مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب پراکسیس حضور در نظریه برنامه درسی – پیشبرد برنامه در برابر بحران های فرهنگی در آموزش و پرورش

بازدید 650
  • عنوان کتاب: A Praxis of Presence in Curriculum Theory
  • نویسنده: William-F.-Pinar
  • حوزه: بحران فرهنگی
  • سال انتشار: 2022
  • تعداد صفحه: 261
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 3.09 مگابایت

ویلیام اف. پینار با تکیه بر سهم روش‌شناختی مهم خود در این زمینه – در حال حاضر – در اینجا عمل حضور را به عنوان شکلی منحصر به فرد از مشارکت فردی در برابر بحران‌های فرهنگی جاری در آموزش مطرح می‌کند. پینار با گردآوری مجموعه‌ای از مقاله‌ها، مقالات و نوشته‌های جدید برای تشکیل این مجلد جامع، ابتدا نشان می‌دهد که چگونه پراکسیس حضور، مطالعه برنامه درسی را به‌عنوان تجربه‌ای زنده برای غلبه بر خود محصور کردن، راه‌اندازی مجدد زمان زندگی‌شده و تاریخی و درک فناوری پیش می‌برد. از طریق فرآیند رگرسیون، پیشرفت، تجزیه و تحلیل و سنتز. سپس پینار بیشتر نشان می‌دهد که چگونه این عمل می‌تواند پاسخ‌های درسی را برای مقابله با حضورگرایی، خودشیفتگی، و تکنو آرمان‌شهری در کار مربیان با «بومی‌های دیجیتال» ارائه دهد. در نهایت، این کتاب به محققان، پژوهشگران و مربیان معلم در زمینه‌های نظریه برنامه درسی، جامعه‌شناسی آموزش و پرورش و سیاست‌های آموزشی به طور گسترده‌تر ابزارهای تحلیلی و روش‌شناختی را ارائه می‌دهد که به وسیله آن درک خود را از موضوع پیش ببرند و در انجام این کار به آنها اجازه می‌دهد. برای رسیدگی به مسائل اصلی فرهنگی که امروزه مربیان با آن مواجه هستند.

Building on his seminal methodological contribution to the field – currere – here William F. Pinar posits a praxis of presence as a unique form of individual engagement against current cultural crises in education. Bringing together a series of updated essays, articles, and new writings to form this comprehensive volume, Pinar first demonstrates how a praxis of presence furthers the study of curriculum as lived experience to overcome self-enclosure, restart lived and historical time, and understand technology through a process of regression, progression, analysis, and synthesis. Pinar then further illustrates how this practice can inform curricular responses to countering presentism, narcissism, and techno-utopianism in educators’ work with “digital natives.” Ultimately, this book offers researchers, scholars, and teacher educators in the fields of curriculum theory, the sociology of education, and educational policy more broadly the analytical and methodological tools by which to advance their understanding of currere, and in doing so, allows them to tackle the main cultural issues that educators face today.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: A Praxis of Presence in Curriculum Theory

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید