مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب دوستیابی، جفت گیری، رابطه

بازدید 714
  • عنوان کتاب: Dating, Mating, Relating
  • نویسنده: Pamela Anne Quiroz
  • حوزه: ازدواج
  • سال انتشار: 2022
  • تعداد صفحه: 212
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 8.78 مگابایت

بث بیلی، مورخ، با ردیابی تاریخچه خواستگاری در آمریکای قرن بیستم، تغییرات در جامعه را به عنوان تغییر حوزه خواستگاری از حوزه خصوصی به حوزه عمومی عنوان کرد. یکی از این تغییرات شامل ورود زنان به بازار کار بود. با افزایش مشارکت زنان در نیروی کار، مسئولیت تاریخ های تأمین مالی تغییر کرد زیرا مردان و زنان برای کنترل سیستم خواستگاری تلاش می کردند. سیستم جدید خواستگاری قوانین بازار را در امور شخصی به کار می برد.
سیستم جدید خواستگاری رقابت ممتاز (و نگران نحوه کنترل آن) است. برای مقایسه ارزش قائل بود. مدلی اقتصادی از کمبود و فراوانی را به عنوان راهنمای امور شخصی ارائه کرد. قواعد بازار آگاهانه اعمال شد. واژگان مبادله تعریف شده در اعمال خواستگاری [ص. 5].
تغییر دیگری در خواستگاری در جامعه مدرن به عنوان ترتیبات اقتصادی و اجتماعی همراه با تغییرات تکنولوژیکی برای گسترش دامنه روابط شخصی رخ داده است. این تغییرات فرصت های جدیدی را برای افراد ایجاد کرده است تا با یکدیگر ملاقات کنند، زیرا گروه های مختلف اکنون از مجموعه ای از اسکریپت های جدید برای ارتباطات صمیمی استفاده می کنند. در کنار هم قرار گرفتن، برخوردهای جنسی گاه به گاه مرتبط با مردان و زنان در سن دانشگاه، برای تعداد قابل توجهی از جوانان، مقدم بر روابط عاطفی یا به کلی جابجا می شود، زیرا رفتار جنسی دیگر مشمول محدودیت های عشق عاشقانه یا قرار نیست. حق هر فرد برای انتخاب همسر، معشوق یا دوست خود اکنون یک امر ضروری فرهنگی است. برای افراد مسن تر، از دست دادن روش های سنتی برای یافتن شریک زندگی، از دست دادن زمان و دسترسی به روش های مرسوم ملاقات با مردم، تبلیغات شخصی به شکل گیری روابط شخصی مرتبط است، تا همین اواخر، پدیده تبلیغات شخصی به عنوان شکلی از خواستگاری توجه نسبتا کمی از سوی جامعه شناسان به خود جلب کرده است. مطالعات روان‌شناختی که بر ویژگی‌های مورد نظر افراد با گرایش‌ها یا جنسیت‌های مختلف از طریق استفاده از آگهی‌های چاپی و آنلاین طبقه‌بندی‌شده تمرکز می‌کنند.10 برخی از محققان تبلیغات شخصی را به عنوان راهی برای درک روابط نژادی در جامعه ما بررسی کرده‌اند. خواستار تجدید نظر در رابطه بین نژاد و جنسیت در تبلیغات شخصی شد (به عنوان مثال، مردان آسیایی و زنان آفریقایی آمریکایی بیش از سایر گروه ها از روابط بین نژادی محروم هستند).
با انفجار اینترنت، دانشمندان ارتباطات و رسانه بر راهبردهای گفتمانی مورد استفاده در داده های آنلاین متمرکز شده اند. 12 دیگر دانشمندان علوم اجتماعی مکالمات بین تاریخ گذاران سرعت را مورد بررسی قرار داده اند تا تعیین کنند که چگونه برخی از شرکت کنندگان موفق به برقراری ارتباط با یکدیگر می شوند در حالی که دیگران این کار را نمی کنند. 13 این مطالعات به ما در مورد تداوم نقش‌های جنسی، چگونگی واسطه‌گری فناوری جدید در ساختن و اجرای هویت و استفاده استراتژیک از زبان در جفت‌گیری می‌دهد. با این حال، تأکید در روانشناسی اجتماعی و جامعه شناسی بر شناسایی مقوله های مبادله بوده است که عبارتند از: ویژگی هایی که زنان و مردان در یکدیگر به دنبال آن هستند به جای روش هایی که نژاد، جنسیت، طبقه، گرایش جنسی و حتی ناتوانی را دنبال می کنند. ادامه ساختار روابط؛ چگونه این مقوله های اصلی تلاقی می کنند و بر شکل گیری روابط تأثیر می گذارند. و تأثیر زمینه‌های خاصی که هویت‌ها در آن انجام می‌شوند. به‌علاوه، بیشتر مطالعات به‌صراحت بر محتوای آگهی‌ها، چه به صورت چاپی و چه در اینترنت، در مقابل ارائه صدای شرکت‌کنندگان در تبلیغات شخصی متمرکز شده‌اند. چنین سؤالاتی در مورد چگونگی هویت مردان و زنان و نحوه تجربه تبلیغات شخصی به ندرت مطرح می شود.

Tracing the history of courtship in twentieth-century America, historian Beth Bailey cited changes in society as shifting the domain of courtship from the private sphere to a public one.1 One of these changes involved the entry of women into the labor market. With the increased participation of women in the labor force, the responsibility for financ¬ing dates changed as men and women struggled for control over the courtship system. The new system of courtship applied the rules of the marketplace to personal affairs.
The new system of courtship privileged competition (and worried about how to control it); it valued comparison; it presented an economic model of scarcity and abundance as a guide to personal affairs. The rules of the mar¬ket were consciously applied; the vocabulary of exchange defined in acts of courtship [p. 5].
Another shift in courtship has occurred in modern society as eco¬nomic and social arrangements combined with technological changes to broaden the scope of personal relationships. These changes have stimulated new opportunities for people to meet one another, as dif¬ferent groups now use an array of new scripts for intimate connections. Hooking up, the casual sexual encounters associated with college-age men and women, precedes or displaces emotional ties altogether for a significant number of young people, as sexual behavior is no longer sub¬ject to the restrictions of romantic love or dating.2 The right of the indi¬vidual to choose his or her own mate, lover, or friend is now a cultural imperative.3 For older adults, the loss of traditional ways to find part¬ners, the loss of time and access to conventional ways of meeting people, personal advertising are relevant to the formation of personal relation¬ships, until recently, the phenomenon of personal advertising as a form of courtship has received relatively little attention from sociologists.9 Most of the scholarly attention to personal advertising emerges from social-psychological studies that focus on the traits sought by persons of different sexual orientations or sexes through the use of classified print and online advertisements.10 Some scholars have examined per¬sonal advertising as a way to comprehend race relations in our society.11 This work has called for rethinking the relationship between race and gender in personal advertising (i.e., Asian males and African American females are more highly excluded from cross-racial relationships than are other groups).
With the explosion of the Internet, communications and media scholars have focused on the discursive strategies used in online dat¬ing.12 Other social scientists have examined conversations between speed daters to determine how some participants manage to connect with one another while others do not.13 These studies inform us about the persistence of sex roles, how new technology mediates the con¬structing and performing of identity, and the strategic use of language in mating. However, the emphasis in social psychology and sociology has been on identifying categories of exchange, which include: the qual¬ities women and men are looking for in each other instead of the ways that race, gender, class, sexual orientation, and even disability con¬tinue to structure relationships; how these master categories intersect and influence the formation of relationships; and the impact of particu¬lar contexts within which identities are performed. Additionally, most studies have focused explicitly on the ad contents, whether placed in print or on the Internet, as opposed to presenting the voices of par¬ticipants in personal advertising. Such questions about how men and women do identity and how they experience personal advertising are rarely addressed.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: Dating, Mating, Relating

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید