مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب معیارهای مدیریت پروژه، شاخص‌ها(KPIها) و داشبوردها

بازدید 1343
  • عنوان کتاب: Project Management Metrics, KPIs, and Dashboards
  • نویسنده: Kerzner, Harold
  • حوزه: مدیریت پروژه
  • سال انتشار: 2017
  • تعداد صفحه: 566
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 14.6 مگابایت

هدف نهایی معیارها و داشبوردها ارائه اطلاعات بیشتر نیست، بلکه ارائه اطلاعات مناسب به فرد مناسب در زمان مناسب، با استفاده از رسانه صحیح و به شیوه ای مقرون به صرفه است. این قطعا یک چالش است. با رشد فناوری رایانه، سهولت تولید و ارائه اطلاعات به مدیریت و ذینفعان نیز افزایش یافته است. امروزه به نظر می رسد همه نگران بار اطلاعاتی هستند. متأسفانه، مشکل واقعی، اضافه بار غیر اطلاعاتی است. به عبارت دیگر، گزارش‌های بی‌فایده زیادی وجود دارد که به راحتی قابل خواندن نیستند و اطلاعات زیادی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند، که ممکن است بسیاری از آنها هیچ ارتباطی نداشته باشند. این اطلاعات به سادگی ما را از مسائل واقعی و گزارش عملکرد دقیق منحرف می کند. علاوه بر این، رشد تکنیک‌های اندازه‌گیری متریک ما را تشویق کرده است تا همه چیز را بدون توجه به ارزش آن به عنوان بخشی از گزارش عملکرد اندازه‌گیری کنیم. هدف از گزارش وضعیت این است که به ما نشان دهد بیننده چه اقداماتی را باید در نظر بگیرد. معیارهای ناکافی یا ناکارآمد ما را از درک تصمیماتی که واقعاً باید گرفته شود، باز می دارد. در جلسات سنتی بررسی پروژه، بر تجزیه و تحلیل برنامه دقیق و بررسی طولانی خط پایه هزینه در مقابل هزینه های واقعی تاکید می شود. بحث و توضیح حاصل از واریانس ها اغلب حدس و گمان محض است. مدیرانی که از سؤال کردن توسط مدیریت ارشد ناراحت هستند، تنظیماتی را انجام می دهند که مشکلات را برطرف نمی کند، اما مدت زمانی که مدیریت ارشد آنها را در جلسه بررسی بعدی آماده می کند، محدود می کند. آنها سپس اقداماتی را انجام می دهند که ممکن است برای تکمیل به موقع پروژه نتیجه معکوس داشته باشد و مسائل واقعی پنهان می شوند. شما نمی توانید چیزی را که نمی توان به طور موثر شناسایی و اندازه گیری کرد اصلاح یا بهبود بخشید. بدون معیارهای موثر، مدیران به موقعیت ها به درستی پاسخ نمی دهند و در نهایت اقدامات نامطلوب تیم پروژه را تقویت می کنند. هدایت تیم پروژه در مسیر درست بدون شناسایی و اندازه گیری موثر معیارها به راحتی امکان پذیر نیست. وقتی همه چیز گفته می شود و انجام می شود، تعجب می کنیم که چرا مطالعاتی مانند گزارش آشوب داریم، که در 20 سال گذشته به ما نشان داده است که تنها حدود 30 درصد از پروژه های فناوری اطلاعات با موفقیت تکمیل شده اند. سپس صدها دلیل را شناسایی می‌کنیم که چرا پروژه‌ها شکست می‌خورند، اما آنچه را که اکنون به عنوان تنها مهم‌ترین علت شناخته می‌شود نادیده می‌گیریم: شکست در مدیریت معیارها.

The ultimate purpose of metrics and dashboards is not to provide more information but to provide the right information to the right person at the right time, using the correct media and in a cost-effective manner. This is certainly a challenge. As computer technology has grown, so has the ease with which information can be generated and presented to management and stakeholders. Today, everyone seems concerned about information overload. Unfortunately, the real issue is non-information overload. In other words, there are too many useless reports that cannot easily be read and that provide readers with too much information, much of which may have no relevance. This information simply distracts us from the real issues and accurate performance reporting. Furthermore, the growth in metric measurement techniques has encouraged us to measure everything regardless of its value as part of performance reporting. The purpose of status reporting is to show us what actions the viewer must consider. Insufficient or ineffective metrics prevent us from understanding what decisions really need to be made. In traditional project review meetings, emphasis is placed on a detailed schedule analysis and a lengthy review of the cost baseline versus actual expenditures. The resulting discussion and explanation of the variances are most frequently pure guesswork. Managers who are upset about the questioning by senior management then make adjustments that do not fix the problems but limit the time they will be grilled by senior management at the next review meeting. They then end up taking actions that may be counterproductive to the timely completion of the project, and real issues are hidden. You cannot correct or improve something that cannot be effectively identified and measured. Without effective metrics, managers will not respond to situations correctly and will end up reinforcing undesirable actions by the project team. Keeping the project team headed in the right direction cannot be done easily without effective identification and measurement of metrics. When all is said and done, we wonder why we have studies like the Chaos Report, which has shown us over the past 20 years that only about 30 percent of the IT projects are completed successfully. We then identify hundreds of causes as to why projects fail but neglect what is now being recognized as perhaps the single most important cause: a failure in metrics management.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: Project Management Metrics, KPIs, and Dashboards

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید