مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب راهنمای تحقیقات بالینی و بهداشتی آکسفورد

بازدید 347
  • عنوان کتاب: Oxford Handbook of Clinical and Healthcare Research
  • نویسنده: Sumantra Ray
  • حوزه: مراقبت های بهداشتی
  • سال انتشار: 2016
  • تعداد صفحه: 603
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 12.3 مگابایت

این کتاب برای ادغام راهنمایی در مورد نحوه انجام تحقیقات بالینی و همچنین مرتبط با مراقبت های بهداشتی سفارش داده شده است. بسیاری از متون در مورد تحقیقات بالینی به تنهایی و همچنین کتاب های مستقل در مورد روش های تحقیقاتی گسترده تر مرتبط با مراقبت های بهداشتی وجود دارد. در کتاب راهنما ما سعی کرده‌ایم هر دوی این مجموعه‌های مهارتی را تا حد امکان یکپارچه ترکیب کنیم، در حالی که به تفاوت‌های اصلی اشاره می‌کنیم. از زمان شروع این کتابچه راهنما، تغییرات قابل توجهی در چشم انداز تحقیقات بالینی و همچنین فرآیند توسعه دارو، هم در اروپا و هم در سطح جهانی ایجاد شده است. در کارآزمایی‌های بالینی، اکنون تأکید بسیار بیشتری بر نتایج بیمار و همچنین نشان دادن اثربخشی می‌شود، در حالی که دامنه گسترده تحقیقات مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی از تحلیل‌های کمی «داده‌های بزرگ» در میان جمعیت‌ها تا مطالعات کیفی و آموزشی/رفتاری عمیق را شامل می‌شود. در افراد وجه مشترکی که هم تحقیقات بالینی و هم تحقیقات مرتبط با مراقبت های بهداشتی گسترده تر را متحد می کند، نیاز به اطمینان از داده های با کیفیت بالا و توانایی ترجمه آسان یافته ها به نفع بیماران و عموم است. این ماموریت مشترک منجر به همگرایی رشته هایی شده است که زیربنای تحقیقات بالینی و مراقبت های بهداشتی هستند. کتاب راهنما به طور کلی به سه بخش تقسیم شده است. اجازه دهید هر بخش را به نوبه خود، از طریق داستان پنج مثال ساختگی اما نسبتاً معمولی از دانشجویان/کارآموزان، که هر کدام به عنوان بخشی از مدرک/آموزش خود در حال انجام تحقیقات هستند، در نظر بگیریم: آدام (دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری)، بتی (داروساز پیش از ثبت نام). جینگ (دکتر پزشکی در آموزش آکادمیک)، خالد (فیزیوتراپیست در آموزش تحقیقاتی)، و ویدیا (فارغ التحصیل رشته تغذیه و رژیم غذایی در برنامه دکترا). هر پنج نفر در یک سمپوزیوم تحقیقاتی گرد هم می آیند و این کتاب راهنما را به عنوان یک منبع توصیه شده می بینند. بخش اول به روش های تحقیق پایه می پردازد. فصل ها از نقطه مفهومی این که چرا ما تحقیق انجام می دهیم و بستر دانش کمی و کیفی مورد نیاز به عنوان اولین گام در جهت بررسی هر سوال تحقیق شروع می شود. این بخش همچنین چگونگی استفاده از پزشکی مبتنی بر شواهد و ارزیابی انتقادی را در یک محیط تحقیقات کاربردی نشان می‌دهد. آدام، بتی، جینگ، خالد و ویدیا همگی این بخش را به همان اندازه مفید می دانند. آدام که در حال انجام یک تحقیق کیفی آموزشی است، بیشتر از فصلی که به طور خاص در این زمینه نوشته شده است، اقتباس می کند. ویدیا اصول آمار و اپیدمیولوژی را برای تقویت مفاهیم بیشتر مرتبط می داند. جینگ از بخش ارزیابی انتقادی برای کلوپ های مجلات هفتگی استفاده می کند. بخش دوم به فرآیند کلی تحقیق می پردازد. فصل ها به محیط مقرراتی، الزامات اخلاقی و ایمنی در هنگام اجرای یک پروژه تحقیقاتی می پردازند. مدیریت تحقیقات بالینی مورد بحث قرار می گیرد و ما خواننده را در چرخه حیات یک پروژه تحقیقاتی از مفهوم تا به ثمر نشستن و انتشار می بریم. هر پنج شخصیت داستان ما از مطالب این بخش به عنوان ابزاری برای کمک به هدایت سفرهای تحقیقاتی خود استفاده می کنند. بخش سوم نیز بر فرآیند تحقیق متمرکز است، اما الزامات دقیق آزمایشات بالینی در محصولات تحقیقاتی به تفصیل بیان شده است و در مواردی که تفاوت های قابل توجهی در تحقیقات مراقبت های بهداشتی وجود دارد، این موارد مورد بحث قرار می گیرد. خالد این بخش را برای تشریح این که شباهت‌ها و تفاوت‌ها در روش‌ها و معیارهای انطباق مورد نیاز برای آزمایش‌های درمان‌های غیردارویی او وجود دارد، مفید می‌داند. بتی و جینگ هر دو دریافتند که این بخش به ترتیب مربوط به آرزوهای آنها برای تبدیل شدن به یک داروساز محقق و کارآزمایی بالینی است. ویدیا این بخش را مفید می‌داند تا تصمیم بگیرد که تحقیقات او به جای مواد غذایی، جنبه رژیمی داشته باشد. آدام از این بخش برای ادامه پیشرفت حرفه ای استفاده می کند. مهم نیست که کاربران این کتاب مانند پنج شخصیت ساختگی ما، دانش‌آموز، کارآموز یا حرفه‌ای باشند، ما مطمئن هستیم که این منبع مفیدی هم برای افراد ناآشنا و هم برای کسانی که به دنبال مطالعه افقی بین روش‌ها هستند، خواهد بود. در سرتاسر کتاب، هر جا که ممکن است، نمونه‌هایی، ارجاعات کلیدی و نشانه‌هایی به دیگر منابع مفید، از جمله پیوندهای وب که می‌توانند برای به‌روزرسانی‌ها در این زمینه پیوسته در حال حرکت از تحقیقات بالینی و مراقبت‌های بهداشتی قابل دسترسی باشند، ارائه می‌کنیم. ما امیدواریم که این کتاب راهنما به عنوان یک همراه وفادار برای همه کسانی باشد که تحقیقات بالینی و مراقبت های بهداشتی را در سراسر حرفه ها و همچنین در سراسر جهان انجام می دهند و ما مشتاقانه منتظر شکل دادن به نسخه های آینده با توجه به نیازهای در حال رشد مخاطبان حرفه ای هستیم.

This book was commissioned to integrate guidance on how to conduct both clinical as well as healthcare-related research. There are a multitude of texts on clinical research alone and also stand-alone books on broader healthcare-related research methods. In our handbook we have tried to combine both of these skill-sets as seamlessly as possible, whilst pointing out where the main differences lie. Since starting this handbook there have been a number of significant changes to the clinical research landscape as well as the drug development process, both in Europe and also globally. In clinical trials, much more emphasis is now placed on patient outcomes as well as demonstrating efficacy, whilst the ever widening scope of healthcare-related research ranges from quantitative analyses of ‘big data’ across populations to in-depth qualitative and educational/behavioural studies in individuals. The common denominator unifying both clinical and wider healthcare-related research is the need to ensure high quality data and the ability to readily translate findings for the benefit if patients and the public. This joint mission has resulted in convergence of the disciplines that underpin clinical and healthcare research. The handbook is split broadly into three sections. Let us consider each section in turn, through the story of five fictitious but fairly typical examples of students/trainees, each about to undertake research as part of their degrees/training: Adam (Master’s Student in Nursing), Betty (Pre-Registration Pharmacist), Jing (Medical Doctor in Academic Training), Khaled (Physiotherapist in Research Training), and Vidya (Nutrition and Dietetics Graduate on a PhD Programme). All five meet at a Research Symposium and stumble upon this handbook as a recommended resource. The first section deals with basic research methods. The chapters start from the conceptual point of why we conduct research and the bedrock of quantitative and qualitative know-how required as a first step towards the investigation of any research question. This section also outlines how evidence-based medicine and critical appraisal are utilized in an applied research setting. Adam, Betty, Jing, Khaled, and Vidya all find this section equally beneficial. Adam, who is undertaking a qualitative piece of educational research draws mostly from the chapter written specifically in this area. Vidya finds the basics of statistics and epidemiology most relevant to strengthen concepts. Jing uses the critical appraisal section for weekly journal clubs. The second section deals with general research process. The chapters deal with the regulatory environment, ethical, and safety requirements when conducting a research project. The management of clinical research is discussed and we take the reader through the life cycle of a research project from concept to fruition and publication. All five characters in our story use the material from this section as a toolkit to help navigate their individual research journeys. The third section also concentrates on research process but the exacting requirements of clinical trials in investigational products are detailed and where there are significant differences in healthcare research these are discussed. Khaled finds this section useful to delineate where the similarities and differences lie in the methods and compliance measures required for his trials of non-pharmaceutical treatments. Betty and Jing both find that this section is particularly relevant to their aspirations of becoming a research pharmacist, and clinical trialist, respectively. Vidya finds this section useful to help decide that her research would be of a dietary rather than nutraceutical nature. Adam uses this section for continuing professional development. No matter whether the users of this handbook are students, trainees or professionals, like our five fictitious characters, we are sure that this will prove a useful resource both to the uninitiated as well as those looking to read across horizontally between methodologies. Throughout the book we provide examples wherever possible, key references and signposting to other useful resources, including weblinks which can be accessed for updates in this continuously moving field of clinical and healthcare research. We hope that this handbook will serve as a faithful companion to all those undertaking clinical and healthcare research both across professions as well as across the globe and we look forward to shaping future editions to the evolving needs of a professionally diverse audience.

این کتاب را میتوانید بصورت رایگان از لینک زیر دانلود نمایید.

Download: Oxford Handbook of Clinical and Healthcare Research

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید