مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب ارتباط شرکتی – مفاهیم و تمرین

بازدید 854
  • عنوان: CORPORATE COMMUNICATION
  • نویسنده: Jaishri Jethwaney
  • حوزه: هم افزایی
  • سال انتشار: 2024
  • تعداد صفحه: 615
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 6.27 مگابایت

ارتباطات شرکتی به یک جریان آکادمیک تثبیت شده در اکثر مدارس رسانه در دانشگاه ها و برخی از مدارس MBA نیز تبدیل شده است. به طور گسترده ای اعتقاد بر این است که ارتباطات شرکتی شاخه ای از روابط عمومی است، همانطور که بسیاری از کتاب های دانشگاهی و مقالات آموخته شده نیز نشان می دهند. در حال حاضر به ندرت یک عمودی در شرکت شرکتی به نام روابط عمومی پیدا می شود. با این حال، این دوگانگی است که ارتباطات شرکتی به‌عنوان یک جنبش حرفه‌ای هنوز به اندازه و شتابی که روابط عمومی در بیشتر کشورها انجام داده و می‌کند، نرسیده است. در چند سال اخیر چیزهای زیادی تغییر کرده است که به خودی خود پیامدهای خود را بر ارتباطات دارد. از دسامبر 2019 در ووهان چین تا زمانی که WHO آن را به عنوان یک بیماری همه گیر در مارس 2020 اعلام کرد و در ماه مه 2023 به طور رسمی تعطیل شد، در 100 سال گذشته پس از آنفولانزای اسپانیایی میلیون ها انسان، چیزی شبیه به این پدیده وجود نداشته است. در سطح جهانی موارد کووید هنوز در حال رخ دادن است، اما دیگر یک وضعیت همه گیر نیست. با طلسم طولانی تقریباً سه ساله، همه گیری کووید-19 جهان را به بیش از یک جهت تغییر داده است. درد، رنج، از دست دادن شخصی اعضای خانواده و دوستان مانند شمشیر داموکلس بر روی میلیاردها نفر آویزان بود، زیرا جوامع و ملت ها در تلاش برای درک این ویروس مرگبار هنگام حمله بودند. حتی ثروتمندترین و پیشرفته ترین کشورها برای مقابله با اورژانس پزشکی از این نوع و بزرگی آمادگی لازم را نداشتند. هر بحرانی فرصتی را به ارمغان می آورد و این یکی هم متفاوت نبود. آنچه می توانست سال ها طول بکشد، نبوغ و مهارت های بداهه دانشمندان ما واکسنی را به روی میز آورد که قرار بود جان میلیون ها نفر را در مدت زمان بسیار کوتاه تر از حدس و گمان نجات دهد. مرگ و میر بلافاصله به حداقل رسید، اما بیماری همه گیر دنباله ای از خانواده های ویران شده، کودکان آسیب دیده، افزایش خشونت خانگی، بازارها و اقتصاد متزلزل، افرادی که میلیون ها نفر شغل خود را از دست می دهند، معرفی فرهنگ “کار از خانه” و بسیاری چیزهای دیگر به جای گذاشت. . شرکت شرکتی که ابتدا گیج شده بود، بعداً با باز شدن بازارها و بیرون آمدن مردم از خانه های خود برای خرید، به چالش بازسازی زمین از دست رفته پرداخت. شرکت‌های کوچک و متوسط ​​هنوز از زیان‌های هنگفت و تعطیلی بسیاری از بنگاه‌ها نجات نیافته‌اند. دولت‌ها در بیشتر کشورها برای کمک به ایجاد اقتصاد به میدان آمدند، اما در شرایطی مانند آنچه کووید-19 به ارمغان آورد، هیچ تلاشی را نمی‌توان کافی نامید! کووید-19 بسیاری از افراد متعلق به طبقه متوسط ​​را به طبقه فقیر و فقرا را در بسیاری از کشورها به فقر شدید فرستاد. نحوه ارتباط شرکت Corporate Inc. با سهامداران خود می تواند حوزه ای از تحقیقات تجربی در دانشگاه باشد. در این بین فناوری، صندلی جلو را گرفته است. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به نوعی از رسانه‌های کلاسیک مانند چاپی و الکترونیکی در گوشه‌گیری بیشتر بودجه‌های تبلیغاتی در بازارهای شکوفا پیشی گرفته‌اند. اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی برای تشویق برندها در میان فالوورهایشان بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. بودجه بازاریابی اینفلوئنسرها طبق buzz صنعت چیزی بین 5 تا 10 میلیارد دلار در سال است. برخی از اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی بیشتر از افراد مشهور مشهور دنبال کننده دارند.

Corporate communication has become an established academic stream in most media schools in universities and some MBA schools also. It is widely believed that corporate communication is an offshoot of public relations, as many academic books and learned papers also suggest. One rarely now finds a vertical in corporate Inc. called public relations. It is, however, a dichotomy that corporate communication as a professional movement is yet to reach the magnitude and momentum that public relations did and continues to do so in most countries. A lot has changed in the last few years that has its ramifications on communication per se. Beginning in December 2019 in Wuhan, China up until WHO declared it a pandemic in March 2020, and an official closure given to it in May 2023, there has been nothing like this phenomenon in the last 100 years after the Spanish flu took millions of lives globally. Covid cases are still occurring, but it is no longer a pandemic situation. With the long spell of almost three years, the Covid-19 pandemic has changed the world in more than one way. Pain, suffering, personal loss of family members and friends hung like Damocles’ sword on billions of denizens as societies and nations struggled to make sense of the deadly virus when it struck. Even the richest and most advanced countries were ill-prepared to deal with a medical emergency of this kind and magnitude. Every crisis brings in an opportunity, and this one was no different. What could have taken years, the ingenuity and improvisation skills of our scientists brought to the table the vaccine that was to save millions of lives in a much shorter period than it was speculated. Deaths immediately got minimized, but the pandemic left a labyrinthine trail of ruined families, traumatized children, increase in domestic violence, shaky markets and economies, people losing jobs by the millions, the introduction of “work from home” culture, and many more things. The corporate Inc., first confused, later took up the challenge of rebuilding the lost ground as markets opened and people came out of their homes to shop. Small and medium-sized companies have still not regained from the colossal losses and closure of many enterprises. Governments came forward in most countries to help build economies, but in a situation like the one Covid-19 brought, no effort could be called enough! Covid-19 sent many belonging to the middle class to the poor category, and the poor to extreme poverty in many countries. How the Corporate Inc. communicated with their stakeholders can be an area of empirical research within academia. Technology, in the meantime, has taken the front seat. The social media platforms have kind of overtaken the classic media like print and electronic in cornering most of the ad budgets in flourishing markets. Social media influencers have become most sought after for pushing brands among their followers. Influencer marketing budget according to industry buzz is anything between USD 5–10 billion in a year. Some social media influencers have more following than well-known celebrities.

این کتاب را میتوانید بصورت رایگان از لینک زیر دانلود نمایید.

Download: CORPORATE COMMUNICATION

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید