مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب اثربخشی بازاریابی و مسئولیت پذیری در شرکت های کوچک و متوسط

بازدید 617
  • عنوان کتاب: Marketing Effectiveness and Accountability in SMEs
  • نویسنده: Trevor A. Smith
  • حوزه: بازاریابی
  • سال انتشار: 2022
  • تعداد صفحه: 218
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 8.36 مگابایت

این کتاب با اشتیاق ذاتی من برای اینکه می‌خواهم بهترین خودم باشم، هدایت شد. من به تازگی سال پانزدهم خود را در دانشگاه هند غربی به پایان رساندم و دوره های تدریس در طیف لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در بازاریابی و روش های تحقیق را به پایان رساندم و می خواستم تمام آنچه در درونم باقی مانده را در کتاب دیگری بیان کنم. ببینید، اولین کتاب من درباره خرید اجباری بود که به مصرف کننده تقدیم کردم. بنابراین، تصمیم گرفتم این کتاب را در زمینه بازاریابی با تقدیم به شرکت بنویسم.
با داشتن رابطه عاشقانه با بازاریابی و روش شناسی، به انگیزه خود برای ازدواج با این دو تن دادم. اینجا می آید بازاریابی و روش. در تحقیقاتم در زمینه بازاریابی، فیل کاتلر را مطالعه کردم که یک مقاله مروری بر کسب و کار هاروارد در مورد اثربخشی بازاریابی انجام داد. کاتلر معتقد بود که اثربخشی بازاریابی پاسخی برای مشکل شرکت است، اما به گفته وی در یک مطالعه بعدی، شرکت های کمی در بازاریابی موثر هستند.
سپس در مورد جریان کار انجام شده توسط دیو استوارت و همکارانش در زمینه مسئولیت‌پذیری بازاریابی مطلع شدم، جایی که استدلال می‌شد که بسیاری از بازاریابان نسبت به فعالیت‌های بازاریابی خود پاسخگو نیستند و شرکت‌های آنها در بازاریابی بی‌اثر بودند، زیرا قادر به پیوند دادن فعالیت‌های بازاریابی به نتایج مالی گفتنی است، این برای من تعجب آور نبود، زیرا بسیاری از متخصصان بازاریابی که می شناسم از حجم فروش زیادی که در یک دوره معین حرکت کرده اند می گویند اما قادر به ایجاد ارتباط بین هزینه بازاریابی در فعالیت ها و بازگشت سرمایه در بازاریابی نبودند. (ROMI).
من از تعامل خود با متخصصان بازاریابی دریافتم که تعداد کمی از آنها آموزش رسمی در زمینه بازاریابی دارند، با این حال بسیاری ادعا می کنند که در اصول و شیوه ها متخصص هستند. و، در حالی که من این بحث را قبول نمی کنم، می گویم رشته بازاریابی باید در مورد این موضوع بسیار مهم مورد بررسی قرار گیرد.
سپس کمی تعادل را در کار Rossiter یافتم که گفت دانش در بازاریابی هنوز نوپا است و از اقتصاد، روانشناسی و سایر رشته ها به عاریت گرفته شده است و برای ارائه بازاریابی به آن نیاز به جلسه ذهن دانشگاهیان و متخصصان دارد. باید برای شرکت
در بخش SME کار، مانند تمام بررسی‌های متون در مورد هر چیزی که به این جریان مربوط می‌شود، در مورد شکل کسب‌وکار SME یا کوچک‌ترین یا هیچ‌چیزی ذکر نشده است. در حالی که انتظار نمی رود بازاریابی در شرکت های بزرگ اساساً با شرکت های کوچک متفاوت باشد، من می گویم کسی باید تحقیق کند و چیزی در مورد اثربخشی بازاریابی و پاسخگویی در SME ها بگوید. انتظار می رود این گروه در زمینه رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال عمل کند. با این حال، اطلاعات کمی در مورد بازاریابی در میان SMEها وجود دارد – یک عنصر کلیدی برای هدایت عملکرد شرکت و عملکرد همزمان اقتصاد.
من تصمیم گرفتم با ارائه این اثر به جریان اصلی، مدافع SMEها باشم، با این امید که مالک/مدیران و محققان SME راهی برای بازاریابی موثر از طریق این کتاب بیابند. از طریق مدل‌های توسعه‌یافته برای افزایش کارایی بازاریابی و عملکرد SME و معیارهایی که برای محاسبه عملکرد بازاریابی طراحی شده‌اند، امیدوارم که این سهم کوچک، این حوزه بسیار مهم مدیریت عملکرد بازاریابی را روشن کند.

This book was driven by my innate passion for wanting to be my best self. I just completed my fifteenth year at the University of the West Indies teaching courses across the spectrum of bachelor’s, master’s, and doctorate degrees in marketing and research methods and wanted to express all that was left inside of me in another book. You see, my first book was on compulsive buying which I dedicated to the consumer. On balance, therefore, I decided to write this book on marketing with the dedication to the firm.

Having a love affair with both marketing and methodology, I gave in to my impulse for marrying the two. Here comes marketing and methodology. In my research in marketing, I studied Phil Kotler who did a Harvard Business Review piece on marketing effectiveness. Kotler believed marketing effectiveness was the answer to the problem of the firm, yet, according to him in a follow-up study, so few firms are effective at marketing.

I then learnt about the stream of work done by Dave Stewart and his colleagues in marketing accountability where it was argued that many marketers were unaccountable for their marketing activities and their firms were ineffective in marketing as they were not able to link the marketing activities to the financial outcomes. That said, this was not surprising to me as many marketing practitioners I know would tell of the large sales volume that they moved in a given period but were not able to make the connection between the marketing spend on the activities and the Return On Marketing Investment (ROMI).

I have recognized, from my interaction with marketing practitioners, that very few have formal training in marketing, yet many claim to be experts in the principles and practices. And, while I will not take on this controversy, I’d say the discipline of marketing needs to be looked into on this very important issue.

I then found a bit of balance in the work of Rossiter who said that the knowledge in marketing is still fledgling and borrowed from economics, psychology and other disciplines and needed the meeting of the minds of the academics and practitioners if marketing is to deliver as it should for the firm.

TheSME side of theworkcametomelater as in allmyreviewsof the literature on everything related to this stream, little or nothing was mentioned about the SME business form. While marketing in large firms is not expected to be fundamentally different from small firms, I’d say somebody needs to do the research and say something about marketing effectiveness and accountability in SMEs. This group is expected to deliver on economic growth and job creation. Yet so little is known about marketing among SMEs—a key ingredient for driving firm performance and concomitant performance of the economy.

I decided to be the SMEs’ advocate by bringing this work to main-stream with the hope that the SME owner/managers and researchers will find a path to effective marketing through this book. Through the models developed for driving marketing efficiency and SME performance and the metrics designed to account for marketing performance, it is my hope that this modest contribution will shed light on this very important area of marketing performance management.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: Marketing Effectiveness and Accountability in SMEs

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید