And every essay was suddenly written with perfect grammar (though references were often wrong and the final paragraph tended to start with “In conclusion”—a telltale sign of early ChatGPT writing, since fixed). But the students weren’t just excited, they were nervous. They wanted to know the future. Some of them asked me what it means for their preferred careers (“Should I become a radiologist if AI can do a lot of the work?” “Will writing marketing copy still be a good job five years from now?”). Others asked when this technological development would stop, or if it would stop. Someone even asked if Artificial General Intelligence (AGI), the hypothetical machine that would be smarter than a human, might arrive before graduation.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: Co-Intelligence/Living and working with AI

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید