- عنوان کتاب: Virtual Reality Architecture, Culture, and the Body
- نویسنده: Tatjana Crossley
- حوزه: واقعیت مجازی
- سال انتشار: 2025
- تعداد صفحه: 255
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 11.9 مگابایت
این کتاب بررسی میکند که چگونه محیطهای غوطهور، در معماری، هنر و رسانه، ادراک فضایی، هویت فرهنگی و ساخت واقعیت را شکل میدهند. این کتاب خوانشی فضایی-روانکاوانه از واقعیت مجازی (VR) ارائه میدهد و چگونگی تعامل معماری و بازنمایی با بدن، تجربه حسی و ذهنیت را بررسی میکند. این کتاب با بازتعریف واقعیت مجازی به عنوان یک وضعیت تجربی و فضایی به جای صرفاً یک سازه دیجیتال، تبار آن را از اتاقهای نقاشی دیواری باستانی تا مناظر دیجیتال معاصر ردیابی میکند. این کتاب که مبتنی بر چارچوبهای نظری روانکاوی، پدیدارشناسی و نظریه رسانه است، بررسی میکند که چگونه محیطهای غوطهور به عنوان امتداد بدن عمل میکنند و هویت جمعی را منعکس میکنند. مطالعات موردی، از پمپئی تا متاورس، نشان میدهد که چگونه معماری و بازنمایی، تجربه مجازی ما را شکل میدهند. این کتاب به جای اینکه واقعیت مجازی را به عنوان یک پدیده جدید ببیند، آن را به عنوان بخشی از یک مسیر طولانیتر در طراحی و بازنمایی قرار میدهد که توسط ابزارها و فناوریهای در حال تکامل شکل گرفته است. این کتاب استدلال میکند که فضاهای مجازی که ما ایجاد میکنیم و مصنوعاتی که برای نمایش انتخاب میکنیم، بینشهایی در مورد هویت، حافظه و شرایط اجتماعی را رمزگذاری میکنند. این کتاب برای نظریهپردازان، متخصصان، دانشگاهیان و دانشجویان معماری، هنر و طراحی نوشته شده است. این کتاب، عمل معماری را در گفتمان در حال گسترش در مورد مجازیت، هویت و پیامدهای فرهنگی فضاسازی قرار میدهد.
This book investigates how immersive environments, across architecture, art, and media, shape spatial perception, cultural identity, and the construction of reality. It offers a spatial-psychoanalytical reading of virtual reality (VR), examining how architecture and representation engage with the body, sensorial experience, and subjectivity. Redefining VR as an experiential and spatial condition rather than simply a digital construct, the book traces its lineage from ancient fresco rooms to contemporary digital landscapes. Grounded in theoretical frameworks from psychoanalysis, phenomenology, and media theory, it explores how immersive environments function as extensions of the body and reflect a collective identity. Case studies, from Pompeii to the Metaverse, illustrate how architecture and representation shape our virtual experience. Rather than viewing VR as a new phenomenon, the book positions it as part of a longer trajectory in design and representation, shaped by evolving tools and technologies. It argues that the virtual spaces we create and the artifacts we choose to represent encode insights about identity, memory, and social conditions. This book is written for theorists, practitioners, academics, and students of architecture, art, and design. It situates architectural practice within the unfolding discourse on virtuality, identity, and the cultural implications of space-making.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Virtual Reality Architecture, Culture, and the Body
نظرات کاربران