- عنوان کتاب: PROJECT MANAGEMENT CASE STUDIES
- نویسنده: HAROLD KERZNER
- حوزه: مدیریت پروژه
- سال انتشار: 2025
- تعداد صفحه: 899
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 4.34 مگابایت
به غیر از آموزش در حین کار، مطالعات موردی و موقعیت ها شاید بهترین راه برای یادگیری مدیریت پروژه باشد. مدیران پروژه به یافتن راهحل برای مشکلات افتخار میکنند و مطالعات موردی راهی عالی برای تحقق این امر است. مطالعات موردی مستلزم آن است که دانشآموزان بررسی کنند که چه چیزی در پرونده درست بوده، چه چیزی اشتباه بوده است، و چه توصیههایی باید برای جلوگیری از تکرار این مشکلات در آینده ارائه شود. استفاده از مطالعات موردی هم برای دوره های مدیریت پروژه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و هم برای برنامه های آموزشی برای قبولی در آزمون های مختلف گواهینامه در مدیریت پروژه قابل استفاده است. موقعیتها مطالعات موردی کوچکتری هستند که بر یک یا دو نکته تمرکز میکنند که باید به آن پرداخته شود، در حالی که مطالعات موردی میتوانند روی بسیاری از موضوعات مرتبط با یکدیگر تمرکز کنند. اعضای هیأت علمی می توانند در صورت لزوم سؤالات اضافی را مطرح کنند. فهرست مطالب چندین دسته بندی گسترده را برای موارد و موقعیت ها مشخص می کند، اما به خاطر داشته باشید که مطالعات موردی بزرگتر، مانند Corwin Corporation، The Blue Spider Project، یا Rise, Fall و Resurrection of Iridium، می توانستند در چند عنوان فهرست شده باشند. برخی از مطالعات موردی، مانند The Need for Metrics و The Singapore Software Group، برای تمرینات گروهی مناسب هستند. سایر موارد کوچکتر یا کوچکتر را می توان در طول دوره کلاس پوشش داد. چندین مورد یا موقعیت کوچکتر به درخواست اعضای هیئت علمی در این نسخه گنجانده شده است. این موارد کوچکتر را می توان به عنوان تکالیف درون کلاسی یا تکالیف خانگی استفاده کرد. تقریباً همه موارد و موقعیتها سؤالات «بذر» دارند، چه در خود پرونده یا در یادداشتهای آموزشی مربی در مورد پرونده برای کمک به خواننده در تجزیه و تحلیل مورد. سوالات اولیه از کتابچه راهنمای مربی توسط مربی ارائه می شود. کتابچه راهنمای مربی از John Wiley & Sons, Inc. فقط برای اعضای هیئت علمی که این کتاب را برای استفاده در کلاس استفاده می کنند در دسترس است. تقریباً تمام مطالعات موردی واقعی هستند. در بیشتر شرایط، موارد و موقعیتها از رویه مشاوره نویسنده و همچنین شیوههای مشاوره از مشارکتکنندگان جهانی گرفته شده است. نام بسیاری از شرکت ها و افراد حاضر در شرکت ها به دلایل واضح پنهان شده است. برخی از مربیان ترجیح می دهند از مطالعات موردی که بیش از 10 یا 20 سال قدمت دارند استفاده نکنند. با این حال، شرایط پیرامون بسیاری از این موارد و موقعیتهای قدیمیتر، امروز مانند سالهای پیش است. متأسفانه، به نظر می رسد که ما چندین مورد از اشتباهات قبلی را تکرار می کنیم.
Other than on-the- job training, case studies and situations are perhaps the best way to learn project management. Project managers pride themselves on finding solutions to problems and case studies are an excellent way for this to happen. Case studies require that the students investigate what went right in the case, what went wrong, and what recommendations should be made to prevent these prob-lems from reoccurring in the future. The use of case studies is applicable both to undergraduate-and graduate-level project management courses, as well as train-ing programs to pass various certification examinations in project management. Situations are smaller case studies that focus on one or two points that need to be addressed, whereas case studies can focus on a multitude of interrelated issues. Faculty members can include additional questions when necessary. The table of contents identifies several broad categories for the cases and situations, but keep in mind that the larger case studies, such as Corwin Corporation, The Blue Spider Project, or the Rise, Fall, and Resurrection of Iridium, could have been listed under several topics. Some of the case studies, such as The Need for Metrics and The Singapore Software Group, are well suited for group exercises. Other smaller or minicases can be covered during the class period. Several smaller cases or situations are included in this edition at the request of faculty members who asked for cases that could be discussed in class and worked on in a team environment. These smaller cases can be used as in-class assignments or take-home assignments. Almost all of the cases and situations have “seed” questions, either in the case itself or in the instructor’s teaching notes on the case to assist the reader in the analysis of the case. The seed questions from the instructor’s manual will be provided by the instructor. An instructor’s manual is available from John Wiley & Sons, Inc., only to faculty members who adopt the book for classroom use. Almost all the case studies are factual. In most circumstances, the cases and situations have been taken from the author’s consulting practice as well as consulting practices from global contributors. The names of many of the companies and the people in the companies have been disguised for obvious reasons. Some educators prefer not to use case studies that are more than 10 or 20 years old. However, the circumstances surrounding many of these older cases and situations are the same today as they were years ago. Unfortunately, we seem to be repeating several of the mistakes made previously.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: PROJECT MANAGEMENT CASE STUDIES
نظرات کاربران