- عنوان کتاب: Disciplined Entrepreneurship – 24 steps to a successful startup
- نویسنده: Bill Aulet
- حوزه: کارآفرینی
- سال انتشار: 2013
- تعداد صفحه: 301
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 10.4 مگابایت
این کتاب به عنوان یک جعبه ابزار یکپارچه برای کارآفرینان بار اول و تکراری طراحی شده است تا بتوانند شرکت های بزرگی را بر اساس محصولات نوآورانه جدید ایجاد کنند. کارآفرینان سریالی با تجربه عمیق در یک زمینه یا صنعت خاص نیز این راهنمای 24 مرحلهای را برای ارائه کارآمدتر محصولات به بازار مفید خواهند یافت. بهعنوان یک کارآفرین، منابع زیادی پیدا کردهام که مفید هستند، از کتابها گرفته تا مربیان، و مهمتر از همه، تجربیات خودم. با این حال، من یک منبع واحد پیدا نکردم که همه چیز را جمع و جور کند و آن را به خوبی انجام دهد. بسیاری از کتابهایی که پیدا کردهام بسیار عالی هستند و مطالب عالی دارند، از جمله: جفری مور، عبور از شکاف، دبلیو چان کیم و استراتژی اقیانوس آبی اثر رنه موبورن، بازاریابی درونگرایانه برایان هالیگان و دارمش شاه، چهار قدم به سوی ظهور استیو بلنک، اریک. Ries’s The Lean Startup، Ash Maurya’s Running Lean و Alex Osterwalder و Yves Pigneur’s Business Model Generation. اینها کتابهای ارزشمندی هستند و من در این کتاب به بسیاری از آنها اشاره خواهم کرد. با این حال، آنها به طور عمیق بر روی چند نکته کلیدی تمرکز می کنند بدون اینکه نقشه راه کامل تری را ارائه کنند که من در هنگام تدریس به دانشجویانم در موسسه فناوری ماساچوست (MIT) و در کارگاه های دیگرم مناسب احساس می کردم. من معتقدم که هر یک ابزار مهمی در زمان مناسب در طول ایده، توسعه و راهاندازی محصول هستند، اما آنچه مورد نیاز بود جعبه ابزاری بود که حاوی این موارد و موارد دیگر باشد. با استفاده از تشبیه جعبه ابزار، پیچ گوشتی ابزاری عالی برای موقعیت های خاص است، اما در موقعیت های دیگر به خوبی یک چکش عمل نمی کند. به همین ترتیب، برای انتخاب یک مثال، ایدهها و تکنیکها در بازاریابی درونگرا بسیار ارزشمند هستند، اما بهعنوان بخشی از یک زمینه وسیعتر که در زمان مناسب استفاده میشوند، حتی مفیدتر هستند. بنابراین، هدف این کتاب ارائه راهنمایی در یک فرآیند آشفته و گاه گیج کننده است که در آن شما، کارآفرین، سعی در انجام کاری دارید که قبلا هرگز انجام نشده است. چه کار بسیار دشواری برای انجام دادن، اما چه فوق العاده مهم است. این کتاب از کارگاههای آموزشی من در سراسر جهان و دورههای MIT که در طی سالها این رویکرد را با صدها کارآفرین بزرگ ایجاد و اصلاح کردم، بیرون آمده است. مطمئناً، هنگام کار به سمت یک سرمایه گذاری موفق جدید، عناصر دیگری نیز وجود دارد، از فرهنگ و تیم گرفته تا فروش، تامین مالی و رهبری. اما پایه و اساس یک شرکت نوآوری محور محصولی است که ایجاد می شود و بنابراین تمرکز این کتاب بر آن است. این فرآیند لزوما ماهیت متوالی نخواهد داشت. من سعی کردم یک فرآیند خطی منطقی از 24 مرحله برای شروع شما ایجاد کنم، اما باید متوجه باشید که وقتی دانش را در یک مرحله به دست می آورید، ممکن است نیاز به ارزیابی مجدد مراحل قبلی و اصلاح یا حتی انجام مجدد کار قبلی خود داشته باشید. این فرآیند تکراری «مارپیچ» به سمت پاسخ بهینه مهم است زیرا شما زمان نامحدودی برای تکمیل کار خود در یک مرحله خاص ندارید. شما باید تخمینهایی را بر اساس تحقیقات انجام دهید و اغلب نیاز به تجدید نظر دارند. هر یک از این مراحل به دقت ارزیابی کرده است که آیا مشتری از محصول شما سود می برد، صرف نظر از اینکه یک تحلیلگر، سرمایه گذار بالقوه یا نویسنده فناوری که در حاشیه ایستاده است می تواند ارزش آن را ببیند. همانطور که یک بار شخصی به من گفت: “در مفهوم، مفهوم و واقعیت یکسان هستند، اما در واقعیت، مفهوم و واقعیت اصلاً یکسان نیستند.” این کتاب همچنین یک زبان مشترک برای بحث در مورد جنبههای کلیدی ایجاد سرمایهگذاری فراهم میکند تا بتوانید به طور مؤثرتری در مورد سرمایهگذاری جدید خود با مشاوران، مربیان و کارآفرینان دیگر بحث کنید. من هر مرحله را به دقت تعریف کرده ام تا به بخش مجزایی از فرآیند اشاره کنم. به یاد میآورم که پدرم وقتی یک انبردست میخواست و من یک آچار به او میدادم، بسیار ناامید میشد. اکنون همان احساسی را دارم که او داشت وقتی از دانشآموزانم میپرسم «مدل کسبوکار» آنها چیست و آنها در مورد کل بازار آدرسپذیر یا قیمتگذاری صحبت میکنند.
THIS BOOK IS DESIGNED as an integrated toolbox for first-time and repeat entrepreneurs so that they can build great enterprises based on new innovative products. Serial entrepreneurs with deep experience in a particular field or industry will also find this 24-step guide useful to more efficiently bring products to market. As an entrepreneur, I have found many sources to be helpful, from books to mentors, and most of all, my own experiences. However, I have not found a single source that pulls everything together and does it well. Many of the books I have found are excellent and have great material, including: Geoffrey Moore’s Crossing the Chasm, W. Chan Kim and Renée Mauborgne’s Blue Ocean Strategy, Brian Halligan and Dharmesh Shah’s Inbound Marketing, Steve Blank’s Four Steps to the Epiphany, Eric Ries’s The Lean Startup, Ash Maurya’s Running Lean, and Alex Osterwalder and Yves Pigneur’s Business Model Generation. These are valuable books and I will reference many of them in this book. However, they are focused in depth on a few key points without providing the more fulsome roadmap that I have felt appropriate when teaching my students at the Massachusetts Institute of Technology (MIT) and in my other workshops. I believe that each is an important tool at the right time during product conception, development, and launch, but what was needed was a toolbox that contained these and more. Using the analogy of a toolbox, a screwdriver is a great tool for certain situations, but it does not function as well as a hammer in other situations. Likewise, to choose one example, the ideas and techniques in Inbound Marketing are extremely valuable, but they are even more helpful as part of a broader context used at the right time. The goal of this book, then, is to provide guidance in a messy and sometimes confusing process where you, the entrepreneur, are attempting to do something that has never been done before. What a terribly difficult task to take on, but what an incredibly important one. This book comes out of my workshops around the world and MIT courses where I built and refined this approach over years with hundreds of great entrepreneurs. Certainly, there are other elements to consider when working toward a successful new venture, from culture and team to sales, financing, and leadership. But the foundation of an innovation-driven enterprise is the product that is created, and so that is the focus of this book. This process will not necessarily be sequential in nature. I tried to make a logical linear process of 24 steps to get you started, but you should realize that when you gain knowledge in one step, you may need to reevaluate previous steps, and refine or even redo your previous work. This iterative process of “spiraling” toward the optimal answer is important because you do not have unlimited time to perfect your work on a particular step. You will need to make first-pass estimates based on research, and they will often need revision. Each of these steps has rigorously evaluated whether a customer would benefit from your product, regardless of whether an analyst, potential investor, or technology writer standing on the sidelines can see the value. As someone once said to me, “In concept, concept and reality are the same, but in reality, concept and reality are not the same at all.” This book also provides a common language to discuss key aspects of venture creation so that you can more effectively discuss your new venture with advisors, mentors, and fellow entrepreneurs. I have carefully defined each step to refer to a discrete part of the process. I recall my father getting very frustrated when he would ask for a pair of pliers and I would give him a wrench. Now I feel the same way he did when I ask my students what their “business model” is and they talk about their Total Addressable Market or Pricing.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Disciplined Entrepreneurship – 24 steps to a successful startup
نظرات کاربران