- عنوان مجله: The Palgrave Handbook of Educational Leadership and Management Discourse
- نویسنده: Fenwick W. English
- حوزه: هدایت و رهبری
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 1963
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 27.0 مگابایت
کتاب راهنمای گفتمان رهبری و مدیریت آموزشی پالگریو برای افزودن بعد جدیدی به گفتمان در این زمینه طراحی شده است. بیشتر کتابهای راهنما، ارائههای موضوعی و/یا بحثهایی درباره مسائل یا مشکلات معاصر هستند. معمولاً هیچ کاوش عمیق یا بازجویی آشکاری از مبانی و فرضیاتی که ارائههای موضوعی بر اساس آنها انجام میشود وجود ندارد. به ندرت ردیابی ای وجود دارد که ایده ها، مفاهیم یا استعاره های مورد استفاده در گفتمان موضوعی از کجا سرچشمه گرفته اند. برای حوزهای مانند رهبری و مدیریت آموزشی، که مجموعهای کاربردی از عمل است، ندانستن ایدهها، مفاهیم یا استعارههای عمل از کجا منشأ گرفتهاند، منجر به پیامدهای ناخواسته در برنامه، تفسیرهای نادرست از موفقیت یا شکست ادعایی، یا تکرار ناخوشایند میشود. از خطاهای تشخیص داده نشده یکی از نتایج، فقدان کامل بازتاب در عملکرد رهبری است. بازتاب با انعکاس متفاوت است. انعکاس تمرین به پرسیدن سوالاتی از قبیل “آیا به اهداف خود رسیدیم و اگر نه چرا که نه؟” یا “چگونه می توان عملکرد رهبری من را بهبود بخشید؟” انعکاس گرایی در عوض می پرسد: “چگونه در مورد رهبری فکر می کنم؟” به عنوان مثال، کلمه مسئولیت پذیری اغلب برای موفقیت یا شکست در تولید نتایج یادگیری مشخص به کار می رود. اما مفهوم مسئولیتپذیری از برخی نظریههای یادگیری یا تئوری رهبری که ارتباطی با آموزش، یادگیری یا رهبری دارد، نشأت نمیگیرد. در عوض، ریشه کلمه account در حدود سال 1300 از انگلیسی میانه acounten یا acunten ظاهر می شود که به نوبه خود از فرانسوی قدیم aconter یا acunter که از لاتین computare به معنای محاسبه مشتق شده بود وام گرفته شده است (Barnhart, 1995). وقتی کسی در قبال نتایج یادگیری مسئول است، صرفاً مسئول شمارش یا محاسبه چنین نتایجی است. انجام هیچ کاری جز شمارش یا اندازه گیری چیزی، شکست نیست. اما در اصطلاحات رهبری معاصر، ناکامی در پاسخگویی به معنای لغو «تعهد یا تمایل به پذیرش مسئولیت یا پاسخگویی برای اعمال خود» است (Merriam-Webster, 2003, p. 8). در درون این معنای در حال تغییر 700 سال تاریخ زبانی، این مفهوم نهفته است که مسئولیت پذیر یا پاسخگو بودن نشانه این است که فرد فقط برای اندازه گیری، یعنی محاسبات، مسئول یا پاسخگو است. این تنها اقدام مستتر در پاسخگویی است. با این حال، در شرایطی قرار میگیریم که اندازهگیری شامل یادگیری یا پیشرفت دانشآموز میشود، این فرض غیرقابل توجیه وجود دارد که پاسخگو بودن به معنای دانستن چگونگی انجام کار متفاوت برای دستیابی به نتایج بهتر در یک زمینه خاص یادگیری، تدریس یا رهبری است. از این دیدگاه، مدیران و سرپرستان تنها به دلیل دقت محاسباتی اخراج شده اند. با این حال، زمانی که از مسئولیت خود اخراج شدند، کاملاً پاسخگو بودند. این موردی از فقدان انعکاس است که میپرسد: “چگونه در مورد مسئولیتپذیری فکر میکنم؟”
The Palgrave Handbook of Educational Leadership and Management Discourse is designed to add a new dimension to the discourse in the field. Most handbooks are topical presentations and/or discussions of contemporary issues or problems. There is usually no deep probing or revealing interrogations of the foundations and assumptions upon which the topical presentations are made. There is rarely any tracing of where the ideas, concepts, or metaphors in use in topical discourse originated. For a field such as educational leadership and management, which is an applied body of practice, not knowing where ideas, concepts, or metaphors of practice originated leads to unintended consequences in an application, erroneous interpretations of alleged success or failure, or a dismal repetition of undiagnosed errors. One outcome is the complete lack of reflexivity in leadership practice. Reflexivity is different than reflection. Reflection of practice refers to asking such questions as, “Did we reach our goals, and if not, why not?” or “How could my leadership practice be improved?” Reflexivity asks instead, “How am I thinking about how I am thinking about leadership?” For example, the word accountability is often applied to success or failure to produce specified learning outcomes. But the concept of accountability does not emanate from some theory of learning or theory of leadership that has anything to do with either teaching, learning, or leading. Rather, the root word account appears in about 1300 from the Middle English acounten or acunten which in turn was borrowed from Old French aconter or acunter which was derived from the Latin computare which means compute (Barnhart, 1995). When one is accountable for learning outcomes one is merely being responsible for counting or computing such results. It’s not a failure to do anything but count or measure something. But in contemporary leadership jargon a failure to be accountable means an abrogation of “an obligation or willingness to accept responsibility or to account for one’s actions” (Merriam-Webster, 2003, p. 8). Within this shifting meaning of 700 years of linguistic history lies the concept that being responsible or accountable is an indication that one is only responsible or accountable for measurement, that is, computation. That is the only action implicit in accountability. Yet placed within a context where the measurement involves student learning or achievement, there is an unwarranted assumption that being accountable means knowing how to do something different for attaining better results within a specific context of learning, teaching, or leading. From this view, principals and superintendents have been fired for only computational accuracy. Yet they were fully accountable when they were expelled from their responsibilities. This is a case of the absence of reflexivity which would ask, “How am I thinking about how I am thinking about accountability?”
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: The Palgrave Handbook of Educational Leadership and Management Discourse
نظرات کاربران