مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب روش های تحقیق در تنظیمات کاربردی

بازدید 631
  • عنوان کتاب: RESEARCH METHODS IN APPLIED SETTINGS
  • نویسنده: JEFFREY A. GLINER
  • حوزه: روش تحقیق
  • سال انتشار: 2017
  • تعداد صفحه: 621
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 5.47 مگابایت

در این نسخه سوم از روش‌های تحقیق در تنظیمات کاربردی: رویکردی یکپارچه برای طراحی و تجزیه و تحلیل، ما همچنان به ترویج فلسفه خود درباره رویکرد یکپارچه به روش‌های تحقیق کمی و انتخاب و تفسیر تجزیه و تحلیل داده‌ها ادامه می‌دهیم. کتاب ما راهنمایی هایی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در علوم رفتاری کاربردی در مورد برنامه ریزی و اجرای یک پروژه تحقیقاتی از جمله جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها و نوشتن گزارش تحقیق ارائه می دهد. رشته های مورد نظر شامل آموزش، سلامت متحد، روانشناسی و سایر حوزه های علوم رفتاری کاربردی است. فهرست مطالب 26 فصل را نشان می دهد که به پنج بخش تقسیم شده است: (1) فصل های مقدماتی. (II) رویکردها، پرسش‌ها و طرح‌های پژوهشی کمی. (III) نمونه‌برداری، اندازه‌گیری و جمع‌آوری داده‌ها. (IV) تجزیه و تحلیل داده ها و تفسیر. و (V) ارزیابی و نگارش گزارش های پژوهشی. اگرچه ما فصل‌ها را به ترتیب منطقی سازماندهی کرده‌ایم، اما می‌خواستیم که بخش‌ها و فصل‌ها تا حد امکان «تنها» باشند. این امر مستلزم مقداری تکرار، یا حداقل بازتعریف مختصر اصطلاحات در نقاط مختلف متن بود. بنابراین، خواننده باید انعطاف‌پذیری داشته باشد تا فصل‌ها را رد کند یا آنها را به ترتیبی دیگر بخواند. به عنوان مثال، بخش اول در فصل 26، آناتومی یک مقاله، ممکن است بخشی از یک سخنرانی اولیه باشد تا دانش آموزان را با آنچه که ممکن است هنگام خواندن یک مقاله ژورنالی انتظار داشته باشند آشنا کند. ما همچنان معتقدیم که تمام مراحل فرآیند تحقیق به یکدیگر وابسته هستند. بسیاری از نویسندگان بخش‌های مختلف کتاب‌های روش تحقیق خود را اساساً نامرتبط می‌دانند. این در هیچ کجا واضح تر از مشاهده برنامه درسی یک برنامه تحصیلات تکمیلی معمولی نیست که در آن یک دوره در روش تحقیق از یک دوره اندازه گیری جدا است و آمار به گونه ای تدریس می شود که گویی هیچ ارتباطی با طراحی تحقیق ندارد. ما همچنان به یک مورد قوی ادامه می دهیم که در هر مطالعه تحقیقاتی کمی، طرح تحقیق تجزیه و تحلیل داده ها را هدایت می کند و این دو نباید به عنوان حوزه های محتوایی کاملاً متفاوت در نظر گرفته شوند تا در دو دوره مختلف تدریس شوند. ما تجربیات زیادی داشته ایم که در آن دانش آموزان اطلاعات خوبی از آمار دارند اما نمی دانند که چرا یک تحلیل خاص برای یک طرح خاص استفاده می شود. با این حال، این یک کتاب آمار نیست، بنابراین فرمول ها یا محاسبات کمی وجود دارد. ما سعی کرده‌ایم این کتاب را برای دانش‌آموزان دوستانه و همچنین پیچیده بسازیم، تا حدی با سازگاری و وضوح در اصطلاح و تا حدودی با سازماندهی مطالب به گونه‌ای که فصل‌های مختلف منسجم و منطبق با هم باشند. ما در رویکرد خود به آموزش روش‌های تحقیق متوجه شده‌ایم که دانش‌آموزان به دلیل اصطلاحات ناسازگار دچار سردرگمی می‌شوند. شاید رایج ترین مثال، سردرگمی ایجاد شده توسط اصطلاحات انتخاب و انتساب باشد. به طور سنتی، متون پژوهشی این دو اصطلاح را با هم عوض می‌کنند تا دانش‌آموزان نتوانند تفاوت بین انتخاب در مطالعه، یک مسئله اعتبار خارجی، و انتساب به گروه‌ها، یک مسئله اعتبار داخلی را تشخیص دهند. مثال دیگر اصطلاح اعتبار است. آیا این اصطلاحی است که فقط در هنگام ارزیابی یک ابزار اندازه گیری استفاده می شود یا برای ارزیابی طراحی یک مطالعه یا کل مطالعه کاربرد دارد؟ به یاد اظهارات مکرر بروس تامپسون و عمداً جعلی در کارگاه‌های ملی متعددش می‌افتیم: «ما از این اصطلاحات مختلف برای گیج کردن دانشجویان فارغ‌التحصیل استفاده می‌کنیم.» به همین دلایل سعی شده است تصویری بزرگ از نظر معنایی منسجم و منسجم از آنچه رویکردهای پژوهشی (تجربی، شبه تجربی و غیره) می‌نامیم و اینکه چگونه به سه نوع سؤال اساسی تحقیق (تفاوت، تداعی و توصیفی) منجر می‌شود، ارائه دهیم. ، که به نوبه خود منجر به سه نوع یا گروه آمار با نام های مشابه می شود. ما متوجه هستیم که این تلاش‌ها و سایر تلاش‌ها برای توسعه و استفاده از یک چارچوب سازگار، هم غیرسنتی هستند و هم تا حدودی ساده‌سازی شده‌اند. با این حال، ما فکر می‌کنیم که چارچوب و سازگاری از نظر درک دانش‌آموز و توانایی در طراحی واقعی تحقیق و استفاده از آمار برای کمک به پاسخ به سؤالات تحقیق جواب می‌دهد.

In this third edition of Research Methods in Applied Settings: An Integrated Approach to Design and Analysis we continue to promote our philosophy of an integrated approach to quantitative research methods and to the selection and interpretation of data analyses. Our book provides guidance for graduate students in the applied behavioral sciences about planning and conducting a research project, including collecting and analyzing data and writing a research report. The target disciplines include education, allied health, psychology, and other applied behavioral science areas. The table of contents shows the 26 chapters divided into five sections: (I) Introductory Chapters; (II) Quantitative Research Approaches, Questions, and Designs; (III) Sampling, Measurement, and Data Collection; (IV) Data Analysis and Interpretation; and (V) Evaluating and Writing Research Reports. Although we have organized the chapters in a logical order, we also wanted the sections and chapters to “stand alone” as much as possible. This required some repetition, or at least brief redefinition of terms at various points in the text. Thus, the reader should have some flexibility to skip chapters or read them in a different order. For example, the first section in Chapter 26, Anatomy of an Article, might be part of an early lecture to introduce students to what might be expected when reading a journal article. We continue to believe that all phases of the research process are interdependent. Many authors treat the different parts of their research methods books as essentially unrelated. Nowhere is this more obvious than viewing the curriculum of a typical graduate program where a course in research methods is separate from a course in measurement, and statistics is taught as though it had no relation to research design. We continue to make a strong case that in any quantitative research study, the research design guides the data analysis and that the two should not be viewed as totally different content areas, to be taught in two different courses. We have had so many experiences where students have a good grasp of statistics but have no idea why a par – ticular analysis is used for a particular design. However, this is not a statistics book so there are few formulas or computations. We have tried to make this book student friendly as well as sophisticated, partly by being consistent and clear in terminology and partly by organizing the material so that the various chapters are consistent and fit together logically. We have found in our approach to teaching research methods that students become confused due to inconsistent terminology. Perhaps the most common example is the confusion created by the terms selection and assignment. Traditionally, research texts have interchanged the two terms so that students cannot tell the difference between selection into the study, an external validity issue, and assignment to groups, an internal validity issue. Another example is the term validity. Is this a term to be used only when assessing a measurement tool, or does it apply to the evaluation of the design of a study, or to the whole study? We are reminded of Bruce Thompson’s frequently repeated, inten – tionally facetious remark at his many national workshops: “We use these different terms to confuse the graduate students.” For these reasons we have tried to present a semantically consistent and coherent big picture of what we call research approaches (experimental, quasi-experimental, etc.) and how they lead to three basic kinds of research questions (difference, associational, and descriptive), which, in turn, lead to three kinds or groups of statistics with the same names. We realize that these and other attempts to develop and utilize a consistent framework are both nontraditional and somewhat of an over – simplification. However, we think the framework and consistency pay off in terms of student understanding and ability to actually design research and use statistics to help answer research questions.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: RESEARCH METHODS IN APPLIED SETTINGS

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.