- عنوان کتاب: Latinx Teens / U.S. Popular Culture on the Page, Stage, and Screen
- نویسنده: Trevor-Boffone,-Cristina-Herrera
- حوزه: فرهنگ غرب
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 161
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 4.15 مگابایت
در جریان Super Bowl LIV در 2 فوریه 2020، سوپراستارهای پاپ شکیرا و جنیفر لوپز، با حضور Bad Bunny، نمایش نیمهوقتی را اجرا کردند که به سختی میتوان آن را در یک کلمه به تصویر کشید، اما اگر چنین کلمهای وجود داشته باشد، مسحورکننده است. از نقد سیاسی آن با کودکان در قفس گرفته تا حرکات رقص انفجاری که فقط شکیرا و جی لو می توانستند اجرا کنند، یک چیز مسلم است: Latinidad به طور کامل به نمایش گذاشته شد و جای تعجب نیست که در روزها و هفته های آینده روزنامه ها و مجلات به طور یکسان مقالات و مقالات شخصی نویسندگانی را چاپ میکردند که با یکی از برقیترین نمایشهای نیمهتایم تا کنون خیره شده بودند، نمایشی که در آن نه یک، بلکه دو نفر از لاتینها در مرکز صحنه قرار گرفتند. به عنوان محققین لاتینکس، ما نمیتوانیم عملکرد آنها را به خاطر ویژگیهای جسورانه، سیاسی و نیروبخش آن تحسین نکنیم. برای ما، چیزی که به همان اندازه مهم بود این بود که بچهها نیز روی صحنه بودند، به ویژه بچههای خود جی لو که تعدادی رقص را از خودشان اجرا کردند. قفس هایی که این کودکان را نگه می داشتند فراتر از نمادین بودند. در عوض، آنها به قفسها و مراکز بازداشت واقعی اشاره کردند که کودکان مهاجر را در خاک ایالات متحده زندانی میکنند که نتیجه سیاستهای مهاجرت غیرانسانی با هدف «حفاظت از مرز» است.
During Super Bowl LIV on February 2, 2020, pop mega superstars Shakira and Jennifer Lopez, featuring Bad Bunny, performed a halftime show that is difficult to capture in one word, but if one such word exists, it is mesmerizing. From its political critique featuring children in cages to the explosive dance moves that could only be performed by Shakira and J.Lo, one thing is certain: Latinidad was fully on display, and, not surprisingly, in the days and weeks ahead, newspapers and magazines alike would print op-eds and personal essays from writers who were dazzled by one of the most electric halftime shows ever, a show in which not one, but two, Latinas took center stage. As Latinx studies scholars, we could not help but celebrate their performance for its daring, political, and electrifying qualities. For us, what was equally significant is that children were on the stage as well, most notably J.Lo’s own kids, who performed some dance numbers of their own. The cages that held these children were beyond symbolic; instead, they alluded to the actual cages and detention centers that imprison migrant children on U.S. soil, a result of inhumane immigration policies intended to “protect the border.”
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Latinx Teens
نظرات کاربران