- عنوان کتاب: Education, Work and Social Change in Britain’s Former Coalfield Communities
- نویسنده: John Smyth
- حوزه: آموزش شغلی
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 278
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 3.74 مگابایت
چیزی اساسی در مورد کل مفهوم «طبقه کارگر» وجود دارد که سیاستها و دیگر نخبگان به سادگی آن را دریافت نمیکنند، و این کتاب به زیبایی آن را با سوراخ کردن این مشکل برطرف میکند – از طریق برخی تحلیلهای قابل ملاحظهای روشنگر از جوامع سابق معدنکاری. این واقعیت که این نخبگان یا آنقدر باهوش نیستند که بتوانند آن را به دست آورند، یا آنقدر خود را در حباب بسته شده زندگی خود فرو می برند، که همچنان در ناآگاهی کامل به اشتباه می پردازند، پیامدهای عمیقی بر نحوه سیاست های اجتماعی دارد. شکل گرفته و اثرات زیانبار آنها بر زندگی هایی که به آنها تحمیل می شود. این حذف صرفاً یک نادیده گرفتن تصادفی نیست، و نه حذفی بیگناه، بلکه، به نظر من، تلاشی عمدی برای نگه داشتن این جوامع در حالت اهلیسازی خدمتکارانه است. با ناتوانی در درک، یا حتی تلاش برای درک معانی عامیانه جوامع سابق زغالسنگ، و امید به اینکه آنها نامرئی باقی بمانند و در نتیجه دردسرساز نباشند، در نهایت خیالبافی است. دایان ری (2006) استدلال می کند که تا زمانی که نخبگان سیاست آموزشی به درک قدرت طبقه اجتماعی در آموزش به عنوان یک موتیف اصلی نپردازند، آنگاه طبقه “مرده مشکل ساز سیستم آموزشی انگلیسی باقی خواهد ماند” (ص. 289). خوب، در اینجا ما به طور خلاصه جوهر این کتاب را داریم! مشارکتکنندگان این کتاب نشان میدهند که بیعدالتی اجتماعی از نظر گرافیکی چگونه به نظر میرسد، وقتی زندگی، فرهنگ، آرزوها و تاریخ جوامع سابق زغالسنگ تخریب میشود – ساختار و بافت اجتماعی جامعه در معرض تهدید قرار میگیرد. همانطور که سیمونز و سیمپسون در پایان این جلد بیان کردند، کسانی که «نادیده گرفته شده یا فراموش شدهاند» را نمیتوان برای همیشه نامرئی کرد. استنباط آنها این است که ما نمیتوانیم جوامع زغالسنگ را «زائد» کنیم و منتظر پیامدهای اجتماعی جدی نباشیم. این مجموعه قابل توجه از مقالات تا حدودی به سمت معکوس کردن این غفلت عمدی پیش می رود، اما به شکلی که به گام های مشخصی تبدیل می شود که حرکتی واقعی به سوی بازپس گیری زندگی کودکان طبقه کارگر، خانواده ها و جوامع آنها است.
There is something fundamental about the whole notion of the ‘working classes’ that policy and other elites simply don’t get, and this book beau-tifully nails it by puncturing the problem—through some remarkably insightful analyses of former coalmining communities.
The fact that these elites are either not bright enough to ‘get it’, or so self-absorbed within the hermetically sealed bubble of their own lives, as to continue to blunder on in complete ignorance, has profound implications for the way social policies are formed and their deleterious effects on the lives they are inflicted upon. This elision is not simply an accidental oversight, nor is it an innocent omission, but is, I would argue, a deliberate attempt to keep these communities in a state of servile domestication.
By failing to understand, or even attempting to understand, the vernacular meanings of former coalmining communities, and hoping that they will remain invisible and therefore not troublesome, is fanciful in the extreme. Diane Reay (2006) argues that until education policy elites begin to understand the potency of social class in education as a central motif, then class will ‘remain the troublesome un-dead of the English education system’ (p. 289). Well, there we have the essence of this book in a nutshell!
The contributors to this book show what social injustice looks like in graphic terms, when the lives, cultures, aspirations and histories of former coalmining communities are besmirched—the very structure and social fabric of society are threatened. As Simmons and Simpson put it in the conclusion to this volume, those who are ‘disregarded or forgotten’ cannot be rendered invisible forever. Their inference is that we cannot make coalmining communities ‘redundant’, and not expect serious social ramifications.
This remarkable collection of essays goes some way towards reversing this wilful neglect, but in a form that amounts to some concrete steps that constitute a genuine move towards reclaiming the lives of working-class children, their families and communities.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Education, Work and Social Change in Britain’s Former Coalfield Communities
نظرات کاربران