مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب آموزش و ارزیابی زبان مبتنی بر وظیفه

بازدید 807
  • عنوان کتاب: Task-Based Language Teaching and Assessment
  • نویسنده/انتشارات: N. P. Sudharshana
  • حوزه: آموزش زبان انگلیسی
  • سال انتشار: 2022
  • تعداد صفحه: 373
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 5.0 مگابایت

استفاده از وظایف برای آموزش زبان به عنوان جایگزینی برای رویکردهای ساختاری برای آموزش زبان پدیدار شد. آموزش زبان مبتنی بر وظیفه (TBLT)، در حال حاضر، یکی از محبوب‌ترین روش‌های آموزش زبان است و کتاب‌های درسی متعددی در سراسر جهان بر اساس TBLT در حال توسعه هستند. استفاده از وظایف برای ارزیابی زبان نیز، حوزه‌ای که تاکنون تحت تسلط آیتم‌های چندگزینه‌ای گسسته با استفاده گهگاهی از ارزیابی‌های مبتنی بر عملکرد در آزمون‌های مقیاس بزرگ بوده است. در حالی که TBLT در حال حاضر یک روش تدریس تثبیت شده است، ارزیابی زبان مبتنی بر وظیفه (TBLA) هنوز در مرحله اولیه خود با توجه به کاربرد آن برای اهداف کلاس درس است. در این مقطع، باید توجه داشته باشیم که یکی از مهم‌ترین کمک‌ها به TBLT توسط N. S. Prabhu از مناطق هندی از طریق پروژه بنگلور او در دهه 1980 انجام شد. TBLT/TBLA همچنان یک حوزه تحقیقاتی قوی است که توجه معلمان و محققان زبان را که در زمینه های مختلف کار می کنند، به خود جلب می کند. هدف این جلد گردآوری دیدگاه‌های متعدد در مورد TBLT و TBLA عمدتاً از زمینه‌های ESL/EFL است. این کتاب دارای دو بخش است: بخش اول دارای مقالاتی با تمرکز بر TBLT است، در حالی که بخش دوم شامل مقالاتی در مورد TBLA است. این ترکیبی عاقلانه از مقالات تحقیقاتی نظری و تجربی است که توسط محققان SLA، مربیان معلم و معلمان عملی از سراسر جهان ارائه شده است. ما صمیمانه امیدواریم که با جذابیت بین رشته ای، این کتاب منبع ارزشمندی برای محققان در آموزش و ارزیابی زبان مبتنی بر تکلیف و برای معلمان با پیشنهادات کاربردی برای طراحی و استفاده از وظایف برای تدریس و تست باشد. منشأ این جلد در جلسات بحث با دانشجویان تحصیلات تکمیلی ما نهفته است. ما برای همیشه از آنها برای بینش، نظرات و دیدگاه ها سپاسگزاریم. مایلیم از همه همکاران خود برای چنین مقدار زیادی صبر تشکر کنیم! تمام مقالات این مجلد به صورت همتا بررسی شدند و ما از داوران خود بی نهایت سپاسگزاریم: پروفسور. مالاتی کریشنان، جی. ویلیس، گیتا دورایراجان، جیکوب تارو، مایا پاندیت، میرا سرینیواس و سانتوش ماهاپاترا! این کار بدون حمایت و درک اعضای خانواده، دوستان، مسئولین موسسه و همه خیرین امکان پذیر نبود. با تشکر فراوان از همه آنها!

Using tasks for language teaching emerged as an alternative to structural approaches to language teaching.Task-Based LanguageTeaching (TBLT), now, is one of themost popular language teaching methods, and numerous coursebooks are being developed across theworld based onTBLT.We are alsomoving towards using tasks for language assessment as well, a domain that has hitherto been dominated by discrete multiplechoice items with some occasional use of performance-based assessments in largescale tests. While TBLT is now a well-established teaching methodology, Task- Based Language Assessment (TBLA) is still in its nascent stage with respect to its application for classroom-based purposes. At this juncture, we must note that one of the most significant contributions to TBLT came from N. S. Prabhu from Indian contexts through his Bangalore project in the 1980s. TBLT/TBLA continues to be a robust research area attracting the attention of both practising teachers and language researchers working from diverse fields. This volume aims to bring together multiple perspectives on TBLT and TBLA primarily from the ESL/EFL contexts. This book has two sections: the first one has papers focusing on TBLT, whereas the second one consists of papers on TBLA. It is a judicious mix of theoretical and experimental research papers contributed by SLA researchers, teacher educators and practising teachers from across the world. We sincerely hope that with an interdisciplinary appeal, this book will be a valuable resource for researchers in task-based language teaching and assessment and for teachers with practical suggestions for designing and using tasks for teaching and testing. The origin of this volume lies in discussion sessions with our graduate students. We are forever thankful to them for insights, comments and perspectives.We would like to thank all our contributors for such a great amount of patience! All the papers in this volume were peer-reviewed, and we are extremely thankful to our reviewers: Profs. Malathy Krishnan, J. Willis, Geetha Durairajan, Jacob Tharu, Maya Pandit, Meera Srinivas and Santosh Mahapatra! This work would not have been possible without the support and understanding of the family members, friends, the institute authorities and all the well-wishers. Big thanks to all of them!

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: Task-Based Language Teaching and Assessment

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید