مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب درون ذهنیت رقیب – چگونه حرکت بعدی آنها را پیش بینی کنید و خود را برای موفقیت تعیین کنید

بازدید 543
  • عنوان کتاب: Inside the Competitor’s Mindset
  • نویسنده: Abbie Lundberg
  • حوزه: آینده پژوهی
  • سال انتشار: 2023
  • تعداد صفحه: 259
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 2.53 مگابایت

وقتی شروع به کمک به شرکت‌ها در طراحی، ساخت و اجرای بازی‌های جنگی کردم – شبیه‌سازی‌هایی برای تعیین بهترین راهبرد اقدام در مقابل رقبایشان – به سرعت از پاسخ مکرر مشتریان شگفت‌زده شدم. بسیاری ادعا کردند که نمی‌توانیم از تمرین‌های بازی جنگی استفاده کنیم یا اینکه نمی‌توانیم رقبای خاصی را در کارگاه ایفای نقش کنیم، زیرا آن رقبا غیرمنطقی بودند. در ابتدا، من فکر کردم که این یک خط دور انداخته یا اشاره ای به حوزه در حال رشد اقتصاد رفتاری است، که نقاط ضعفی را که بر توانایی انسان برای تصمیم گیری «درست» تأثیر می گذارد، برجسته می کند. اما از آنجایی که مشتریان بیشتری از این کلمه خاص استفاده می‌کردند – غیرمنطقی – متوجه شدم که آنها به نظریه‌های اقتصاددانان رفتاری ارجاع نمی‌دادند و رقبای خود را بی‌اهمیت رد می‌کردند. آنها واقعاً معتقد بودند که رقابت غیرمنطقی است. آنها نمی توانستند ذهن خود را در مورد اینکه چرا رقبا به گونه ای که آنها رفتار می کردند، ببندند. اغلب، این بیانیه با این جمله دنبال می شود: “آیا آنها نمی دانند که این برای صنعت خوب نیست؟” یا “ما هرگز این کار را نمی کنیم.” چیزی که برای من کنجکاو بود این بود که شرکت هایی که به آنها کمک کردم بازیکنان بزرگ و پیچیده ای بودند. چگونه بود که شرکت هایی که رقبای قابل توجهی برای کسانی بودند که من به آنها کمک می کردم، توانستند این کار را انجام دهند در حالی که غیرمنطقی عمل می کردند؟ من حتی شنیدم که شرکای شرکت قدیمی من از رقبای مشتریان خود به عنوان غیرمنطقی یاد می کنند – حتی اگر احتمالاً شرکای دیگری در شرکت ما وجود دارند که دقیقاً به آن رقبا خدمات می دهند و احتمالاً در کنار تیم های خود نشسته اند و اولین مشتری را “غیرمنطقی” خطاب می کنند! آنچه برای من کنجکاوتر بود این بود که فقط باید چند سوال ساده بپرسم، مانند “آیا این انتخاب ها به رشد آنها کمک می کند؟” یا “این تصمیم چگونه با آنچه در گذشته انجام داده اید مقایسه می شود؟” برای آنها توضیح دهند که چرا این حرکات منطقی بودند. پاسخ‌ها به سادگی «بله، با ربودن سهم از ما در حال رشد هستند» خواهد بود. حرکات گذشته مشتری همیشه توجیه می‌شد، گاهی اوقات به این دلیل که مزیت رقابتی ایجاد می‌کرد: «وقتی این کار را انجام دادیم برای ما خوب بود، اما هیچ کس دیگری نباید».

When I began helping companies design, build, and run war games— simulations to determine the best strategic course of action to take vis-à-vis their competitors—I was quickly surprised by the clients’ frequent response. Many claimed we could not use war gaming exercises or that we couldn’t role-play certain competitors in the workshop because those competitors were irrational. At first, I thought it was a throwaway line or a reference to the burgeoning field of behavioral economics, which highlights the foibles affecting human beings’ ability to make the “correct” decision. But as more clients kept using this particular word—irrational—I realized they were not referencing behavioral economists’ theories nor were they trivially dismissing their competitors. They truly believed the competition were irrational; they could not wrap their minds around why competitors behaved the way they did. Often, the statement would be followed by “Don’t they understand that’s not good for the industry?” or “We would never do that.” What was curious to me was that the companies I helped were large, sophisticated players. How was it that the companies that rose to be significant competitors to those I was helping were able to do so while acting irrationally? I even heard partners at my old firm refer to their clients’ competitors as irrational—even though there probably were other partners in our firm serving those exact competitors and likely sitting around with their teams calling the first client “irrational”! What was more curious to me was that I only needed to ask a few simple questions, such as “are those choices helping them to grow?” or “how does that decision compare with what you’ve done in the past?” for them to explain why the moves made sense. Answers would be as simple as “yes, they’re growing by stealing share from us.” The client’s past moves were always justified, sometimes because it would generate a competitive advantage: “it was good for us when we did it but no one else should.”

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: Inside the Competitor’s Mindset

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.