مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب قانون پخش جریانی و حق چاپ

بازدید 807
  • عنوان کتاب: Streaming and Copyright Law
  • نویسنده: Lasantha-Ariyarathna
  • حوزه: کپی رایت
  • سال انتشار: 2022
  • تعداد صفحه: 275
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 3.95 مگابایت

این کتاب به بررسی چالش‌های ایجاد شده برای قانون کپی رایت استرالیا از طریق پخش جریانی، از دیدگاه کاربر نهایی می‌پردازد. موقعیت استرالیا را با اتحادیه اروپا و ایالات متحده مقایسه می کند تا از آنها درس بگیرد، در مورد نحوه برخورد آنها با جریان و حق چاپ. با بررسی انتقادی عملکرد تکنولوژیکی جریان و شکست اجرای حق چاپ علیه توده ها، برای تقویت حقوق کاربر نهایی استدلال می کند.
محبوبیت فزاینده استریم منجر به تغییر انقلابی در نحوه استفاده از محتوای دیجیتال، مانند ضبط صدا، فیلم‌های سینمایی، و پخش‌های رادیویی و تلویزیونی در اینترنت شده است. جایگزینی روش مرسوم دانلود، استفاده از پخش جریانی برای دسترسی به محتوای دیجیتال، قانون کپی رایت را به چالش کشیده است، زیرا مشخص نیست که آیا اعمال کاربر نهایی در پخش جریانی نقض حق چاپ است یا خیر. این مناطق خاکستری غالب بین کپی رایت و پخش جریانی اغلب باعث می‌شود کاربران نهایی در مورد دسترسی به محتوای دیجیتال از طریق استریم احساس تردید کنند. با توجه به ابهامات «تجسم» و دامنه «بخش اساسی»، مشخص نیست که آیا استفاده از حق تکثیر برای پخش مناسب است یا خیر. برعکس، دفاع از معامله منصفانه در استرالیا نمی تواند به درستی برای دفاع از اعمال کاربران نهایی در پخش محتوای دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد، زیرا کاربران نهایی که از جریان برای دسترسی به محتوای دیجیتال استفاده می کنند به ندرت می توانند به دفاع از معامله منصفانه برای اهداف انتقاد یا انتقاد اعتماد کنند. مرور، گزارش خبری، تقلید یا طنز، یا تحقیق یا مطالعه. هنگام در نظر گرفتن استثناء کپی موقت، کاربران نهایی در هنگام استفاده از پخش جریانی برای دسترسی به وب‌سایتی که حاوی محتوای دیجیتالی نقض‌کننده حقوق است، در معرض خطر قرار دارند، حتی اگر اطلاعاتی در مورد ماهیت نقض‌کننده محتوا نداشته باشند. علاوه بر این، مناطق خاکستری در دور زدن geo-blocking، کاربران نهایی را برای دسترسی به وب‌سایت‌ها از طریق استریم مردد کرده است، زیرا مشخص نیست که آیا اقدامات حفاظتی فناوری برای مسدود کردن جغرافیایی اعمال می‌شود یا خیر. کاربران نهایی در مورد اینکه آیا می‌توانند از روش‌های دور زدن، مانند شبکه‌های خصوصی مجازی، برای دسترسی به وب‌سایت‌های جریان بدون مسئولیت در قبال نقض حق نسخه‌برداری استفاده کنند، آگاهی ندارند. علیرغم پیچیدگی‌های بین حق چاپ و دسترسی به محتوای دیجیتال، قوانین مسدودسازی وب‌سایت اخیراً اجرا شده، صاحبان حق چاپ را جسور کرده و در عین حال دسترسی کاربران نهایی به محتوای دیجیتال را سرکوب کرده است. این به این دلیل است که اصول تناسب و منافع عمومی در هنگام تعیین دستورات مسدود کردن وب سایت کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

This book examines the challenges posed to Australian copyright law by streaming, from the end-user perspective. It compares the Australian position with the European Union and United States to draw lessons from them, regarding how they have dealt with streaming and copyright. By critically examining the technological functionality of streaming and the failure of copyright enforcement against the masses, it argues for strengthening end-user rights.

The rising popularity of streaming has resulted in a revolutionary change to  how digital content, such as sound recordings, cinematographic films, and radio  and television broadcasts, is used on the internet. Superseding the conventional method of downloading, using streaming to access digital content has challenged copyright law, because it is not clear whether end-user acts of streaming constitute copyright infringement. These prevailing grey areas between copyright and streaming often make end-users feel doubtful about accessing digital content through streaming. It is uncertain whether exercising the right of reproduction is appropriately suited for streaming, given the ambiguities of “embodiment” and scope of “substantial part”. Conversely, the fair dealing defence in Australia cannot be used aptly to defend end-users’ acts of streaming digital content, because end-users who use streaming to access digital content can rarely rely on the defence of fair dealing for the purposes of criticism or review, news reporting, parody or satire, or research or study. When considering a temporary copy exception, end-users are at risk of being held liable for infringement when using streaming to access a website that contains infringing digital content, even if they lack any knowledge about the content’s infringing nature. Moreover, the grey areas in circumventing geo-blocking have made end-users hesitant to access websites through streaming because it is not clear whether technological protection measures apply to geo-blocking. End-users have a severe lack of knowledge about whether they can use circumvention methods, such as virtual private networks, to access streaming websites without being held liable for copyright infringement. Despite the intricacies between copyright and access to digital content, the recently implemented website-blocking laws have emboldened copyright owners while suppressing end-users’ access to digital content. This is because the principles of proportionality and public interest have been given less attention when determining website-blocking injunctions.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: Streaming and Copyright Law

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید