مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب استراتژی های زنجیره تامین

بازدید 706
  • عنوان: Supply Chain Strategies
  • نویسنده: Tony Hines
  • حوزه: لجستیک, زنجیره تامین
  • سال انتشار: 2024
  • تعداد صفحه: 416
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 25.7 مگابایت

زنجیره های تامین در صحبت های روزمره در مورد تجارت برجسته تر شده اند. پوشش تلویزیونی و مطبوعاتی در مورد زنجیره های تامین امروز همه جا است. روزنامه ها فضای بسیار بیشتری را در صفحات تجاری و گاهی صفحات اول اختصاص می دهند، که در زمان نگارش اولین نسخه این کتاب چنین نبود. زنجیره‌های تامین به سختی مورد اشاره قرار گرفتند. عموم مردم از نقش مهمی که زنجیره های تامین در زندگی روزمره خود ایفا می کنند بسیار آگاه تر هستند. کمبودهایی که قفسه‌های خالی سوپرمارکت‌ها نشان می‌دهد در طول همه‌گیری در بسیاری از دسته‌ها از غذا گرفته تا رول توالت رایج بود. کسب‌وکارها نیز متوجه می‌شوند که زنجیره‌های تامین تفاوت بین دستیابی به اهدافشان و از دست دادن اهداف عملکردی است. زنجیره‌های تامین سودآوری را تعیین می‌کنند و باعث ایجاد یا آسیب رساندن به شهرت می‌شوند. استراتژی های زنجیره تامین پل مهمی بین تولید کننده و مشتری است. استراتژی های زنجیره تامین نقش بسیار بیشتری در استراتژی های بازاریابی که شرکت ها به کار می گیرند نسبت به دریافت اعتبار دارند. استراتژی های زنجیره تامین یک ابزار بازاریابی مهم است. استراتژی های زنجیره تامین، شیوه های عملیاتی را تعیین می کند. اگر می خواهید تجارت را درک کنید، باید در مورد استراتژی های زنجیره تامین بدانید. اینها استراتژی هایی هستند که تصمیمات تامین منابع و تدارکات را هدایت می کنند. تصمیم گیری در مورد چگونگی، زمان، مکان و چه کالاها و خدماتی برای تولید. پیکربندی حمل و نقل و تدارکات؛ تصمیم گیری در مورد اینکه با کدام شرکت ها و سازمان ها شریک شود؛ تصمیم گیری در مورد فن آوری به کار؛ معیارهایی که انتخاب های مکانی را برای همه چیز از تولید و تاسیسات انبار گرفته تا عملیات تولیدی، عمده فروشی و خرده فروشی تعیین می کند. تصمیم گیری در مورد اینکه در کدام بازارها وارد یا باقی بمانند، دانستن زمان توسعه، تنوع بخشیدن و واگذاری. اینها همه استراتژی های زنجیره تامین برای رساندن کالاها و خدمات به مشتریان هستند. زمان، هزینه، ارزش، فاصله، پاسخگویی، ریسک و انعطاف پذیری همه بخشی از معادله هستند. نوسانات، سرعت، تنوع و تنوع در کیفیت می توانند منابع اختلال باشند. فناوری همچنین می‌تواند یک اختلال ایجاد کند، اما همچنین می‌تواند راه‌حل‌هایی را برای مثال ایجاد دید در سراسر زنجیره تامین ارائه دهد. اختلالات همیشه وجود دارد و گهگاه به ما یادآوری می‌شود که چقدر مخرب هستند، چه به دلیل کمبود مواد خام یا نیروی کار، اعتصاب، تاخیر در تولید، فوران آتشفشان، ابرهای خاکستر، سونامی، کشتی‌های غرق‌شده یا زمین‌گیر شده مانند همیشه در سوئز، جنگ ها یا بیماری های همه گیر مانند کووید-19 داده شده است. استراتژی های زنجیره تامین باید در محیط هایی که فرار، نامطمئن، پیچیده و مبهم هستند توسعه یابد. زنجیره های تامین هزینه و ارزش محرک ایجاد می کنند. استراتژی های زنجیره تامین نیازمند سرمایه گذاری بر روی افراد و فناوری ها برای حمایت از آنها در صورت دستیابی به اهداف تعیین شده است. امروزه زنجیره‌های تامین برای موفقیت هر سازمانی نقش اساسی دارند، به همین دلیل، آنها بسیار دغدغه اتاق هیئت مدیره و همچنین یک ضرورت عملیاتی هستند. درک این نکته مهم است که زنجیره ارزش یک زنجیره هزینه است تا زمانی که مشتری برای کالاها و خدمات پرداخت کند. مشتری، مشتری یا کاربر خدمات باید در مرکز هر کاری که یک سازمان انجام می دهد باشد. از این نظر، استراتژی‌های زنجیره تامین بر تقاضا و مشتری متمرکز هستند.

Supply chains have become more prominent in everyday talk about business. TV and press coverage about supply chains is everywhere today. Newspapers devote much more space within the business pages and sometimes the front pages, which was not the case when I wrote my first edition of this book; supply chains hardly got a mention. The general public is far more aware of the important part that supply chains play in their daily existence. Shortages evidenced by empty supermarket shelves were commonplace during the pandemic across many categories from food to toilet rolls. Businesses too, realize that supply chains are the difference between achieving their goals and missing performance targets. Supply chains determine profitability and they build or damage reputations. Supply chain strategies are an important bridge between the producer and the customer. Supply chain strategies play a much bigger role in the marketing strategies firms employ than they receive credit for. Supply chain strategies are an important marketing tool. Supply chain strategies determine operational practices.
If you want to understand business you have to know about supply chain strategies. These are the strategies that drive sourcing and procurement decisions; decisions about how, when, where and what goods and services to produce; configuring transport and logistics; decisions about which companies and organizations to partner with; decisions about technologies to employ; criteria determining locational choices for everything from production and warehouse facilities through to manufacturing, wholesale and retail operations; decisions about which markets to enter or remain in, knowing when to develop, diversify and divest. These are all supply chain strategies to bring goods and services to customers. Time, cost, value, distance, responsiveness, risk and resilience are all part of the equation. Volatility, velocity, variety and variabilities in quality can be sources of disruption. Technology can also be a disruptor but it can also present solutions for instance creating visibility across the supply chain. Disruptions are ever present and from time to time we are reminded of how destructive they can be whether it is because of shortages of raw materials or labour, strike action, production delays, volcano eruptions, ash clouds, tsunamis, sunken or grounded ships such as the Ever Given in Suez, wars or pandemics such as Covid-19. Supply chain strategies have to be developed in environments that are volatile, uncertain, complex and ambiguous.
Supply chains create cost and drive value. Supply chain strategies require investment in people and technologies to support them if they are to achieve the objectives set. Supply chains today are central to the success of any organization, as such they are very much a boardroom concern as well as an operational necessity. It is important to understand that the value chain is a cost chain until the customer pays for goods and services. The customer, client or service user has to be at the centre of everything an organization does. In this sense supply chain strategies are demand driven and customer focused.

این کتاب را میتوانید بصورت رایگان از لینک زیر دانلود نمایید.

Download: Supply Chain Strategies

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید