مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب انجام تحقیقات پذیرش فناوری در آموزش و پرورش – تئوری، مدل‌ها، پیاده‌سازی و تحلیل

بازدید 504
  • عنوان: Conducting Technology Acceptance Research in Education /Theory, Models, Implementation, and Analysis
  • نویسنده: Omer Faruk Ursavas
  • حوزه: مدلهای آموزشی
  • سال انتشار: 2022
  • تعداد صفحه: 191
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 4.08 مگابایت

استفاده از فناوری اطلاعات در مقایسه با سایر ابزارها و تجهیزات تکنولوژیکی مانند تلویزیون، یخچال و فر، هرگز آسان نبوده است. معلمان با گروهی از دانش‌آموزان روبرو هستند که از رایانه، سی‌دی تصویری، پلی استیشن و تلفن همراه استفاده می‌کنند و در زندگی روزمره خود با دستگاه‌های ماهواره‌ای آشنا هستند. اگر معلمان نتوانند مهارت های خود را در استفاده از محصولات فناوری موجود توسعه دهند، ممکن است در انتقال محتوا در برنامه های آموزشی با روش ها و ابزارهای سنتی با مشکلات مختلفی مواجه شوند. در بسیاری از بخش‌های زندگی‌ام، جایی که نزدیک به 20 سال به عنوان دانشگاهی کار کردم، این فرصت را داشتم که در مدارس ابتدایی و راهنمایی، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها مشاهدات مختلفی داشته باشم. گنجاندن فناوری در آموزش در مقاطع مختلف، گاه به دلیل عدم استقرار این فناوری ها در کلاس های درس و گاه به دلیل رویکرد تدریس، دچار وقفه شده است. وقتی از منظر یک طراح آموزشی به آن نگاه می‌کنم، به راحتی می‌توانم بگویم که صرف‌نظر از دو عاملی که در بالا ذکر کردم، محتوایی که برای اصول طراحی آموزشی مناسب نیست، ممکن است مانع بهره‌مندی ما از مزایای این فناوری‌ها شود. بنابراین، علی‌رغم توسعه سیاست‌ها و برنامه‌های درسی دولت در مورد چگونگی ادغام فناوری در آموزش و یادگیری، معلمان بیشتر وقت خود را در فعالیت‌های کلاسی به این فکر می‌کردند که چگونه می‌توان از فناوری در ارائه دروس و فرآیندهای اداری استفاده کرد. از یک طرف، ما دائماً در مورد موضوعاتی مانند فناوری آموزشی، فناوری در آموزش و آموزش فناوری می شنویم. از سوی دیگر، فناوری‌هایی که به سرعت در حال توسعه هستند، تطبیق موفقیت‌آمیز کسب‌وکارها و سازمان‌ها با پیشرفت‌های فناوری را دشوار کرده است. در طول سال‌ها، محققان پذیرش فناوری بیشتر به درک عواملی که بر پذیرش فناوری‌ها در محیط‌های مختلف تأثیر می‌گذارند علاقه‌مند شده‌اند. در اکثر مطالعات پذیرش، محققان به دنبال شناسایی و درک نیروهایی بوده‌اند که پذیرش کاربران را برای تأثیرگذاری بر فرآیند طراحی و پیاده‌سازی شکل می‌دهند تا هنگام تعامل کاربران با فناوری، از مقاومت یا رد شدن جلوگیری کنند یا به حداقل برسانند.

The use of ITs has never been easy when compared to other technological tools and equipment such as television, refrigerator, and oven. Teachers are faced with a group of students who use computers, video CDs, PlayStations, and mobile phones and are familiar with satellite devices in their daily lives. If teachers cannot develop their skills in using the available technology products, they may encounter various difficulties in conveying the content in education programs with traditional methods and tools. In many parts of my life, where I worked as an academic for nearly 20 years, I had the opportunity to make various observations in primary and secondary schools, high schools, and universities. The inclusion of technology in education at various levels has sometimes been interrupted by the failure of these technologies to be placed in classrooms and sometimes due to the teaching approach. When I look at it from an instructional designer’s perspective, I can easily say that regardless of the two factors I mentioned above, content that is not suitable for instructional design principles may prevent us from benefiting from the advantages of these tech­nologies. Therefore, despite the development of government policies and curricula on how to integrate technology into teaching and learning, teachers spent most of their time in classroom activities thinking about how technology could be used in course delivery and administrative processes. On the one hand, we constantly hear about topics such as educational technology, technology in education, and technol­ogy education; on the other hand, rapidly developing technologies have made it difficult for businesses and organizations to adapt to technological developments successfully. Over the years, technology acceptance researchers have become more interested in understanding the factors that influence the adoption of technologies in a variety of settings. In most acceptance studies, researchers have sought to identify and understand the forces that shape users’ acceptance to influence the design and implementation process to avoid or minimize resistance or rejection when users interact with technology.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: Conducting Technology Acceptance Research in Education

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.