- عنوان کتاب: RATINGS AND RANKINGS IN HIGHER EDUCATION
- نویسنده: Jonas Thiel
- حوزه: دانشگاه
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 161
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 3.40 مگابایت
این اثر مهم به بررسی انتقادی استفاده از سیستمهای رتبهبندی و رتبهبندی در آموزش عالی میپردازد تا نشان دهد چگونه بر جمعیت دانشگاهی از طریق ایجاد رقابت و تضاد حکومت میکنند. از رسانه های اجتماعی گرفته تا PISA و Rotten Tomatoes، رتبه بندی ها و رتبه بندی ها در همه جای زندگی روزمره ما وجود دارد. در عمل به ظاهر خوشخیم هستند، اما میتوانند بخشهای مهمی از جامعه، از جمله تعامل اجتماعی، سلامت عمومی و رتبهبندی اقتصادی را ساختار و اداره کنند. در این نقد اساسی، نویسنده جوناس تیل، با استفاده از مدل آموزش عالی بریتانیا، برای نشان دادن اینکه چگونه ابزارهایی مانند نظرسنجی ملی دانشجویی (NSS) به جای آن، جمعیت دانشگاهی را برای کنترلپذیر و قابل کنترل کردن آن دستهبندی میکند، علیه این شیوهها موردی را مطرح میکند. تیل نشان می دهد که به جای دستیابی به هدف مورد نظر خود یعنی بهبود تدریس از طریق تحمیل رقابت بر سر رضایت دانش آموزان، سیستم هایی مانند NSS تأثیر عمیق و اغلب منفی بر نحوه درک افراد و مؤسسات از خود دارند. این کتاب با تکیه بر نظریه ماتریالیستی جدید کارن باراد، حکومت فوکو و درک لاکلا از تضاد، نیاز مبرمی به پاسخگویی به این شیوه های مرزبندی، به ویژه در پرتو افزایش نابرابری و فروپاشی اکولوژیکی، را مطرح می کند و این سوال را مطرح می کند: آیا می توانیم حتی دنیایی را بدون رتبه بندی “10” برتر و امتیاز “از 5” تصور کنید؟ درگیر شدن با بحثهای جاری پیرامون «ارزش»، هزینههای تحصیل و نقش آموزش عالی در جامعه، این مطالعه برای دانشجویان پیشرفته و دانشگاهیان در روانشناسی، آموزش، جامعهشناسی و فلسفه جذاب است.
This important work critically investigates the use of rating and ranking systems in higher education to show how they govern the academic population through the creation of competition and antagonism.
From social media to PISA and Rotten Tomatoes, ratings and rankings exist everywhere in our daily lives. Seemingly benign in practice, they can structure and govern important parts of society, including social interaction, public health and economic rankings. In this essential critique, author Jonas Thiel sets out the case against these practices, using the UK’s higher education model to show how tools such as the National Student Survey (NSS) instead devides the academic population to make it governable and controllable. Instead of achieving its intended aim of improving teaching by forcing competition over student satisfaction, Thiel shows that systems like the NSS have a profound and often negative impact upon how people and institutions understand themselves. Drawing on the new materialist theory of Karen Barad, Foucault’s governmentality and Laclau’s understanding of antagonism, the book raises an urgent need to respond to these boundary-drawing practices, especially in light of rising inequality and ecological collapse, and poses the question: can we even imagine a world without ‘Top 10’ rankings and ‘out of 5’ scores?
Engaging with current debates around ‘value’, tuition fees and the role of higher education in society, this is fascinating reading for advanced students and academics in psychology, education, sociology and philosophy.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: RATINGS AND RANKINGS IN HIGHER EDUCATION
نظرات کاربران