مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب روانشناسی برنامه ریزی مالی

بازدید 772
  • عنوان کتاب: Psychology of Financial Planning
  • نویسنده/انتشارات: Dr. Brad Klontz
  • سال انتشار: 2022
  • حوزه: روانشناسی کاربردی
  • تعداد صفحه: 291
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 7.96 مگابایت

برنامه ریزان مالی موفق یک چیز مهم در مورد مشتریان خود را درک می کنند: امور مالی شخصی و روانشناسی به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند. اگر کسی با مردم خوب نباشد، برنامه ریز مالی خوبی نخواهد بود. زیرا زمانی که یک برنامه ریز به مشتری خود مشاوره می دهد، با صدها هزار سال شرایط روانی انسان و همچنین با باورها، رفتارها، عادات و پیشینه منحصر به فرد مشتری مواجه می شود. دانش روانشناسی مالی مشتریان هرگز برای برنامه ریزی مالی ضروری نبوده است. همانطور که فناوری به پیشرفت خود ادامه می دهد و اطلاعات را بیشتر و بیشتر در دسترس مشتریان قرار می دهد، نیاز بیشتری برای هر برنامه ریز مالی وجود دارد که ارتباط خود را از طریق توانایی شدید در درک، پاسخگویی و در برخی موارد پیش بینی رفتار مشتری خود نسبت به انواع مختلف به حداکثر برساند. از شرایط و رویدادهای زندگی برنامه ریز مالی دیگر دروازه بان داده های مشتری نیست و مشتریان علاقه ای به دریافت مشاوره در مورد کوکی ها ندارند. ارزش و آینده این حرفه بزرگ در جنبه انسانی است، توانایی درک شرایط هر مشتری – مالی و غیره – به طوری که آنها به اندازه کافی شنیده می شوند و به روش منحصر به فرد خود توسط یک مشاور مورد اعتماد خدمات ارائه می دهند. آشنایی با مشتری خود مانند یک پیشنهاد ساده به نظر می رسد: زمانی را برای ملاقات برنامه ریزی کنید، در مورد اهداف آنها بپرسید و فقط گوش دهید. اما، همانطور که برنامه ریزان موفق به شما خواهند گفت، خیلی بیشتر از این است. برنامه ریزی مالی امروز چیزی فراتر از پورتفولیوها و محصولات است. این رشته به گونه‌ای تکامل یافته است که تمام زمینه‌هایی را در زندگی مشتری که تحت تأثیر پول قرار می‌گیرند در نظر می‌گیرد: جستجوی معنا. اهداف مالی که با ارزش های آنها مطابقت دارد. و نگرانی در مورد تاثیر پول بر کسانی که برایشان مهم است. در همان زمان، یک برنامه ریز مالی کمتر تکامل یافته به ما می گوید: “من 10 سال است که این کار را انجام می دهم و مشتریانم را می شناسم.” ممکن است درست باشد. آنها ممکن است به مشتریان خود به خوبی خدمت کنند، با آنها و خانواده هایشان روابط برقرار کنند و به آنها در رسیدن به اهداف مالی خود کمک کنند. اما در مورد مشتری که پس از جلسه کشف برنگشته است، چطور؟ در مورد مشتری که تمام جنبه های برنامه مالی خود را دنبال نکرده است، چطور؟ مهمتر از آن، در مورد مشتریانی که برنامه ریز امیدوار است به فعالیت خود بیافزاید، که ممکن است تجربیات و ادراکات زندگی متفاوتی نسبت به خودشان یا همکاران شرکتشان داشته باشند، چیست؟

Successful financial planners understand one crucial thing about their clients: Personal finance and psychology are inextricably linked. If someone is not good with people, they’re not going to be a good financial planner. Because when a planner gives their client advice, they are facing off against hundreds of thousands of years of human psychological conditioning, as well as their client’s unique beliefs, behaviors, habits, and background. Knowledge of clients’ financial psychology has never been more essential to the practice of financial planning. As technology continues to advance, making information more and more accessible to clients, there is a greater need for each financial planner to maximize their relevance through a keen ability to understand, respond, and in some cases predict, their client’s behavior relative to a variety of circumstances and life events. The financial planner is no longer the gatekeeper to client data, and clients are not interested in receiving cookie-cutter advice. The value and future of this great profession is on the human side, being able to understand each client’s circumstance – financial and otherwise – so that they are adequately heard and served in their own unique way by a trusted advisor. Getting to know your client sounds like a simple proposition: Schedule a time to meet, ask about their goals, and just listen. But, as accomplished planners will tell you, it is so much more than that. Today’s financial planning is about more than just portfolios and products. The field has evolved to take into consideration all of the areas in a client’s life that are impacted by money: their pursuit of meaning; financial goals that are in line with their values; and concerns about the impact of money on those who matter most to them. At the same time, a less-evolved financial planner will say to us, “I have been doing this for 10 years now and I know my clients.” That may be true. They may serve their clients well, build relationships with them and their families, and help them meet their financial goals. But what about the client who did not return after the discovery meeting? How about the client who didn’t follow through on every aspect of their financial plan? More importantly, what about the clients the planner hopes to add to their practice who may bring different life experiences and perceptions than their own or the colleagues at their firm?

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: Psychology of Financial Planning

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید