- عنوان کتاب: Equality, Discrimination and the Law
- نویسنده: Michael Connolly
- حوزه: عدالت
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 252
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 3.16 مگابایت
فرض کنید یک مقام محلی نگران افراد بازنشسته است که به عنوان یک گروه در انزوا زندگی می کنند و فعالیت بدنی ندارند. در زمانی که سن بازنشستگی دولتی برای زنان 60 و برای مردان 65 سال بود، تصمیم گرفت شنای رایگان را برای افرادی که در سن بازنشستگی قرار دارند، ارائه دهد. وقتی آقا و خانم جیمز، هر کدام 61 ساله، به گردان نزدیک شدند، هزینه ورود از او دریافت شد، در حالی که او آزاد بود. آقای جیمز به دلیل تبعیض جنسی مستقیم شکایت کرد. اینکه آیا مقام مسئول میتواند بر تعدادی از عوامل تأثیر بگذارد، از جمله انگیزه مقام (اجتماعی شدن و تناسب یک گروه آسیبپذیر خاص)، دلیل «پیشزمینه» (سن بازنشستگی خنثی از نظر چهره)، یا دلیل «پیشزمینه» (تبعیضآمیز). سن بازنشستگی). در ترکیب نیز می تواند تغییرات مقایسه باشد. این می تواند از یک به یک (یک مرد 60 ساله در مقایسه با یک زن 60 ساله)، یک گروه محدود (همه افراد 60 تا 65 ساله) یا به طور کلی مردان و زنان باشد. دو مقایسه اول به ترتیب برای زنان و مردان یک مزیت/مضرات انحصاری ایجاد می کند که به تبعیض مستقیم اشاره می کند. سومین خود پر از تنوع است، از کسانی که در استخر شرکت می کنند، یا علاوه بر آن کسانی که به جز هزینه شرکت می کنند، یا کسانی که در حوضه آبریز هستند، یا به طور کلی مردان و زنان. هر یک از اینها ممکن است تأثیر نامتناسبی بر مردان داشته باشد و به تبعیض غیرمستقیم اشاره کند.
Suppose a local authority had a concern for retired persons, who as a group, live in isolation and lack physical activity. It resolved to offer free swimming to those of a pensionable age, at a time when the state pension age was 60 for women and 65 for men. When Mr and Mrs James, each aged 61, approached the turnstile, he was charged for entry, while she was admitted free. Mr James sued for direct sex discrimination. Whether the authority is liable could turn on a number of factors, including the motivation of the authority (socialisation and fitness of a particularly vulnerable group), the ‘foreground’ reason (facially neutral pension ages), or the ‘background’ reason (discriminatory pension ages). In the mix as well could be variations of the comparison. These could range from a one-to-one (a 60-year-old man compared with a 60-year-old woman), a limited group (all those aged 60–65), or men and women generally. The first two comparisons would produce an exclusive advantage/disadvantage for women and men respectively, pointing to direct discrimination. The third itself is packed with variations, ranging from those who attend the swimming pool, or in addition those who would attend but for the charge, or those in the catchment area, or men and women more generally. Any of these might demonstrate a disproportionate impact on men, and will point to indirect discrimination.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Equality, Discrimination and the Law
نظرات کاربران