- عنوان کتاب: Compressed Hydrogen in Fuel Cell Vehicles
- نویسنده: Shitanshu Sapre, Kapil Pareek, Rupesh Rohan
- حوزه: هیدروژن, صنعت خودرو
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 119
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 18.2 مگابایت
حمل و نقل با سهمی معادل 21 درصد از کل مصرف انرژی و 23 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای در سرتاسر جهان، به دومین عامل مهم در بحران های انرژی کنونی تبدیل شده است. برای مقابله با این موضوع، توسعه حملونقل پاک با فناوریهای انقلابی خودرو مانند خودروهای الکتریکی با باتری، خودروهای هیبریدی و خودروهای سلول سوختی هیدروژنی مورد نیاز است. به ویژه، خودروهای پیل سوختی هیدروژنی مزایای زیادی مانند تبدیل انرژی بالا، پیشرانه کارآمد و انتشار دی اکسید کربن صفر نسبت به خودروهای بنزینی معمولی دارند. با این حال، ذخیره سازی کارآمد هیدروژن برای دستیابی به محدوده محرکه مطلوب، چالشی مهم برای مقبولیت بازار خودروهای پیل سوختی هیدروژنی است. این سوختگیری کارآمد هیدروژن فشرده در مخازن خودرو نقش مهمی در دستیابی به چگالی ذخیرهسازی مورد نظر دارد که منجر به محدوده حرکتی مورد نیاز میشود.
این کتاب بررسی دقیقی از سوختگیری هیدروژن فشرده در مخازن کامپوزیت نوع IV مورد استفاده در خودروهای پیل سوختی ارائه میکند. این شامل ارزیابی سوختگیری هیدروژن فشرده با استفاده از شبیهسازی دینامیک سیالات محاسباتی است. این کتاب رویکرد سوختگیری ثابت و متغیر را برای سوختگیری هیدروژن فشرده معرفی میکند. نقش انتقال حرارت در سوختگیری با مدل ظرفیت حرارتی بررسی شده است. همچنین تأثیر شرایط سوختگیری شدید بر ساختار مخزن کامپوزیت را پوشش میدهد.
محتوای کتاب شرح کارهایی است که در دوره دکتری انجام شده است. مطالعه دکتر شیتانشو ساپره در آزمایشگاه ذخیره انرژی در مرکز انرژی و محیط زیست موسسه ملی فناوری مالاویا جیپور به رهبری دکتر کاپیل پاریک. فصول یا بخش های مختلف بر اساس مقالات علمی منتشر شده در مجلات مختلف است.
With a share of 21% of total energy consumption and 23% of emission greenhouse gases worldwide, transport has become the second largest contributor toward present energy crises. In order to deal with this, the development of clean transportation with revolutionary automotive technologies such as battery-operated electric vehicles, hybrid vehicles and hydrogen fuel cell vehicles is required. Particularly, hydrogen fuel cell vehicle has many benefits such as high energy conversion, efficient drivetrain and zero carbon dioxide emission than conventional gasoline vehicles. However, the efficient onboard storage of hydrogen to achieve the desired drive range is a significant challenge for the market acceptability of hydrogen fuel cell vehicles. This efficient refueling of compressed hydrogen in vehicle tanks plays an important role in achieving desired storage density leading to the required drive range.
The book presents a detailed investigation of refueling of compressed hydrogen in Type IV composite tanks used in fuel cell vehicles. It includes the assessment of refueling of compressed hydrogen using computational fluid dynamic simulation. The book introduces the constant and variable refueling approach for refueling compressed hydrogen. The role of heat transfer in refueling has been investigated by the heat capacity model. It also covers the influence of severe refueling conditions on the structure of the composite tank.
The content of the book describes the work that had been carried out during the Ph.D. study of Dr. Shitanshu Sapre in the Energy Storage Lab at Centre for Energy and Environment of Malaviya National Institute of Technology Jaipur led by Dr. Kapil Pareek. The various chapters or sections are based on scientific papers published in various journals.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
نظرات کاربران