آموزش تاریخ به دانش آموزان از طریق استفاده از فیلم های هالیوودی به دور از یک روش آموزشی جدید است. دانشآموزان در طول قرن گذشته فیلمها را ابتدا روی نوارهای فیلم، سپس نوارهای VHS، سپس دیویدیها و اکنون خدمات پخش را تماشا کردهاند. با این حال، آنچه در طول زمان تغییر کرده است، نحوه استفاده معلمان از فیلمهای هالیوودی است. در حالی که معلمان همه حوزههای محتوا راههایی برای ادغام این فیلمها در کلاسهای درس خود پیدا میکنند، از لحاظ تاریخی کلاس درس مطالعات اجتماعی بوده است که این نوع منابع به دلیل استفاده بیش از حد از آن مشهورتر شده است (روکمور، 1999). به هر حال، معلمان مطالعات اجتماعی «فقط بازی را فشار می دهند، درست است؟
Teaching students history through the use of Hollywood films is far from a new pedagogical method. Students throughout the past century have watched movies first on filmstrips, then VHS tapes, then DVDs, and now streaming services. What has changed over time, however, is the way that teachers are using Hollywood films. While teachers of all content areas find ways to integrate these films into their classrooms, it has historically been the social studies classroom where this type of resource has become most well-known for its overuse (Roquemore, 1999). After all, social studies teachers ‘just press play,’ right?
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
نظرات کاربران