با توجه به اینکه دوره «توسعه مهارت» به زمان و تلاش بیشتری نسبت به دورهای که از قالب سنتی سخنرانی/بحث استفاده میکند، نیاز دارد، گاهی اوقات دانشجویان، بهویژه کسانی که تجربه کاری نسبتا کمی دارند، این سؤال را از ما میپرسند. دلیل شماره 1: توجه به آنچه که مدیران مؤثر واقعاً انجام می دهند متمرکز می شود. هنری مینتزبرگ (1975) در مقاله ای تأثیرگذار استدلال کرد که آموزش مدیریت تقریباً چیزی برای گفتن در مورد آنچه که مدیران در واقع روزانه انجام می دهند، ندارد. او همچنین از کتابهای درسی مدیریت به دلیل آشنا کردن دانشجویان با نظریههای پیشرو در مورد مدیریت و در عین حال نادیدهگرفتن آنچه در مورد عملکرد مؤثر مدیریت شناخته شده است، انتقاد کرد. با همدلی با انتقاد مینتزبرگ، ما بر آن شدیم تا شایستگی های تعیین کننده مدیران موثر را شناسایی کنیم.
Given that a “skill development” course requires more time and effort than a course using the traditional lecture/discussion format, we are sometimes asked this question by students, especially those who have relatively little work experience. Reason #1: It focuses attention on what effective managers actually do. In an influential article, Henry Mintzberg (1975) argued that management education had almost nothing to say about what managers actually do from day to day. He further faulted management textbooks for introducing students to the leading theories about management while ignoring what is known about effective management practice. Sympathetic to Mintzberg’s critique, we set out to identify the defining competencies of effective managers.
این کتاب را میتوانید بصورت رایگان از لینک زیر دانلود نمایید.
نظرات کاربران