- عنوان کتاب: Buckling of Beams, Plates and Shells
- نویسنده: Christian Mittelstedt
- حوزه: سازه
- سال انتشار: 2024
- تعداد صفحه: 334
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 5.16 مگابایت
این کتاب بر اساس سخنرانی هایی است که در سال های اخیر در زمینه تئوری پایداری و مهندسی سبک وزن ارائه کرده ام. در حین نگارش رساله، توجه زیادی داشتم که همیشه همبستگی های نظری را به وضوح و درست ارائه کنم و خواننده را نه تنها با چگونه؟ بلکه به چرا؟، اما در عین حال موضوعات مورد بحث را با زندگی پر کند و آنها را خیلی خشک به خوانندگان ارائه نکند. امیدوارم که این عمل متعادل کننده بین تئوری و کاربرد عملی را مدیریت کرده باشم. پس چرا کتابی در مورد این حوزه دانش خاص؟ مهندسان در بسیاری از زمینه ها، مانند مهندسی عمران، مهندسی مکانیک یا مهندسی هوافضا، و همچنین و بالاتر از همه مهندسی سبک وزن، اغلب با مشکلات پایداری مانند کمانش خمشی، کمانش خمشی-پیچشی و کمانش جانبی سازه های تیر و کمانش مواجه هستند. سازه های صفحه و پوسته به ویژه با ساختارهای بسیار باریک و با دیواره های نازک موجود در ساخت هواپیما، به عنوان مثال، رفتار پایداری و طراحی ایمن در برابر شکست پایداری قطعات اغلب در پیش زمینه است، به طوری که بررسی دقیق مشکلاتی که در اینجا به آنها پرداخته می شود، بیشتر می شود. بیش از توجیه تمرکز این کتاب بر روی درمان تحلیلی مشکلات پایداری است، چه به روشی دقیق و چه با استفاده از روشهای تقریب ابتدایی، زیرا امروزه نیز ارتباط عملی قابل توجهی دارند. روشهای صرفا عددی مانند روش اجزای محدود که جزء لاینفک کار روزانه مهندسان شده است، برای سازههای تیر نیز مورد بررسی قرار میگیرد، اما به دلایل صرفاً آموزشی نمیتوان با عمق مناسب در این کتاب که درک میکند به آنها پرداخت. خود به عنوان متنی مقدماتی برای مبحث پایداری الاستیک سازه ها. محتوای این کتاب بر اساس مطالب سخنرانی های من “مهندسی سبک 1+2” و “نظریه پایداری الاستیک” است که برای دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک و مهندسی هوافضا و سایر مقاطع تحصیلی برگزار می کنم. برنامه های در دانشگاه فنی دارمشتات. این کتاب ادامه مجموعه ای از کتاب های روش های تحلیل مهندسی سبک وزن است که در سال 2021 با کتاب «مکانیک سازه در مهندسی سبک وزن» آغاز شد و در سال 2022 با کتاب «نظریه صفحات و پوسته ها» ادامه یافت.
This book is based on lectures I have given in recent years in the field of stability theory and lightweight engineering. While writing the treatise, I paid great attention to always presenting the theoretical correlations clearly and correctly and introducing the reader not only to the how? but also to the why?, but at the same time to fill the topics discussed with life and not to present them too dryly to the readers. I hope that I have managed this balancing act between theory and practical applicability. So why a book about this specific field of knowledge? Engineers in many fields, such as civil engineering, mechanical engineering or aerospace engineering, but also and above all general lightweight engineering, are very often confronted with stability problems such as flexural buckling, flexural-torsional buckling and lateral buckling of beam structures and buckling of plate and shell structures. Especially with the very slender and thin- walled structures found in aircraft construction, for example, the stability behavior and the safe design against stability failure of the components are often in the foreground, so that a detailed consideration of the problems dealt with here is more than justified. The focus of this book is on the analytical treatment of stability problems, whether in an exact manner or by applying elementary approximation methods, as they still have considerable practical relevance today. Purely numerical methods such as the finite element method, which have become an integral part of the daily work of engineers, are also touched on for beam structures, but for purely didactic reasons these cannot be dealt with in the appropriate depth in this book which understands itself as an introductory text to the topic of elastic stability of structures. The content of this book is based on the contents of my lectures ‘Lightweight Engineering 1+2’ and ‘Theory of Elastic Stability’, which I hold for students of the Master’s degree programs in Mechanical Engineering and Aerospace Engineering, as well as other degree programs at the Technical University of Darmstadt. The book is the continuation of a series of books on the analysis methods of lightweight engineering, which began in 2021 with the book ‘Structural Mechanics in Lightweight Engineering’ and continued in 2022 with the book ‘Theory of Plates and Shells’.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Buckling of Beams, Plates and Shells
نظرات کاربران