مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب استراتژی های کنترل درایو موتور سنکرون مغناطیس دائم برای وسایل نقلیه الکتریکی

بازدید 607
  • عنوان کتاب: Control Strategies of Permanent Magnet Synchronous Motor Drive for Electric Vehicles
  • نویسنده/انتشارات: Chiranjit-Sain,-Atanu-Banerjee
  • حوزه: صنعت خودرو
  • سال انتشار: 2023
  • تعداد صفحه: 179
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 21.5 مگابایت

برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و حفظ پایداری زیست محیطی، وسایل نقلیه الکتریکی نقشی حیاتی در یک محیط مدرن با بهره وری انرژی ایفا می کنند. موتورهای سنکرون آهنربای دائم (PMSM) به دلیل پاسخ دینامیکی بالا، ویژگی‌های گشتاور-سرعت بهتر، عملکرد بدون صدا، چگالی توان بالا، راندمان بالا و ضریب قدرت در مقایسه با سایر موتورهای معمولی، به طور گسترده در فناوری خودروهای الکتریکی استفاده می‌شوند. این کار تحقیقاتی توسعه استراتژی‌های کنترلی مختلف را نشان می‌دهد و تشدید عملکرد پویا درایو PMSM را نشان می‌دهد. برای عملکرد رضایت بخش و همچنین کارآمد انرژی یک سیستم محرک الکتریکی معمولی، استراتژی کنترل نقش چالش برانگیزی ایفا می کند. علاوه بر این، برای اطمینان از رفتار دینامیکی سریعتر و انعطاف پذیری در کنترل تحت شرایط عملیاتی مختلف، عملکرد یک درایو PMSM در این کار بررسی شده است. علاوه بر این، استراتژی‌های کنترلی از طریق مدل‌سازی ریاضی و تصویرسازی چندین مطالعه موردی برای عملیات بهینه اجرا شده‌اند. اول، این کتاب یک استراتژی کنترل بهبود یافته را بر اساس عملکرد خودکنترلی یک درایو PMSM تحت شرایط عملیاتی مختلف ارائه می‌کند. در این منطقه، تصویر تشدید عملکرد دینامیکی یک PMSM که از طریق یک اینورتر منبع ولتاژ کنترل‌شده با مدولاسیون عرض پالس (PWM) که با اطلاعات موقعیت روتور هماهنگ می‌شود، ایجاد می‌شود. علاوه بر این، مشاهده می‌شود که با تغییرات کمی در مدار سنسور موقعیت، جریان‌های فاز آرمیچر تقریباً سینوسی ایجاد می‌شود که موج‌های گشتاور کمتری ایجاد می‌کند. پس از آن، سه پارامتر ورودی مانند ولتاژ باس dc، گشتاور بار و زاویه سنسور برای ایجاد رفتار دینامیکی معمولی سیستم درایو در نظر گرفته می‌شوند. یک استراتژی کنترل سرعت موثر سیستم درایو با تغییر ولتاژ باس dc به دست می‌آید، که مشابه کنترل ولتاژ آرمیچر یک ماشین dc برانگیخته جداگانه است. در یک PMSM خود کنترل، زاویه فضای بین میدان mmf (نیروی محرکه مغناطیسی) و آرمیچر mmf را می توان در لحظه های مختلف سوئیچینگ اینورتر در نظر گرفت تا از تخمین موقعیت اطمینان حاصل شود. علاوه بر این، یک شاخص عملکرد جدید معرفی شده، یعنی زاویه سنسور، به دلیل جابجایی زاویه‌ای بین mmf میدان و mmf آرمیچر در ترکیب‌های سوئیچینگ مختلف پیشنهاد شده است. رفتار دینامیکی متفاوت ماشین PMSM تعیین می شود و در نهایت از طریق شبیه سازی MATLAB® برای زوایای مختلف سنسور با تغییرات پیش بینی نشده در بار شبیه سازی می شود.

To reduce the emissions of greenhouse gasses and maintain environmental sustainability, electric vehicles play a vital role in a modern  energy-efficient environment. Permanent magnet synchronous motors ( PMSMs) are widely employed in electric vehicle technology due to their high dynamic response, better  torque-speed characteristics, noiseless operation, high power density, high efficiency and power factor as compared to other conventional motor drives. This research work demonstrates the development of various control strategies and illustrates the dynamic performance intensification of the PMSM drive. For the satisfactory as well as  energy-efficient operation of a typical electric drive system, control strategy plays a challenging role. Additionally, to ensure faster dynamic behaviour and flexibility in control under various operating conditions, performance of a PMSM drive has been investigated in this work. Moreover, control strategies have been executed through mathematical modelling and illustration of several case studies for optimal operation. First, the book confers an improved control strategy based on  self-controlled operation of a PMSM drive under various operating conditions. In this area, illustration of dynamic performance intensification of a PMSM operated through a pulse width modulation ( PWM)-controlled voltage source inverter ( VSI) which synchronizes with the rotor position information is established. Moreover, it is observed that by few modifications of the position sensor circuitry, nearly sinusoidal armature phase currents result, which generates less torque ripples. Subsequently, three input parameters such as dc bus voltage, load torque and sensor angle are considered to establish the typical dynamic behaviour of the drive system. An effective speed control strategy of the drive system by the variation of dc bus voltage is achieved, which is analogous to armature voltage control of a separately excited dc machine. In a  self-controlled PMSM, the space angle between the field mmf ( magneto motive force) and the armature mmf can be considered in various switching instants of the inverter to ensure position estimation. Furthermore, a newly introduced performance indicator, i.e. sensor lead angle, is proposed due to the angular displacement between the field mmf and armature mmf at different switching combinations. The different dynamic behaviour of the PMSM machine is determined and is eventually simulated through MATLAB® simulation for various sensor lead angles with unanticipated variation in the load.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: Control Strategies of Permanent Magnet Synchronous Motor Drive for Electric Vehicles

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.