- عنوان: Race Car Handling Optimization
- نویسنده: Ralph-Pütz,-Ton-Serné
- حوزه: صنعت خودرو
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 363
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 21.1 مگابایت
نویسندگان این کتاب – هم به عنوان مدرس دانشگاه فعال هستند و هم از طریق تجربیات خود به عنوان رانندگان مسابقه و مهندسان مسابقه در کلاسهای مختلف ماشینهای مسابقهای ماشینهای مسابقهای از ماشینهای تور تا فرمول 3 به ورزش موتورسواری اختصاص دادهاند – تصمیم گرفتهاند دانش نظری خود را در مورد فنآوری تعلیق قرار دهند. به دستورالعمل های عملی برای توسعه پی در پی یک راه اندازی بهینه شاسی. این کتاب به صراحت یک دوره عملی در مورد بهینه سازی هندلینگ ماشین های مسابقه است. بهره برداری از ظرفیت عملکرد یک ماشین مسابقه ای با توجه به هندلینگ آن اساساً به معنای دستیابی به حداکثر شتاب در جهت های طولی و جانبی است. از آنجایی که لاستیک ها تنها تماس فیزیکی بین جرم خودرو و جاده را ایجاد می کنند، حداکثر شتاب در نهایت توسط لاستیک ها تعیین می شود. در نتیجه، لاستیکها باید از طریق تنظیمات شاسی و آیرودینامیکی مناسب بتوانند پتانسیل کامل خود را توسعه دهند. بنابراین ساختار این کتاب به صورت زیر است: اول از همه، توضیح می دهد که کدام پارامترهای اساسی شاسی روی خودرو و چگونه اندازه گیری می شوند. دلیل این امر این است که اکثر خوانندگان ماشین مسابقه ای خود را نمی سازند، بلکه از یک ماشین موجود استفاده می کنند که ابتدا باید درک صحیح آن را یاد بگیرند، زیرا بدون اطلاع از وضعیت موجود، موفقیت تغییرات چیزی بیش از یک شانس محض نیست. در ادامه این کتاب، پس از توضیح اصول کم فرمانی و بیش فرمانی، نحوه “کارکرد” لاستیک ها و آنچه لازم است تا لاستیک ها به عملکرد مطلوب خود برسند، توضیح داده شده است. تمام فصلهای بعدی نشان میدهد که چگونه هندسه شاسی، سیستم تعلیق، کمک فنرها، دیفرانسیلها و آیرودینامیک باید اعمال شود تا لاستیکها به پتانسیل خود عمل کنند. به خوانندگان – که امیدواریم بسیاری از خوانندگان زن (!) نیز وجود داشته باشند – پیشنهادهایی بر اساس مثال های متعدد داده می شود که هرکسی می تواند آن را در عمل به وسیله نقلیه خود اعمال کند.
The authors of this book – both active as university lecturers and both dedicated to motorsport through their own experiences as race drivers and race engineers in various racing car racing car classes from touring cars to Formula 3 – have decided to put their theoretical knowledge of suspension technology into practical instructions for the successive development of an optimal chassis set-up. This book is explicitly a practical course on optimising the handling of racing cars. The exploitation of the performance capacity of a racing car with regard to its handling basically means achieving maximum acceleration in longitudinal and lateral directions. Because the tyres provide the only physical contact between the mass of the car and the road, maximum acceleration is ultimately determined by the tyres. Consequently, the tyres must therefore be enabled to develop their full potential through appropriate chassis and aerodynamic settings. This book is therefore structured as follows: First of all, it describes which basic chassis parameters are measured on the car and how. The reason for this is that most readers do not build their own racing car, but use an existing car which they must first learn to understand correctly, because without knowing the status quo, the success of changes is nothing more than pure chance. In the further course of this book, after explaining the basics of understeer and oversteer, it is described how tyres “work” and what it takes for tyres to reach their optimum performance. All subsequent chapters serve to show how chassis geometry, suspension, shock absorbers, differentials and aerodynamics should be applied in order for the tyres to realise their potential. The readers – amongst which hopefully also many female readers (!) – are given suggestions on the basis of numerous examples, which everyone can then apply in practice to their own vehicle.
این کتاب را میتوانید بصورت رایگان از لینک زیر دانلود نمایید.
Download: Race Car Handling Optimization
نظرات کاربران