مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب مدیریت سرمایه فکری مدرسه برای توسعه استراتژیک

بازدید 787
  • عنوان کتاب: Managing School Intellectual Capital for Strategic Development
  • نویسنده: Eric C. K. Cheng
  • حوزه: مدیریت آموزش
  • سال انتشار: 2022
  • تعداد صفحه: 252
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 10.9 مگابایت

چنگ میزانی را بیان می کند که رویکردهای مدیریت دانش می توانند سرمایه فکری (IC) ایجاد کنند و به بهبود کیفیت آموزش کمک کنند.
او استدلال می‌کند که مدارس دولتی مدت‌هاست که با الزامات تضمین کیفیت در محیط رقابتی کاهش تعداد دانش‌آموزان، افزایش انتخاب والدین و افزایش استانداردهای پاسخگویی دست و پنجه نرم می‌کنند. به عنوان سازمان های دولتی، مدارس باید مدیریت منابع مناسب را نشان دهند و شواهدی نشان دهند که برنامه ها و اهداف توسعه تعریف شده را برآورده می کنند. چنگ یک رویکرد استراتژیک، مدیریت IC، پیشنهاد می‌کند تا به مدارس کمک کند تا به محیط رقابتی فزاینده واکنش نشان دهند و با آن کنار بیایند و در عین حال ظرفیت مدرسه برای بهبود یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد.
اول، این کتاب خوانندگان را برای درک توسعه نظریه IC در زمینه آموزش برای رسیدگی به الزامات تضمین کیفیت و پاسخگویی راهنمایی می کند. سپس مطالعه درس، یادگیری الکترونیکی، و فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) را به عنوان منابع و محرک های کلیدی برای ایجاد IC مدرسه معرفی می کند و عوامل سازمانی را بررسی می کند که رویکردهای مدیریت دانش را برای توسعه IC در مدارس آسیا و اروپا امکان پذیر می کند. . این با ارائه راهبردها و روش‌های اجرایی برای مدیریت IC مدرسه برای توسعه پایدار به پایان می‌رسد.
این جلد ویرایش شده با ترکیب تحقیقات آسیا و اروپا برای رهبران مدارس و سیاست گذاران و همچنین کسانی که در مورد رهبری مدرسه و IC تحقیق می کنند مفید خواهد بود.

Cheng articulates the extent to which knowledge management approaches can create Intellectual Capital (IC) and contribute to improvements in education quality.
He argues that public schools have long contended with the requirements of quality assurance in a competitive environment of decreasing student num¬bers, increasing parental choice and rising standards of accountability. As public organisations, schools have to demonstrate appropriate resource management and show evidence that they are meeting defined development plans and goals. Cheng proposes a strategic approach, IC management, to help schools respond to and cope with the increasingly competitive environment while enhancing school capacity for improving student learning.
First, the book guides readers to understand the development of IC theory in the context of education to address the requirements of quality assurance and accountability. It then introduces Lesson Study, e-Learning, and Information and Communication Technology (ICT) as key resources and drivers for building school IC, and examines the organisational factors that enable knowledge man¬agement approaches for developing IC in schools from both Asia and Europe. It concludes by offering strategies and implementation methods to manage school IC for sustainable development.
Combining research from Asia and Europe, this edited volume will be useful for school leaders and policy makers, as well as those researching school leader¬ship and IC.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: Managing School Intellectual Capital for Strategic Development

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.