مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب کدنویسی را با حل مسائل یاد بگیرید

بازدید 946
  • عنوان کتاب: Learn to code by solving problems
  • نویسنده: Daniel Zingaro
  • حوزه: مسابقات برنامه نویسی
  • سال انتشار: 2021
  • تعداد صفحه: 339
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 1.95 مگابایت

ظهور مسائل مربوط به ریاضیات در مسابقات برنامه نویسی تعجب آور نیست زیرا علوم کامپیوتر عمیقاً در ریاضیات ریشه دارد. بسیاری از مسائل جالب زندگی واقعی را می توان به عنوان مسائل ریاضی مدل کرد، همانطور که اغلب در این فصل خواهید دید. مجموعه مسائل اخیر ICPC (بر اساس تجربه ما در منطقه آسیایی) معمولاً شامل یک یا دو مسئله ریاضی است. IOIهای اخیر معمولاً شامل تکالیف ریاضی محض نیستند، اما بسیاری از کارها به بینش ریاضی نیاز دارند. هدف این فصل آماده سازی شرکت کنندگان در مواجهه با بسیاری از این مسائل ریاضی است. ما آگاه هستیم که کشورهای مختلف در آموزش ریاضیات در آموزش پیش دانشگاهی تاکیدات متفاوتی دارند. بنابراین، برخی از شرکت کنندگان با اصطلاحات ریاضی فهرست شده در جدول 5.1 آشنا هستند. اما برای دیگران، این اصطلاحات ریاضی زنگ نمی‌زند، شاید به این دلیل که شرکت‌کننده قبلاً آن را یاد نگرفته است، یا شاید این اصطلاح در زبان مادری شرکت‌کننده متفاوت باشد. در این فصل، ما می‌خواهیم با فهرست کردن بسیاری از اصطلاحات، تعاریف، مسائل و الگوریتم‌های رایج ریاضی که اغلب در مسابقات برنامه‌نویسی ظاهر می‌شوند، زمینه بازی برابر تری را برای خوانندگان ایجاد کنیم.

The appearance of mathematics-related problems in programming contests is not surprising since Computer Science is deeply rooted in Mathematics. Many interesting real life problems can be modeled as mathematical problems as you will frequently see in this chapter. Recent ICPC problem sets (based on our experience in Asian Regionals) usually contain one or two mathematical problems. Recent IOIs usually do not contain pure mathematics tasks, but many tasks do require mathematical insights. This chapter aims to prepare contestants in dealing with many of these mathematical problems. We are aware that di↵erent countries place di↵erent emphases in mathematics training in pre-University education. Thus, some contestants are familiar with the mathematical terms listed in Table 5.1. But for others, these mathematical terms do not ring a bell, perhaps because the contestant has not learnt it before, or perhaps the term is di↵erent in the contestant’s native language. In this chapter, we want to make a more level-playing field for the readers by listing as many common mathematical terminologies, definitions, problems, and algorithms that frequently appear in programming contests as possible.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: Learn to code by solving problems

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید