- عنوان کتاب: Superfoods / Cultural and Scientific Perspectives
- نویسنده: Jeffrey-P-Miller,-Charlene-Van-Buiten
- حوزه: فرهنگ تغذیه
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 217
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 11.9 مگابایت
سوپرغذاها امروزه موضوعی بسیار مورد توجه هستند. جستجوی این عبارت در گوگل بیش از 70 میلیون نتیجه را در چند ثانیه به دست خواهد آورد. اما سوپر غذاها چیست؟ چه ویژگی هایی یک غذا را به یک غذای فوق العاده تبدیل می کند؟ هیچ تعریف قانونی برای این واژه در ایالات متحده وجود ندارد و اتحادیه اروپا (EU) به طور خاص استفاده از این اصطلاح را در بازاریابی و تبلیغ مواد غذایی ممنوع می کند، مگر اینکه اتحادیه اروپا ادعای بهداشتی خاصی را برای غذا تأیید کرده باشد. فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد یک غذای فوق العاده را این گونه تعریف می کند: “غذای غنی از مواد مغذی که به ویژه برای سلامتی و تندرستی مفید است.” در تصور عامه، یک سوپر غذا غذایی است که دارای سطوح بسیار بالایی از یک ماده مغذی مورد نظر و/یا یک اثر پیشگیرانه یا درمانی بر سلامت باشد و هیچ عواقب منفی برای مصرف آن نداشته باشد. بازاریابان به سرعت هر مطالعه ای را که ادعا می کند یک فواید سلامتی یا تراکم غذایی خاص را برای بازاریابی یک غذای خاص به عنوان یک غذای فوق العاده داشته باشد، به دست می آورند. محصولاتی که به عنوان سالمتر یا «طبیعیتر» تلقی میشوند، اصطلاح دیگری با مقررات کم یا بدون مقررات در مورد استفاده از آن، قیمتهای بالاتری را در بازار به ارمغان میآورند. سوپر غذاها اغلب به عنوان راهی برای جوانتر به نظر رسیدن و داشتن یک خود سالمتر معرفی میشوند. رژیم غذایی غربی و فراوانی بیش از حد چربی، نمک و قند آن، بروز بیماری های مرتبط با رژیم غذایی را در عصر مدرن افزایش داده است. این ایده که آنچه می خوریم می تواند منجر به بیماری شود، اضطراب تغذیه ای زیادی را در مصرف کننده غربی ایجاد کرده است. سوپر غذاها اغلب به عنوان درمان این اضطراب تغذیه ای تبلیغ می شوند. این تبلیغ با این واقعیت کمک میکند که بسیاری از مردم سلامت تغذیه را کالایی میدانند که میتوان آن را با قیمت پولی خریداری کرد، مستقل از عوامل مرتبط با سایر نهادهها. این تصور وجود دارد که اگر کسی یک غذای فوق العاده بخرد و بخورد، به تصویری از سلامتی درخشان تبدیل می شود.
Superfoods are a topic of keen interest today. A Google search of the term will return over 70 million results in seconds. But what are superfoods? What qualities make a food a superfood? There is no regulated definition for the term in the United States, and the European Union (EU) specifically bans the use of the term in the marketing and promotion of food unless the EU has authorized a specific health claim for the food. The Oxford English Dictionary defines a superfood as “a nutrient-rich food considered to be especially beneficial for health and well-being.” In the popular imagination, a superfood is one that has extremely high levels of a desired nutrient and/or a preventive or therapeutic health effect and has no negative consequences to its consumption. Marketers are quick to seize on any study that purports a health benefit or special nutritive density to market a specific food as a superfood. Products that are perceived as healthier or “natural”, another term with little or no regulation about its use, tend to bring higher prices in the marketplace. Superfoods are often touted as a path to looking and feeling younger and having a healthier self. The Western diet and its overabundance of fat, salt, and sugar have increased the incidence of diet-related disease in the modern era. The idea that what we eat can lead to ill-health has created a great deal of nutritional anxiety in the Western consumer. Superfoods are often promoted as the remedy to this nutritional anxiety. This promotion is aided by the fact many people consider nutritional health to be a commodity that can be purchased at a monetary price, independent of the correlative factors contributed by other inputs. The notion exists that if one buys and eats a superfood, they will become a picture of glowing health.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
نظرات کاربران